• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

callimero skrev 2011-09-02 10:51:49 följande:
    Jag tar bägge sorters Inofolic varje dag. Har haft konstig blödning i ca en vecka nu, men tror ej det beror på Inofolic.

Usch för tandproblem, jag bet också av en i början av sommaren. Ska dit igen nu på måndag, hoppas det inte är något mer att åtgärda. Det svider både i plånbok och kropp. Biter sönder tänder och käke i sömnen jag med.

Kanske vi får följas åt i höst och vi kör på CFC?
    om - vi kör på CFC skulle det stå.

Fjällis, jag tror ej det är så petigt med när man börjar äta det. Non-stop i 3 månader var det som gav bäst effekt enligt lev när Maryhe frågade om jag ej minns helt fel.
  • callimero

Hej i tråden! Ska läsa på lite bättre, så mycket som händer. Både tråkigt och härligt. Tummar för alla ruvare.

Själv var jag hos gyn idag då jag blöder fram och tillbaka sedan den 25e efter inseminationen. Det fanns en follikel på 26 mm och slemhinnan var 5 mm, konstigt. När jag frågade om den stora blåsan kunde vara en cysta och orsaka blödandet fick jag ett snäsigt svar att det kunde vara en äggblåsa som var kvar sedan sist... men det var andra sidan de fanns på. Jaja, sa hon då, det är såhär det kan vara i din ålder och det får man räkna med. ?????
    Blev mer eller mindre utföst då hon var superstressad för att hon var 30 min sen innan jag fick komma in. Blir så förbaskat ledsen!  ALLT kan tydligen bortfärdas med åldern, och så upplever jag det varit sedan jag började i denna cirkus vid 39 år. Jag är oerhört bitter mot den dåliga vård och uppbackning jag fått.

• callimero

Håller mina tummar för att det blir fin blastisar nu Maryhe!

Hoppas blödningen avtagit Enya, usch för den sista ruvarveckan. Hoppas för dig med så klart Skytten, och att det inte är en UVI du drabbats av. Drick mycket!

Ang hur man klarar av kostnaderna så rekommenderar jag verkligen att ni som kan söker bruttolöneavdrag hos arbetsgivaren. På många försök sparar man en hel del. Vi har lyckats få igenom några. Vill inte tänka på totalsumman vi lagt ut. Har betalt alla försök privat. Räddningen har varit att lägga på bolånen, fuska lite med orsak som renoveringar.

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-09-06 10:31:15 följande:
    Beklagar verkligen det här "skitbemötandet" från gynekologen, han/hon verkar ju dessutom inte ha koll. Jag skulle gå på din linje och tro att det är en cysta, jag fick liknande konstigheter efter Pergotime (iofs många småcystor som låg kvar i en menscykel, sedan försvann de) och min läkare konstaterade att det inte var ett passande preparat för mig.  Jag önskar så att du kunde hitta en gynekolog som verkligen tog sig tid! Undra om Ludmila har någon att rekommendera i Stockholm? Kanske kan du ringa och rådfråga henne om din situation? Stor kram!
    Ja det känns inte bra alls. Fick en massa brunt på toapapperet i nyss, det har snart gått 14 dagar sedan jag började småblöda. Nu fick jag tid för kontrastkoll på måndag och kan förhoppningsvis se på VUL om något förändrats. Började med Neovletta när mensen tog fart ordentligt den 28/7, tar dessa som en form av nedreglering inför nytt IVF på CFC. Får jämnare blåsor på så sätt kontra helt kort metod. Kanske detta kan påverka, men har aldrig haft problem med det förut och jag har ätit dessa vid flera försök.

Ska maila Ludmila om jag inte får vettigt svar på måndag. Helt sjukt att skylla allt på ålder!
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-09-06 10:52:52 följande:
    kalimero: okej, då misstänker jag att blödningen kan bero på p-pillret (Neovletta). Jag har stött på det här tidigare på FL och så här står det i FASS: 

Om du får oväntade blödningar

Vid användning av alla p-piller gäller att under de första månaderna kan det förekomma oregelbundna blödningar (genombrottsblödningar och stänkblödningar) mellan dina regelbundna bortfallsblödningar. Du kan behöva använda mensskydd, men fortsätt att ta tabletterna som vanligt. De oregelbundna blödningarna upphör vanligen så snart kroppen anpassat sig till p-pillren (normalt efter cirka tre behandlingscykler). Om de kvarstår efter detta, blir kraftigare eller återkommer skall du informera läkare/barnmorska.

Hur länge är det tänkt att du ska äta p-piller innan behandlingen? 

Ja det kan ju vara så. Men har aldrig haft det problemet utan gör som alltid, börjar knapra när jag får mens. Ska kanske våga fråga virrpannan till gyn om det men befarar hon kommer komma med en föreläsning om kvinnans fertilitet genom åren som vanligt. Man kan äta så länge som det passar inför nytt ivf. Men minst 21 dagar.
  • callimero

Kom på att jag kan konsultera distansgyn jag haft vid ivf i Falun om jag inte får en vettig förklaring. Han är dock så himla dyr och jag är less på att betala extra trots att jag betalt skatt hela mitt liv. Kanske han kan ta det på Landstingstaxa, ska kolla. Annars hör jag med din gyn, tack för tips! Det kan ju vara så att en follikel och slemhinnan som var på 5 mm hunnit börja växa som vanligt innan jag kom igång med p-pillerätandet. Men blödningarna är konstiga ändå, och dessa borde innebära att slemhinnan blivit helt tunn.

• callimero

Tycker det låter som väldigt hoppfulla känningar Enya!

Fjällis, jag äter båda sorterna Inofolic på inrådan av tillverkaren. Blir inte speciellt dåsig av Plus alls.

• callimero
    Inanna Li skrev 2011-09-06 11:19:21 följande:
    Plusen läste jag att man helst ska ta innan man går och lägger sig!
    Japp. Plus innehåller Melatonin, det är ett naturligt sömnhormon. Jag har tagit det till och från mot jetlag då jag rest i i jobbet.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-09-06 11:24:02 följande:
    Ja, det är verkligen märkligt. Lycka till med distansgynen, hoppas att du får igenom Landstingstaxa! Hör av dig om du vill ta en kaffe och ventilera tankar - jag dricker morgonkaffe (eller något mer fertilitetsvänligt)  på café vid 9-tiden varje morgon (på söder). Det är bara att hänga på om ork och lust finns. Kram, vännen. 
    Ja vad trevligt det låter, inboxar dig när energin infinner sig!
  • callimero

Beklagar verkligen bellami! Men du har ju fortfarande några år på dig om ni skulle ändra er. Ta dig tid att sörja och landa. Läs på om bruttolöneavdrag om det är ekonomin som sätter käppar i hjulen.

Skytten, det är på tok för tidigt för att testa! På Sophiahemmet hade jag td ruvardag 14 och de påpekade alltid att man inte skulle testa förrän absolut tidigast då.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?