• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

tjorven01 skrev 2012-11-24 17:06:33 följande:
    Tack alla underbara fina tjejjer här inne för grattis

Ja allt gick som på ett snöre
    Vi valde att göra KS redan v 38+1 på DS och jag skulle aldrig ha valt ett annat förlossningssätt
    Vi fick verkligen en fantastisk upplevelse och personalen var kanon

Vi har haft besök här idag men nu ska jag grotta ner mig och ta igen allt jag missat

Jag är verkligen nyfiken på priming
    Vad är det för ngt? Är det ngt slags hysto eller?
    CFC verkar verkligen ligga i framkant

Kramar
    Glömde, det är en form av retning av slemhinnan. Förhoppningen är att minska mängden antiinflammatoriska ämnen i slemhinnan. Vet ej om det är liknande de sk implantationsärr som utförs i Aten?
    Finns att läsa mer här:
    www.copenhagenfertilitycenter.com/behandlingen/livmoder-priming.htm
    www.dn.se/nyheter/vetenskap/livmodern-mer-an-aggklackning

Tyvärr bara en kort version av artikeln i DN, var en längre i pappersupplagan.
  • callimero

Har också gått hos Lotta tjorven, har haft svårt att komma från jobbet nu men vill gärna dit igen. Hon kan sin sak hon.

Bengalen - hur mår du efter ingreppet nu? Jag har haft lite smått rosa till och från och idag mer blodblandat. Inte bra om mensen kommer redan på cd 26 nu. Vet ej vart gå för VUL om jag måste börja spruta nu, min gyn är bortrest och åter 4/12. Hoppas cystan hinner försvinna.

Fy så jobbigt MissBoring. Blev du inte riktigt nedreglerad tro? Hade ungefär samma dilemma förra året då jag åt p-piller som nedreglering.

• callimero

Jag skulle nog vara kvar i nedreglerat stdie ist för att hoppa fram och tillbaka Miss Boring.

Nu har jag ett dilemma vad som är mensdag 1?
    Började få blod på toapapperet vid lunch igår men inget direkt flöde förrän imorse. Är det mensdag 1 eller 2 idag då kan man fråga sig? Jag ska börja med Menopur på dag 2. Frågade CFC de skrev börja imorgon men jag är orlig att kroppen kommer igång för mycket på egen hand då. Har alltid problem med en follikel som tar fart och blir snabbt större än de övrig som ej hinner ifatt.

Fick tid imorgon för att kolla cystan hos cityakuten.

• callimero

Tack snälla Miss Boring och Sunseed för svar. Trots att man är veteran blir jag lika villrådig själv var gång. Hoppas nu min cysta försvunnit på VUL imorgon.

• callimero

Tack Bengalen, Zinfandel och tjorven för tummar. Cystan såg att vara på väg att sjunka ihop så det var bra. Däremot var slemhinnan inte så tunn utan 7 mm. Känns inte ultimat, men idag är dag 2 med riklig mens så jag borde börja ikväll. Förhoppningsvis tunnas den ut snabbt nu när jag blöder ordentligt? (typiskt den är tjock nu när den ej behövs och tunn när man vill ha den tjock framåt ÄP/ETSkrikandes)

CFC har inte svarat på mitt mail idag om fråga gällande sprutstart. Frustrerande att behöva vara sin egen Dr!

• callimero

Jag sprutar på här sedan igår. Ska på VUL igen imorgon.

Måste fråga här för jag minns ej hur jag gjorde sist jag tog Fertile XX och Inofolic - ska man ta dessa även under sprutperioden?

• callimero

Slutat med Fertile XX. Undrar hur det är med Inofilic Plus som innehåller Melatonin?

Var på VUL idag, sprutdag 3 - slemhinnan var liksom på cd 2 7 mm. Konstigt då den ska vara tunn från mens och sprutstart.

Syntes 3 folliklar på 12, 11 och 7 mm.

• callimero

Tack Tuvalina. CFC vill jag ska börja med Orgalutran redan ikväll, är bara på sprutdag 3 och den största follikeln 12 mm. Måste kika hur det sett ut innan men jag har tidigast börjat dag 5.

• callimero

Jag håller mina tummar för era hemmaförsök Tuvalina!

MissBoring, låter smart om än frustrerande att spray på. D-vitamin och Omega slukas här med.

Här går det i rasande fart vilket känns lite sådär. Var på VUL idag, sprutdag 6 och största follikeln redan 18 mm! Övriga var 17, 12, 9, 8 och 7. Slemhinnan 10 mm. Ovitrelle ikväll och rekordtidigt ÄP onsdag.

Jobbigt nu att försöka hitta på en sjuklögn på jobbet. Alltid lika stressande. Jag är ganska ny på jobbet och min chef har varit på mig att det inte är bra med för många korta sjukdomstillfällen. Ledigt är inte läge att be om nu. Kräksjuka kanske...

Zinfandel, vilken fantastisk sida du satt ihop!!! Skrattande Jag är djupt imponerad och önskar denna funnits i början av min ivf-karriär. Hur har du det?

