• Tuvalina
    Zinfandel skrev 2012-03-31 17:56:29 följande:
    Hemulen: åhh man kan inte vara borta härifrån särskilt länge ;)) Grattis Goa du!! Vilken underbar dag! Tjorven: jajamän, jag är er hack i häl ;))
    Och snart hänger jag på med sprutor. Som sagt,,, när börjar du med sprutorna Zin?
  • Tuvalina

Nej sluta inte Skytten. Vissa kan få plus, som Zin säger på RD 9 med tredagars, med blastocyst kan det vara ännu "mera" plus på RD 9.

Du kan som jag fick rådet att göra, stoppa in en tredjedels pevaryl (vet du sagt att det inte hjälper längre), det gjorde det inte på mig heller trodde jag, men det hjälpte med en tredjedel, det blev lite mildare behandling. Pevaryl är ganska starkt för slemhinnorna. Alltså en tredjedels pevaryl i nio dagar i stället för som brukligt tre.

• Tuvalina

Victoria, undrar hur det kommer sig då att när jag nu gjorde VIL så var min slemhinna för tunn, skulle fått min mens i onsdags, hade början till två cystor på äggstocken och min läkare vill inte skjuta upp IVF utan gav mig Primolut nor för att få en blödning och på dag två ska kag börja med Menopour. Är det egentligen fel att påbörja IVF på det sättet? Jag menar, ger det dåliga odds? Jag känner att jag ibland inte vet vem jag ska tro på i allt detta... Alla säger olika! Min läkare säger att det inte spelar någon roll att starta IVF på blödning från Primolut nor. Så gör ju dem med PCO. Hur ska de annars få en blödning, eftersom de aldrig har ÄL...

• Tuvalina
    Victoria71 skrev 2012-04-02 20:22:45 följande:
    Tuva, ledsen om jag droppat en massa info som kändes skön för mig men ställer till det för andra! Jag tror alla bedömningar är väldigt individuella också, i mitt fall så gjordes väl bedömningen att det var bäst att vänta. Men jag fick oxå erbjudande om att framkalla ny mens så snart de såg att jag blött klart. Jag tyckte det kändes tryggare att köra på min egen kropps cykel, men dr sa att det gick bra vilket som. Och - min slemhinna var ju onormalt tjock, inte tunn som din. Så det är också en skillnad. Jaaa, ibland gör det mer skada än nytta med all info man får här ... Men samtidigt så bra att vi har varandra.
    Tack för din kommentar! Känns precis så att ibland gör det mer skada än nytta... men nu när du skriver detta får jag lite mer perspektiv! Kram!
  • Tuvalina

Då är jag med, tänkte väl jag med... Försöker ju ha lite koll på dig Zin Hjärta

MissB, jag förstår din bitterhet, det är tillåtet att känna så. Det är till och med tillåtet att undvika kontakt med bebislyckliga människor.

Jag känner lite så från och till med...

Kram!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?