• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-09-07 09:47:23 följande:
    Nu har dom ringt. Av sju som såg toppenfina ut i måndags på dag tre börjar två gå mot att bli blastocyster och 5 börjar att kristallisera sig. Vi ska dit imorgon för blastocysttransfer. Om även dessa börjar att kristallisera sig så ringer de i morgonbitti för att avboka transfer tiden. Alltså ännu en dag med vånda. Vi mår ganska dåligt nu av nervositet båda två. Usch
    Gha vilken nervpress! Det är så hemskt att gå och vänta, tror jag ska få en hjärtattack varje gång telefonen ringer de där dagarna mellan ÄP och ET. Hoppas ni får lugnande besked så snabbt det bara går!

Enya - hur mås det?

Zinfandel - hur, när är FET?

Är lite snurrig, har varit på zonterapi. Vet ej om det är effekterna av detta, gick första gången i förra v, men jag sover hela tiden så fort jag hamnar i viloläge. Sover, sover... zzzzz....
  • callimero

Grattis till ruvarstatus Maryhe, Zinfandel och Boe! Solig

Håller fortsatt tummarna för Enya och Skytten. {#emotions_dlg.flower}

• callimero
    Enya70 skrev 2011-09-09 09:07:47 följande:
    Tårarna rinner och det är bara helt fantastiskt. Tjejer vad skulle jag göra utan er.
    Tack för ert fantastiska stöd Hjärta. Nu får jag och mannen bara njuta idag och ta en dag i taget och se hur det går.
    Kram på er {#emotions_dlg.flower} 
    Fantastiskt Enya! Så härligt med bevis att det faktiskt kan gå efter mååånga försök. Ger hopp!
  • callimero
    myran6801 skrev 2011-09-09 09:41:31 följande:
    Hurra Enya !!!!!! Jag sitter här på jobbet med en stor glädjetår på kinden!!!!!! Grattis fina kämpe Det är bara så fantastiskt att man storknar. Ett bevis på att man ska INTE ge upp!!! Nu vill jag sätta igång o genast åka till CFC. Stor stor kram
    Samma här myran. Nu vill jag ladda för att försöka i Danmark. Var på Yasuragi igår och latade mig, ska fortsätta med zonterapin (japp, hos Lotta) och kanske lägga till akunpunktur. Blir inte så länge som kanske behövs men bättre än inget. Har även fått en örtkur som ska rensa ut och stärka njurarna. Blir helt knasig i magen av dom bara tyvärr.
  • callimero
    myran6801 skrev 2011-09-09 10:07:38 följande:
    Kalimero, du har inte funderat på att hänga på hormonyogan på tisdagar? Tror vi pratade om det när vi sågs. Vad tycker du om Lotta? Jag har inte varit där än. Kram
    Jo kanske, har en grej nu just på tisdagar tre kvällar till tyvärr så jag missar flera gånger. Hon verkar kunna sin sak, har dock bara varit där två gånger.
  • callimero

Har läst ikapp lite nu och vill först gratta Maryhe här med! Såklart det lyckades! Solig

Skickar en stor kram till Lenafena, så sorgligt att läsa. Jag hoppas ni kommer lyckas hemma igen. Kram

Kramar också om Skytten, Hönan och Syskon nu. (ledsen om jag glömt någon)

Hoppas så på ditt FET ZInfandel!

Instämmer med rådet att beställa en större mängd Inofolic om någon funderar på det. Jag tog en box med tot 12 st förpackningar när jag beställde till mig, Fjällis och Myran. Vi vill ju inte att de ska börja knorra och frångå sitt generösa erbjudande om inköpspris.

Själv är jag deppig, men det är bättre hemma vilket är en stor lättnad. Har blödit lite men konstant sedan den 25/8 efter misslyckade inseminationen. Var hos min ordinarie gyn 2 ggr och hon bortförklarade först det med min ålder. Nu i måndags var jag där och hon gjorde en snabb hydrosonografi för att se det ej fanns polyper eller annat på min begäran. Det såg bra ut men det gjorde väldigt ont, "ojdå, nu hamnade den där rakt" mumlade hon. Och sedan dess har jag blödit ännu mer. Är rädd hon gjorde mer skada än nytta viket definitivt är fallet psykologiskt då hon hasplade ur sig att "de inte är vana vid såna i min ålder som försöker bli gravida"??!! Man är helt enkelt inte välkommen där över 43 år om det handlar om fertilitet. Men blödningarna har inte med det att göra! Jag blir så ledsen, rasande och kränkt. Har gått där sedan jag var i 20-årsåldern. Skitstövlar!

Ska till den gyn jag har haft på distans när vi gått i Falun på måndag istället. Måste få bort den follikel på drygt 20 mm som sitter där trots att jag äter Neovletta. har aldrig haft problem med vare sig blödningar eller folliklar när det borde vara tomt innan. Puh, det blev långt, sorry!

• callimero
    Maryhe skrev 2011-09-16 12:05:44 följande:
    En annan sak, om ni väljer alternativet "box" är paketet "integritets skyddat"  
    citerar Zin:
    Precis. En sådan Fedex-box beställde jag på tillverkarens rek.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?