• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2012-01-02 11:36:51 följande:
    Okej, nyfiken eftersom man aldrig har sett några konstigheter öht i min livmoder, men undrar så klart om det finns något störande där ändå. Fick du hysteroskopi på remiss från din gyn?
    Är det något störande syns det nog för det mesta på VUL, även om jag känner mig lite tryggare nu när de vet helt säkert att allt ser bra ut och en polyp är borttagen. Det var IVF-läkaren som såg detta och lade en remiss till Sahlgrenska KK med en gång i somras, så att jag säkert skulle vara framme i kön om IVF nr 1 (som vi inte ville vänta med pga detta) inte skulle ta sig. Vilket det ju inte gjorde. 
  • Ypke
    Mia69 skrev 2012-01-02 11:50:44 följande:
    Hej och gott nytt år på er alla!

Varit på VUL idag som INTE gick bra. Embryot var för litet (enbart 5 mm men med tickande hjärta) och det blir förmodligen ett MA. Börjar bli lite less på detta. Får vänta ett par veckor och se att aktiviteten avstannar och sedan invänta missfall. Vill helst slippa skrapning och förra gången kom det ut någon gång i vecka 11 spontant. Har lite graviditetssymtpom då och då men kände på mig att det skulle bli ett dåligt besked idag.

kram till er alla!
    Så jättetråkigt Mia! Vet inte så mycket om hur stora embryon ska vara i vilka veckor - men tickande hjärta borde väl vara hoppingivande? Är det inte det förstår jag om du tycker det är jättehemskt att gå och vänta på MA. 
  • Ypke
    Inanna Li skrev 2011-12-31 17:35:38 följande:
    Åh, det kanske vi har! Vilket roligt sammanträffande! Och tidigare patienter på samma klinik också! Vi har en liten chans naturligt så vi kommer förstås alltid försöka så länge jag producerar ägg! Och vi har 2 embryon kvar i frysen som potentiella syskon!
    Coolt - här är en till från Hisingen  

På sistone har jag börjat hörsamma signaler om att Carlanderska är bättre än Nordic IVF Centre - någon som har erfarenhet från båda? En kompis till mig var först på Nordic, men gick sedan av olika anledningar över till Carlanderska, där det upptäcktes att ett par prover som borde ha tagits inte hade det  - samt att det verkar vara standard där att ta 'stresstest' (gissar att det är ett kortisoltest)!! Detta är något jag tog upp till diskussion på Nordic men inte fick gehör för. Jag är konstant stressad och oroar mig för det. Kompisen tyckte dessutom att det allmänna bemötandet var mycket bättre på Carlanderska. Om någon vet lite mer så meddela gärna ...
  • Ypke
    Kvickan skrev 2012-01-02 14:05:51 följande:
    Åh nej Mia. Kramar!!

Har precis pratat med min läkare på SU. Ett uppföljningssamtal efter 3 misslyckade IVF. Jag ifrågasatte varför de inte tar prover på BV osv. Han förklarade då att det inte finns något som pekar på att det skulle vara missgynnsamt med BV under IVF. Snarare tvärt om. Man kunde se att någon procent mer blev gravida när man hade det.  Vad ska man tro? Enligt honom hade de forskat kring detta.

Hej Kvickan, vad är BV? 
  • Ypke
    Tuvalina skrev 2012-01-02 16:53:12 följande:
    Mia69, mycket tråkigt att höra om resultatet med ditt VUL. Jag vet inte vad jag ska säga. Det klart man hoppas men jag tror du gör rätt i att inte hoppas för mycket. Jätte jättetrist!!

Ego: Jag undrar om det ska komma en blödning efter man sprayat ett tag med synarela när jag började på cykeldag 1, någon som vet det?
    Hej Anne! Ja, jag har ju bara gjort detta en gång, men då var det långa metoden och jag fick mens nästan som vanligt (både vad gäller tidpunkt och riklighet etc.) när jag sprayat ett tag. Jag började dock på dag 19 i min cykel, vet inte om det gör någon skillnad. 
  • Ypke

God kväll, vad dramatiskt det är här, stora händelser nästan varje dag, som tur är flera positiva också - det känns väl som om 2012 kan bli ganska bra eller? Jag saknar listan, nån som har koll på var den är? Vi är så många nu, och så många har tillkommit senaste månaderna att det är svårt att hålla koll.

Jag börjar spruta menopur imorgon eller onsdag (man får inte börja på en tisdag, så om min mens ville ha den stora vänligheten att sätta fart idag så slipper jag vänta ända till ons). Både vill och vill inte, rädd för att misslyckas igen, rädd för det hemska ÄP, rädd för att bli gravid också. Ja, faktiskt, det är jag nog. Blä.

• Ypke

Thule och Zin: tror de vill undvika att ET blir en söndag.

Eviklängtan: Stort, stort grattis!! Önskar er allt gott!

Inanna: hör av dig, tänker på dig!!

• Ypke

Underverket: ja, jag ska köra den typen menopur, blanda o förvara i kylen. Börjar antagligen onsdag.

• Ypke

Redo för sprutstart! Vad skulle man göra om man inte hade ett stort kylskåp? Det är helt knäppt va' mycket grejjer man ska ha! Skrattande

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?