• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-03-21 10:39:53 följande:
    Deppigt; det blir ingen FET idag. Embryot dog.
    Men, vad 17, nej inte igen. Såååååååå ledsen för din skull. Många många tröstkramar, vännen.
  • turlid70
    chichisita skrev 2011-03-20 23:55:28 följande:

Testade negativt imorse igen. Det fanns inte en tillstymmelse till streck.  Så nu finns det iget hopp alls kvar inför TD imorgon. Det har ju gått 15 dagar sen ÄP nu så min BIM borde ju ha varit igår. Här i Guatemala ger de beskedet personligen (gör de det i Sverige också?)  vilket ju bara känns jobbigt nu. Ser inte alls fram emot min tidigare så efterlängtade TD längre.

Vissa kan få utslag tidigt andra måste vänta efter BIM. Så länge mensen är borta så hoppas vi för dig! Kram.
  • Fjällsippan

Tack för er omtanke, Zinfandel och turlid. Det är så hemskt när telefoner ringer på förmiddagen innan FET och man ser att det är från kliniken. För då vet man att det är kört . Och vi vet inte riktigt hur vi ska gå vidare. Jag fyller 43 i maj; och vi vet inte om det blir fler försök.

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-03-21 11:18:16 följande:
    Tack för er omtanke, Zinfandel och turlid. Det är så hemskt när telefoner ringer på förmiddagen innan FET och man ser att det är från kliniken. För då vet man att det är kört . Och vi vet inte riktigt hur vi ska gå vidare. Jag fyller 43 i maj; och vi vet inte om det blir fler försök.
    Ja, det är riktigt riktigt jobbigt. Man krymper liksom till ingenting. Att ruva är också jobbigt, men ditt vill man ju i alla fall och hoppas, man vill få den chansen oavsett.

Så länge ni får fina embryon så är det ju försvarsbart att fortsätta med IVF, men ekonomiskt kan det vara tufft att göra det. Läste i din historia att ni gjorde 2 landstingsförsök. Varför gjorde ni inte det 3-e på Huddinge?
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2011-03-20 20:00:20 följande:
    Statusen är: mkt mkt mkt mkt och åter mkt svagt +, såldes kört för min del, mens är på väg, men något hände, ägget fäste men vill inte mer.
    Det finns ju hopp kvar tycker jag, man kan få lite mens runt BIM dagen men ändå vara gravid. Har din mens kommit fullt igång? Håller tummarna för annat jag.
  • dallas
    Fjällsippan skrev 2011-03-21 10:39:53 följande:
    Deppigt; det blir ingen FET idag. Embryot dog.
    åhhh, NEEJ! Fy vad ledsamt! det är så himla deppigt
    Fjällsippan skrev 2011-03-21 11:18:16 följande:
    Hoppas, för ni kan ju hinna iaf-om ni vill/orkar eller??
    *KRAMAR*
  • Fjällsippan
    dallas skrev 2011-03-21 13:10:28 följande:
    Hoppas, för ni kan ju hinna iaf-om ni vill/orkar eller??
    *KRAMAR*
    turlid70 skrev 2011-03-21 13:06:46 följande:
    Ja, det är riktigt riktigt jobbigt. Man krymper liksom till ingenting. Att ruva är också jobbigt, men ditt vill man ju i alla fall och hoppas, man vill få den chansen oavsett.

Så länge ni får fina embryon så är det ju försvarsbart att fortsätta med IVF, men ekonomiskt kan det vara tufft att göra det. Läste i din historia att ni gjorde 2 landstingsförsök. Varför gjorde ni inte det 3-e på Huddinge?
    Jo, jag förmodar att vi får göra fler försök. Vi fick 3 embryos som bedömdes som 10-poängare på senaste behandlingen, så den synliga kvaliteten på embryona är, som läkarna säger, "perfekta". Men en annan aspekt som min läkare har börjat ta upp är "hur mycket min kropp ska orka". Hittills har det blivit 8 fulla försök och 6 frysförsök, men fysiskt och psykiskt känner jag mig fortfarande stark. 

Men ekonomin är helt urholkad nu efter alla försök; så tyvärr finns det inga pengar. Sambon hade 12 rätt på tipset i helgen; 13 rätt hade gett oss över 100.000 kr vilket hade gett oss ekonomisk möjlighet till fler försök. Nu blev det "ynka" 2 000 kr istället. Men många bäckar små...

turlid, på vår tid så fick man bara 2 landstingsförsök på Huddinge, däremot ingick alla frysförsöken. Så det blev ändå sammanlagt 8 återföringar på Huddinge...men ingen bebis.  
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2011-03-21 07:22:42 följande:
    chisisita: Va tråkigt! Tänker på dig.

Turlid: Såg att du bytt tll CvL? Trodde du gjort fler IVF än ett, för de står att du gör ditt andra på CvL. Gjorde inte du ditt första på Huddinge? Hur många gratisförsök har man? Har du gjort alla dina gratisförsök?
    Vi får inte göra fler försök på Huddinge, för att jag har fyllt 40 som är deras åldersgräns. Vi ska göra ett nytt försök på CvL och se vad det leder till. Tror inte jag pallar fler försök rent psykiskt.
  • Eviglängtan

Hoppas allt har gått bra idag inAnna! Har tänkt på dig idag.

Fjällsippan: fruktansvärt tråkigt, vet hur det känns har själv varit med om det, man verkligen satt på helspänn hela dagen och vill inte att telefonen skulle ring, men det gjorde den....

chichisita: tja, stackars oss...., jävla skit rent utsagt, varför...., varför skall det vara så svårt för oss alla här inne, jag menar åldern är ju bara en siffra...., suck

turlid70: mensen har kommit med buller och skit...,  har jätte ont. Har dock två små fina töser som har hållit igång hela dagen, så det är först nu jag orkar tänka på det hemska som hänt. Men men....Jag förstår dina tankar så väl, hur många försök skall man orka rent psykiskt? Själv kan jag gå rätt långt, tyvärr är man inte gjord av pengar...., hade jag bara haft oändligt mkt pengar hade jag kunna göra minst 20 till, men antaglien hade kliniken slängt ut oss till sist och det är det jag är rädd för att dem skall göra. Skall ring kliniken i morgon och prata med dem. Men jag skulle tro att dem inte har gett upp hoppet om oss än,,,men snart är vi nog där. Så länga man för fina befruktade ägg så länge borde man få hålla på eller hur?! Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?