• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten, glömde gratta dig. Det är du verkligen värd, så mycket som du nu kämpat för detta. Många har ju faktiskt blivit gravida på embryon som verkat tappa styrfart först men sen tagit sig! Chansen finns nu!

Aha, Bengalen, intressant med ägglossning på dag 34 ja... så blir det ju om den inte varit innan kanske. Lustigt det här, de säger ju att man ägglossar ca 10 av 12 ggr på ett år men jag har haft regelbunden mens de senaste åren. Kanske livmoderslemhinnan växer till sig ändå och jag får en blödning. Det verkar så på mina flytningar faktiskt...
    Intim fråga Bengalen, men hur var dina flytningar när du inte fick mens och sedan ÄL istället?

Kan ju hoppas Sunseed att jag kommer blöda och att IVF försöket blir bra trots jag ej haft ÄL...

• Tuvalina
    Bengalen skrev 2012-03-24 18:40:38 följande:
    Jag hade inga flytningar då när jag fick utslag på stickorna runt dag 18 men sen kom det eggwhite-flytningar från dag 30 så jag hade mina aningar om vad som var på g. Hur är dina flytningar/har varit under cykeln?
    Efter mens inga flytningar. Som det sig bör. Runt dag 7 - 11 lite mer äggviteaktigt men inte alls som trådar. Inget utslag på ÄL test. På dag 13 fick jag en dipp på tempen med EN tiondel. Sen steg det två tiondelar på dag 14... Därefter har det blivit torrare och mer och mer flytningar som om jag ska få mens snart, samt att jag har mensvärk.
    Menar du att du inte hade några som helst flytningar förrän dag 30?

Då verkar det ju ändå kanske som om min cykel är ganska normal... men att LH stegringen inte var tillräckligt stark.

• Tuvalina

Vi4, intressant dröm verkligen. Antagligen bearbetar du för fullt dina tankar om detta och drömmen hjälper dig på vägen. Att du protesterade mot detta är positivt tycker jag. Det tyder ju på att du har en vilja och styrka att jobba vidare för ett biologiskt barn!

När vi gjorde vårt IVF nu så frågade jag om de inte kunde sätta in två embryon och de ville inte göra det då det skulle innebära för stor risk för mig ansåg dem... hm.. nästa gång ska jag fråga igen om vi inte kan få två tillbaka. Vi kommer ju förmodligen inte kunna få något mer levande syskon till Tusse så två hade ju varit fantastiskt... kanske... hm...Obestämd

• Tuvalina
    Zinfandel skrev 2012-03-24 19:22:39 följande:
    Maryhe: men inte brukar du få ÄL så tidigt ändå?! Anne: varför tvekar du på 2? Risken/chansen är inte jättestor men 2 är ÄL bättre än inget... Vi kör kanske 3 nästa gång :)
    Skrattande Om de går med på det så!

Vi hade ju till och med sex dagen efter ÄL sprutan och jag hade då fyra äggblåsor, allt för att inte missa chansen om det skulle släppa för tidigt....
  • Tuvalina

Bra Vi4 att du kan se din dröm så! Jag tror med att din kropp vet och kan bli gravid, jag tror det ibland om min med... det var ju trots allt inte så länge sedan. Snart precis ett år sen.

Min temp har nu gått upp en tiondel till de senaste dagarna. Så nu tempar jag runt 36.8 och 36,9 varje morgon. Om jag inte haft ägglossning, då kanske den inte alls skulle vara så hög över huvudtaget kanske? Hm...

• Tuvalina
    Maryhe skrev 2012-03-24 20:06:02 följande:
    Normalt har jag ÄL på CD 14, med Clomid hade jag ÄL på CD 12. Har jag ÄL på CD 11 så är det kört. Då har personalen på labbet fortfarande ledigt när embryot ska tinas upp.

Problemet är att jag hade två stora folliklar på höger som han tyckte var för stora för CD6. Slemhinnan var också redan ganska tjock för CD 6, 7mm. Jag vet inte om det blev nåt vajsing när mensen nu var 5 dagar sen. Jag har blött mycket. Funderar på om folliklarna började växa tidigare. Mensen kom igång efter manipulering hos zonterapeuten.Läkaren sa att risken finns att jag ägglossar flera dagar tidigare denna gång.
    Det låter ju som att det finns vissa indikationer till att du ägglossar tidigare... Det finns ju inte mycket att göra då förstås... känslan av besvikelse infinner sig ju... men er plan är då om det nu blir så, (jag hoppas ju att det inte blir så förstås att ägget lossar tidigare!!) då ska ni köra ett nytt färsk IVF?
  • Tuvalina

Jag känner att jag blir arg på kliniken. Det är ju mina ägg och mina pengar. Jag borde få välja själv över ev. risker. Efter det jag har varit med om så ansåg de att risken var för stor... och att om det skulle sluta tragiskt igen... men det måste väl jag få bestämma, eller hur?

• Tuvalina

Håller med er andra. Fasiken Linköping så ledsamt ...

Satt och letade lite igår efter olika studier i ämnet att föra tillbaka två embryon istället för en.... ska leta vidare vid tillfälle. Jag är så oerhört kraftlös för tillfället. Hoppas det är för att jag ska få mens, jag brukar bli lite så då...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?