• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel skrev 2011-09-22 17:29:58 följande:
    Den frågan var nyligen uppe där, det var väl Kalimero som fick svaret "vi måler ofte LH, men det giver ikke bedre resultater".  Jag vet en som ville kolla sitt värde på CD2 för att annars vänta till månaden efter. Svend var tyvärr inte alls med på noterna. Klinikerna i Aten arbetar helt efter LH. Jösses, jag vågar inte ens fråga min klinik med risk för fler puckosvar och en klapp på axeln......
    Japp, jag frågade men han verkade inte alls med på noterna. Sen maliade jag honom då jag själv är så osäker på vilket preparat jag nu ska använda. Fick svar att jag skulle diskutera det med min distansgyn här hemma. Så där har vi ett av de negativa mallan-stolarna problemet man hamnar i som distanspatient. Ingen tar fullt ansvar trots att man betalar fullt pris. Kanske någon annan vill ställa samma fråga i deras forum igen?

Jag är väldigt intresserad av hur LH kan påverka. Speciellt som jag haft Menopur eller Fostimon alla försök utam det första och det aldrig tagit sig trots fina embryon i varjefall 8 av 12 försök.
  • callimero
    myran6801 skrev 2011-09-22 21:09:06 följande:Har själv aldrig fått ngt till frysen utan fått börja på ruta ett igen. Har alltid önskat mig frysisar och att få göra fet istället för hel ivf för jag tror det är bättre för kroppen. Lycka till!
    Tror också det är skonsammare och önskar så vi fått i frysen istället för att början om vareviga försök. En enda gång hade vi 3 befruktade kvar vid ET, men Sophiahemmet odlar inte vidare så de kastade den 3-celliga som var kvar.
  • callimero

Grattis Mamma Gås! Klara de frysta upptinande bra har jag förstått man har bra chans då det räknas som ett väldigt livsdugligt embryo som klarar att frysas och tinas.

Victoria - jag skulle givet ta två!

• callimero

Men nej, vad är det jag läser Maryhe? Blir så oerhört ledsen för er skull. Usch så tråkigt, ta hand om varandra. Har samma problem här, både med man som kapslar in sig när det inte går och ja, han har även Oligo-någonting med ytterst få och dåliga simmare.

Hoppas du inte behöver ha allt för ont och att kropp och själ får läka så ni kan planera in hur gå vidare. Kram Hjärta

• callimero

Så ledsen det inte blev något denna gång Zinfandel. Men du kommer igen, du är ju bara barnet! Solig

• callimero

Själv blöder jag fortfarande, Det kan ju bero på Neovletta men det känns oerhört konstigt såhär en månad i rad efter att ha ätit det flera gånger inför ivf-föröken utan problem. Känner mig urlakad. Har ett ev nytt jobb på g och börjar isåfall i november så det är nu eller aldrig för jag kommer inte kunna jonglera försök i Danmark samtidigt som jag börjar nytt, oerhört krävande jobb. Önskar jag vann en miljon och bara kunde fokusera på bebbe-försök.

• callimero

Känner igen den tomma känslan Maryhe. Den har jag fått efter varje konstaterat misslyckande. Tiden med sprutor etc kan vara jobbig, men för mig innebär den att det finns hopp, att jag gör något konkret. Kram

Nu ser jag att jag nog behöver beställa lite Inofolic, har ni alla här i tråden fyllt på?

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-09-26 11:03:25 följande:
    !!!

Förresten, när jag var hos min gyn senast så sa jag att jag har gått med i en internationell patientförening för att jämföra IVF-behandlingar i olika länder och för att dela erfarenhet och kunskap. Den Internationella Patientföreningen = vår tråd . Och på det sättet kunde jag presentera/föreslå FET á la France.  
    Smart! Vad fick du för reaktion?
  • callimero
    Maryhe skrev 2011-09-26 11:26:35 följande:
    kalimero: Skynda er 34an håller just nu på att beställa från Loli pharma!!!
    Tack för tipset! Ser dock att 34an håller till i Göteborgstrakten, tänkte vara bekväm och beställa ihop med boende i Stockholmstrakten. Myran? Tjorven? Hur mycket vill du ha Fjällis?

Slemmis - jag vet inte riktigt vad det är du är nervös för? Ta en sak i taget!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?