• callimero

Ja racerfart minst sagt. Vet inte om det är sådär idealiskt direkt, men å andra sidan har jag aldrig blivit gravid vid mer normal behandlingstid heller.

• callimero

Tack rara ni.

Ja det var inte roligt. Hade bokat in mig på 6.05 och bara att ta sig ut till Arlanda vid 4 var en pärs. Satt och väntade i planet en timme sen fick alla gå av och de meddelade att Arlanda var stängt. Lyckades i kaoset komma med ett annat SAS som skulle gått senare men det startade trots allt innan mitt "gamla" 6.05 plan som jag såg stod kvar vid gaten när jag lyfte, så tur jag jagade runt i gaterna i jakt på det plan som ev kunde få lyfta först när de släppte på igen efter 8.

Fick kasta mig in i taxi på Kastrup. Min tid var 9.15 så jag kom in en dryg timme sent. Det var Svend som gjorde ÄP och han var jättestressad för kollegan var sjuk. Såg bara att han tog blåsorna på vä sida och inte ens tittade på hö. De var på sista VUL runt 10 men de kunde faktiskt ha växt på sig de 3 dagarna efter till ÄP. Jag frågade om de såg något ägg plockat men då var han redan på väg ut, tog kanske 3 min. Sist på ÄP väntade de tills de såg att de fått ut ägg ur alla folliklar annars skulle de skölja ur dem. Men enligt Svend när jag frågade sen så gör de inte detta längre pga infektionsrisk och hade inte gjort det på 10 år (?!) Kände mig väldigt ledsen och överkörd. 1 ägg fick de ut och nu hade jag fler folliklar än i sept när jag fick ut 3 så det känns verkligen som om något gått fel.

Känner mig också mycket tveksam till att de satte in Orgalutran redan på sprutdag 3 då den största var då 12 mm men tror det kanske har hämmat utvecklingen. Oavsett så är det jobbigt att känna att de hafsar med ens behandling såhär och man får en faktura på tryckt i handen utan att någon orkar prata med en. Resa och priming veckan innan start gör att det utöver alla andra faktorer känns som att ännu mer står på spel.

Ringt CFC och det enda ägget var ej befruktat imorse kl 9 så jag har inte några större förhoppningar då det borde vara så vid den här tiden. De vill ändå vänta tills imorgon med besked, men hur göra då när jag måste boka flyg och åka imorgon bitti?

• callimero

Dr S ringde upp från CFC och meddelade att det inte blir något ET imorgon. Han skulle titta till ägget igen lite senare för att se om han kunde utröna vad och varför det blev som det blev och ringa upp igen. Det lät som om han höll med att något gått snett och han sa att det viktiga var att jag skulle bli gravid inte att jag skulle betala en faktura.

Känns så tomt att inte ens få komma till ET. Vet inte när jag ska kunna försöka igen med ett jobb som innebär mycket resor, alla lögner om "sjukdom" har gjort att min chef påpekat att det inte ser bra ut att vara så ofta sjuk. Sen att jag dessutom investerat i priming och tagit ledigt för att resa i detta syfte utan att få testa om det kunnat göra skillnad.

• callimero

Zinfandel ja det känns som att sitta fast i en mardröm. Jag har framfört mina synpunkter till Svend, blir lätt bortfärdad med att det är ålder och variation i cyklarna men han lät lite mer inlyssnande nu när vi talades vid. Det känns inte rätt när jag jämför med alla tidigare försök med tex Orgalutran på dag 3. Kanske det hämmade. Förra försöket i september fick jag 3 ägg ur vad som såg ut att bara vara 2 i hyfsad stl. Och alla blev befruktade, 2 tillbaka. Innan dess 3 ägg, alla befruktade och fina på ET.

Vet ej om primingen ställt till det. Läste under deras fråga-läkaren om en som också fick mens tidigare än väntat efter priming och även hon hade en slemhinna som var tjock på cd 2. Brukar alltid vara tunn de gånger jag gjort vul på cd 1-2.

• callimero

Gällande jobbet så orkar jag inte med att min chef ska få veta. Tror inte jag blir av med jobbet men min chef är en oerhört nyfiken och klumpig person som inte riktigt kan känna av situationer. Jag skulle ha blickarna på mig hela tiden om jag är trött, inte dricker, ser uppsvälld ut osv. Tror de tycker det är skönt jag är "uträknad" i barnsynpunkt då min arbetsplats domineras av kvinnor runt 25-35 och gravid-boom verkar råda konstant.

• callimero

Bengalen - hur har det gått för dig efter priming och allt?

Jag fick mens idag, på cd 19! Känns som allt blev helt upp-och-ner efter alla turer.

• callimero

Men skräp Bengalen! Vad säger de på CFC om anledningen?

Jag hade ju också både mens OCH en slemhinna på 7 mm cd 2. Läste någontans på CFCs hemsida under "fråga läkaren" om en som råkat ut för samma sak.

Ja det känns oerhört jobbigt att förutom avbrutet försök ha flugit fram och tillbaka till CFC och genomgått priming helt förgäves. Hoppas du får ordentliga svar på CFC. Jag var alldeles för ledsen och förvirrad när jag var där på mitt misslyckade ÄP.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?