dallas skrev 2011-03-21 13:10:28 följande:
Hoppas, för ni kan ju hinna iaf-om ni vill/orkar eller??
*KRAMAR*
turlid70 skrev 2011-03-21 13:06:46 följande:
Ja, det är riktigt riktigt jobbigt. Man krymper liksom till ingenting. Att ruva är också jobbigt, men ditt vill man ju i alla fall och hoppas, man vill få den chansen oavsett.
Så länge ni får fina embryon så är det ju försvarsbart att fortsätta med IVF, men ekonomiskt kan det vara tufft att göra det. Läste i din historia att ni gjorde 2 landstingsförsök. Varför gjorde ni inte det 3-e på Huddinge?
Jo, jag förmodar att vi får göra fler försök. Vi fick 3 embryos som bedömdes som 10-poängare på senaste behandlingen, så den synliga kvaliteten på embryona är, som läkarna säger, "perfekta". Men en annan aspekt som min läkare har börjat ta upp är "hur mycket min kropp ska orka". Hittills har det blivit 8 fulla försök och 6 frysförsök, men fysiskt och psykiskt känner jag mig fortfarande stark.
Men ekonomin är helt urholkad nu efter alla försök; så tyvärr finns det inga pengar. Sambon hade 12 rätt på tipset i helgen; 13 rätt hade gett oss över 100.000 kr vilket hade gett oss ekonomisk möjlighet till fler försök. Nu blev det "ynka" 2 000 kr istället. Men många bäckar små...
turlid, på vår tid så fick man bara 2 landstingsförsök på Huddinge, däremot ingick alla frysförsöken. Så det blev ändå sammanlagt 8 återföringar på Huddinge...men ingen bebis.