• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

No Ka Oi skrev 2011-11-01 09:06:17 följande:
    Visst är det bra!?! Det borde jag ju såklart skrivit i mitt förra inlägg... Skrev från iPhonen så det blev lite kort och ihoptryckt...

Sen finns det ju olika typer av stress och forskning kanske inte stämmer på alla. Men jag hade i alla fall blivit lite lättad om jag hittat rapporten när jag var mitt uppe i det.
    Nä, precis. Det talas ju mycket om stress och graviditet, att det påverkar. Någon som vet vilken typ av stress, eller i vilket samband, som påverkar negativt?
  • Ypke
    Zinfandel skrev 2011-11-01 14:40:17 följande:
    Detta måste vara det känsligaste ämnet här på FL, inget kan väl få igång tjejer som detta...! Tack för att du tar upp det med den ton du gör, det är faktiskt intressant att diskutera utan att folk får horn i pannan... {#emotions_dlg.djavulsk} Jag antar att anledningen att folk får det är att förutom att det är tungt nog att bära att man inte lyckas bli gravid så vill man inte känna skuld över att det kanske är för att man stressar. Det behöver det inte heller vara.
    Hej Zin, tack för ditt utförliga och för mig samtidigt lite jobbiga svar (alltså inte för att du svarade som du gjorde, utan för att jag blev påmind om detta och att jag borde göra något). Jag tar en låg dos levaxin pga lätt förhöjt sköldkörtelvärde, men ingen har mätt kortisolnivåer. Har varit mer eller mindre stressad mer eller mindre jämt så länge jag kan minnas, och har vid olika tillfällen bett att få kortisolet mätt, men ingen har velat göra det, de säger att det är ett komplicerat test som man inte kan ta sådär bara. Får man olika läkare varje gång man går till vårdcentralen är det liksom ingen som tar sig tid att läsa journalen ordentligt och lägga ihop ett och ett.

Detta känns jobbigt att ta itu med eftersom det är en så stor del av min personlighet, samtidigt som jag känner att jag inte kommer att orka hela livet om jag kör på som jag gör. För min del handlar det främst om inställning till saker och ting än mängden saker eller problem jag faktiskt har att oroa mig över. 
  • Ypke
    Hönan skrev 2011-11-01 17:22:35 följande:
    Hallå alla kämpare!
    Har nu sprayat i 3 veckor o gjorde blodprov igår. Idag ringde de från Örebro o sa att jag had för höga värden o inte var nedreglerad.
    :( Nu bokat akut en tid då jag måste kolla att jag inte har några cystor vilket tydligen kan vara anledningen då jag sprayat så länge. Så nu blir det ingen ÄP vecka 46 som planerat. Skit också.... Nån med erfarenhet? Börjar tröttna på att få erfarenhet av precis alla varianter av misslyckade IVFer... Blir så ledsen....
    Tråååååååååååk Hönan! Nä, ingen erfarenhet. Bara lider med dig. 
  • Ypke
    Hönan skrev 2011-11-01 17:30:15 följande:
    Kram på er med :) Får man säga att det här suger fett.....
    A, det får man säga. 
  • Ypke
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-11-03 14:40:51 följande:
    Proffsfråga IGEN:

Biverkningar av suprecur redan på dag två......brösten.. spänner.. exploderar snart!!!!! Nån som känner igen?? Ska det vara så här hela sprejperioden så fixar jag inte det... huvudvärken och yrseln går an för den mildras när jag blundar o lutar mig bakåt när det är som värst.. men dessa tuttar!!!!!!! Jag kan inte ha bh på mig liksom och att gå till skolan utan känns liksom inte aktuellt *S*
    Hallå Slemmis, trevligt att du är på G! Ja, eller, jag hör att det inte är så roligt, men, ja, du fattar.
    Jag fick också jättesvullna tuttar ganska tidigt, och hade det sedan hela tiden till ET. Mina tuttar är dock väldigt små, så det var inga problem med bh eller så. Men fy satan så ont det gjorde, ingen fick ens komma i närheten!
    Så det kan kanske vara så att det håller i sig ... tyvärr! 
  • Ypke

Hej Alla! Ledsen att jag kikar in så sällan just nu, har en mellanperiod med mkt jobb o husrenovering. Skulle ju gjort hysteroskopi idag men mensen ville inte komma som den skulle, o är inte normal förrän idag ... Så jag fick avboka. Jättesvårt boka ny tid för jag vet ju inte när jag blir normal igen o har regelbunden mens. Men vi har chansat på ny tid v före jul, o förhoppningsvis ny Ivf i januari då. Jobbigt att tiden går, men vad kan jag göra? Dumt att man inte kan få op. med kortare varsel!

Kämpa på ni alla!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?