• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Eviglängtan

Innan68: skall tänka på dig i morgon - stort lycka till vännen min. Alla mina tankar till dig. Kram

Statusen är: mkt mkt mkt mkt och åter mkt svagt +, såldes kört för min del, mens är på väg, men något hände, ägget fäste men vill inte mer.

• Hönan
    underverket 06 skrev 2011-03-20 15:43:59 följande:
    Hönan: Jag testade + på ruvardag 11, den gången som sonen blev till. Från dag 10- 11 kan man testa + om man skulle vara gravid.
    Tack underverket 06! Menar du från det att det sattes in eller när ÄPdagen? Jag passar på att skriva in mig på "ruvare" trodde dock att jag redan hade gjort det, vet ej om denna lista från idag verkligen är den senaste?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Myrslok, 41 år, 1:a IVF, Carl von Linné 

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3

***ET***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA,  FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon), två blasisar, TD 22/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3
    Hönan 38 år, Stockholm ÄP 16/3 (ICSI) ET 18/3, ruvar 2 embryon TD 3/4-11

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
  • chichisita

Testade negativt imorse igen. Det fanns inte en tillstymmelse till streck.  Så nu finns det iget hopp alls kvar inför TD imorgon. Det har ju gått 15 dagar sen ÄP nu så min BIM borde ju ha varit igår. Här i Guatemala ger de beskedet personligen (gör de det i Sverige också?)  vilket ju bara känns jobbigt nu. Ser inte alls fram emot min tidigare så efterlängtade TD längre.

Eviglängtan: Fy så trist! Beklagar verkligen. Men det finns ju de som blöder trots att de är gravida så än finns det kanske lite hopp? 

Innana: Lycka till med ÄP!

Myrslok: Välkommen!

• underverket 06

chisisita: Va tråkigt! Tänker på dig.

Turlid: Såg att du bytt tll CvL? Trodde du gjort fler IVF än ett, för de står att du gör ditt andra på CvL. Gjorde inte du ditt första på Huddinge? Hur många gratisförsök har man? Har du gjort alla dina gratisförsök?

• Zinfandel

Chichisita: nej Gråter j*ar. Det är tyvärr bara att ta nya tag. Bryt ihop och res dig sen igen, vännen. Många kramar.

Inanna: tänker på dig {#emotions_dlg.flower} 

• dallas

Inanna68; lycka till idag!!!

Imorgon är det dax för ET om allt går enl. planerna. Ringde kliniken nu och frågade hur det såg ut...4 st hade iaf gått vidare till långtidsodling, så jag hoppas 1 iaf kan bli en fin blastis....Men jag ropar inte hej förrän efter ET imorgon..hua, man slipper all nervositet när det är korttidsodling tycker jag (all och all, lite mindre då då! )

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?