• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Har inte hunnit läsa ikapp mig men jag ville se hur det gått för dig Zin å precis som jag trodde så har det ju gått toppen toppen, grattis till dubbelruvning

(men vad menades med att ena hade kepa? Bra förstår jag men..) Å det känns så himla bra att vi bestämt oss för CFC, även om vi inte riktigt har era förutsättningar från Aten etc men iaf

Anne, tummarna för dig imrogon! Kram

• MissBoring

Haha å jag kanske har mitt namn av en anledning fast frk långaledningar kanske hade passat bättre

• MissBoring
    hitcher skrev 2012-04-22 23:17:18 följande:
    Tuvalina: RD5, RD6 i morgon måndag... Fick också med mig en spruta Gonapeptyl 1 mg/ml som jag tog i fredags för att hjälpa implantationen. Har mejlat med min läkare idag söndag (!) och han säger att den inte ska ge några biverkningar alls.
    Varför har du fått en Gonapeptyl?? bad du om det eller fick du det rek. av läkarna? Det skulle jag också vilja ha!!
  • MissBoring

Grattis Slemmis, skönt det gick bra och att du nu är dubbelruvare!!

Anne, lycka till idag, hoppas du också blir dubbelruvare Solig

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-04-23 07:52:44 följande:
    Anne. ja, jag också. Och inte blir det bättre av all Ovitrelle jag ska ta nuTungan ute

Finafina: I uSA tar var och varannan kvinna hormonet Dhea, verkar det som, så det är knappast skadligt eller så. Men det kan vara förenat med många biverkningar (kroppsbehåring, acne, nedsatt mens, hjärtbesvär men bra för ägg, viktnedgång, "föryngring" osv) och eftersom vi har valt immuterapispåret med en massa läkemedel så har jag begränsat annat intag och därför valde jag keto istället. Jag tror absolut på dhea men har inte ritkigt vågat pga all annan medicin jag tar.

Det var nån som frågade här igår om man kan börja ta det efter ET och det tycker jag inte eftersom det är ett steroidhormon och bör alltså helst börjas tas 3 mån före eller iaf 1 mån före för att förbättra äggkvalitén. Har man tagit t dem så finns inte så mycket att förbättra. 
    Varför får du Ovitrelle nu efterråt?? det är väl den man brukar ta för att få ägget att släppa?? vad gör den för kroppen när du nu är ruvare??
    När slutatde du med 7 keto, innan äp?
  • MissBoring

Ni som äter 7 keto/DHEA, berättar ni det för era läkare??

• MissBoring
    Maryhe skrev 2012-04-23 10:28:05 följande:
    Ovitrelle är ju hcg hormon. Det kan hjälpa till med att ägget fäster och skjuter även upp blödning.

Aha, tack! Jag lär mig nya saker varje dag Glad
    Så Gonapetyl är ett liknande preparat då alltså, både har samma uppgift.

Hoppas du mår lite bättre Maryhe och att ni planerar inför maj Hjärta
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-04-23 16:53:44 följande:
    Tack Zin, och ni andra. Jag behöver stöd nu känner jag. Är mycket rädd att detta aldrig kommer gå vägen. Hade ju hoppats på lite ägg till frysen... Inför framtiden. En till sal som gör mig så ledsen varenda gång jag är där är att ssk aldrig läser journalerna. Idag fick jag frågan igen om jag varit gravid tidigare av sköterskan. Suck. Ja sa jag. Men han dog, sa jag uppgivet. Varpå hon vänder på journalbladet och ser att det står det på andra sidan och säger, ja jag ser det här. Beklagar inte. Säger fan inget! Känner mig jäkligt less på de nu. Är det för mycket begärt att de ska kolla igenom journalen? Har de så mycket att göra att de inte hinner det?
    Åh jag blir så förbannad när jag läser det du skriver Demon hur jäkla svårt kan det va att ta 2 min INNAN "patienten" kommer in och ögna igenom journalen så att man slipper sånna frågor?? Stor kram till dig Hjärta
    Och stort lycka till med de fina ni fick ut i dag {#emotions_dlg.flower}Drömmer Har en extra tumme till dig jag! 
  • MissBoring

PP08 Hoppas hoppas det är en lite slowstarter du har i magen så att den nu vuxit till sig med ett pickande hjärta till imorgon :)

• MissBoring
    hitcher skrev 2012-04-23 10:26:08 följande:

Fick det av min läkare efter återföringen. Han verkar tro att den kan öka chansen att embryot fäster. Vet en annan tjej som fått Gonapeptyl efter FET på samma klinik och hon blev gravid. Idag är dock mitt hopp riktigt lågt - känns som att alla symptom som funnits i helgen är borta Gråter
    Nej inte!! Symtomen kommer ju och går, försök tänka positiva tankar. (men jag vet det är svårt)
    Jag tror ju inte ens jag hunnit gratulera dig så jag gör det nu!! {#emotions_dlg.flower} 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?