Inanna Li skrev 2011-04-07 21:58:06 följande:
Tyvärr började jag blöda ikväll och mår fruktansvärt dåligt. Hoppas att vi får råd att göra en ny IVF i maj så vi hinner en gång till innan kliniken stänger för sommaren. Tack alla vänner som stöttat, hoppats för mig och hejat på Li och Lo men nu är det slut. I alla fall för denna gång. Kanske är det helt enkelt för sent för mig nu. Känner mig som en gammal klimakterietant med obefruktbara ägg. Det kanske inte går efter 42 ...
![Gråter Gråter](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-cry.gif)
Inanna: Är du säker på att det är mens? Det är ju många som blöder under graviditeten särskilt i början. Har du testat? Jag vet hur fruktansvärt tungt det är när det visar sig att det inte blev något den här gången heller, men ge inte upp för det finns fortfarande hopp. Om dina chanser att bli gravid vore noll så skulle de inte ha antagit dig för behandling. Många måste ju tyvärr göra rätt många försök innan det tar sig, särskilt i vår ålder.
Myrslok: Det har hänt mig också tidigare, när vi försökte med inseminering, att bara ett ägg har svarat på stimuleringen. Månaden därpå hade jag ett gäng ägg och blev dessutom gravid men tyvärr var det utomkveds. Det kan variera mycket mellan olika månader. Men det kan också bero på att du har fått för låg dos hormoner. Det måste kännas tungt att vara tvungen att avbryta. Jag hoppas verkligen att det blir bättre resultat nästa försök.
Mitt ÄP i onsdag gick bra. Det fick ut elva ägg vilket ju var en toppenskörd för att vara mig. Idag fick vi veta att bara fem av de elva har befruktats. Jag hade hoppats på ca åtta befruktade så jag är lite besviken. Nu håller jag tummarna för fulla muggar för de ska dela sig. Det är tortyr att behöva vänta till imorgon eftermiddag för att få veta hur det går med äggen.
Är det någon som har erfarenhet av att äta barnalbyl för att öka chanserna att äggen fäster?