• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag har blivit påverkad av Progynon efterkommande cykel. Har troligtvis ej haft ägglossning, förmodligen cysta igen och enorma hutterkänslor med påföljande vallningar -puh. Är på dag 27 i cykeln idag. Ingen mens i sikte. Ska på akupunktur på torsdag. Hoppas få lite hjälp med att balansera upp mig...

• Tuvalina

Vi har bestämt med läkaren att när jag får min mens ska jag börja med Menopour. Om inte mensen kommer ska jag höra av mig. Då blir det väl VUL. Synd de inte gör sånt tidigare bara... Det de har att erbjuda är provera men jag hoppas på akupunkturen.

• Tuvalina

Läser de senaste inläggen och bara känner maktlöshet och ilska.

Du har helt rätt Sunseed. Helt rätt. Fattar inte hur de kan göra så här.

Tack fjällis för ditt inlägg om mina problem just nu, tror med på att vänta. Låta akupunktören göra sitt jobb och bida tiden tills en riktigt bra mens kommer!
    Dag 28 idag och nu kommer lite rosabrunt... Ont vid äggstocken. Är nästan hundra på att en cysta bildats igen. Tänker att jag låter akupunktören hjälpa mig istället för att äta provera.

Jag hoppas så Fjällis, att du kommer må bättre snart.

Maryhe, roligt att höra att du verkar få in rätt dag!

Kram och godnatt från mig

• Tuvalina

Dr S är så bra. Jag antar Sunseed att du inte haft henne förut, hon har väl inte jobbat där så länge...

Jag ska dit och träffa henne i morgon för UL. Känns bra att få kolla om jag har fått en cysta igen eller om det bara är progynon som gjort att mensen kommit av sig. Sen ska jag träffa en TCM akupunktör nu i e.m.

• Tuvalina

Det har ju inte gjorts någon ordentlig undersökning på mig heller. Utan de tar bara för givet att det är endometriosen som gör det svårt för mig att bli gravid. Men jag tänker att det kan ju ha hänt något med min livmoder efter graviditeten och förlossningen för ett år sedan...

• Tuvalina

Bra jobbat Sunseed. Har också anmält -  själva socialstyrelsen!  Av den anledningen att det inte har några riktlinjer för UL i sen graviditet. Jag tycker landstinget skulle hjälpa oss att bekosta IVF i och med att vår son dog...

• Tuvalina

Jag tror faktiskt inte att det är någon fara med en lätt förkylning, såsom många sagt innan!

Skytten, jag hoppas alla  här inne har rätt och att du har fel! Det är det enda jag kan säga just nu.

Zinfandel, ikväll firar jag och njuter för att snart vara igång igen med behandling och vet du vad jag firar med? Jo ett litet glas Zinfandel vin förstås!!

Idag var vi till Falun för koll. Mycket riktigt så hade två små cystor tagit över hormonproduktionen och trott att de var på rätt spår vilket gjort att jag haft vallningar och frossbrytningar i en hel månad. Slemhinnan var för tunn för att en riktig mensblödning skall uppstå så jag fick primolut nor med mig hem och det ska jag nu äta en vecka. Sen blir det sprutstart!

• Tuvalina

Men åhhhhhhh vad härligt med plus i tråden!! Grattis till er! Jag måste nog också läsa tillbaka lite...Tjorven, var det nån beh inblandad? Snurrig som jag är så blir det lite ihopblandningar.

• Tuvalina

Oj, vad spännande med akupunkturen! Vad glädjande att det kan hjälpa. Jag har hört flera andra som blivit gravida efter akupunktur.

Här sitter jag och känner att jag varit knäpp att jag ej börjat med det tidigare... nu på tisdag ska jag få min första akupunkturbehandling. Jag var där i torsdags och hon ville inte behandla förrän hon visste var cystorna satt och hur stora de var.

Det här med prednisolon är intressant. Jag fick en kortisonspruta på våren innan jag blev gravid. Hm.... Det borde i och för sig gått ur kroppen vid det tillfället jag blev gravid... men man vet ju aldrig...

Jag har ju möjlighet att behandla mig själv med prednisolon....vet att ni skrivit om dosen förut.

Tjorven, hur länge åt du prednisolon?

Dock tror jag på akupunkturen för din del. Hoppas hoppas den här graviditeten nu bara växer och blir en livs levande bebis!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?