underverket, usch så tråkigt! Varm kram till dig! Jag känner väl igen mig i dina tankar. När det gäller att bli lättare gravid efter ett mf så skulle jag tro, utan att veta säkert, att det ffa har med möjligheten att få det att fästa lättare, för att de hormonella systemen kickats igång. Jag har dock såvrt att tro att ett mf skulle påverka äggkvaliteten så att ett ägg gången därpå skulle vara bättre, möjligtvis i så fall som några varit inne på tidigare att man kan ha "perioder" med bättre förutsättningar även kvalitetsmässigt...
sunseed, jag funderar mkt på det jag med, men vi har ju lyckan att ha fått två barn även om vi bara fick ha vårt första barn i livet i 1,5 år. Jag tänker som flera av er andra är inne på, att vi alla bär på olika oro och sorg, det går inte att jämföra sådant, det är min övertygelse. Jag kan känna att det är "förmätet" av mig att så starkt vilja ha ett barn till när jag redan har fått den lyckan, samtidigt är min längtan så oerhört stark. Alla känslor kring att inte lyckas och att tiden går, är enorma fast vi redan har barn. Ibland kan jag inte förstå det själv, så jag kan verkligen förstå att den som inte fått chansen har svårt att förstå det...
Tuva, varma kramar till dig! Så fint med din affirmation i kylskåpet!
hitcher, jag tror precis som du, att det kan gå om man bara är ihärdig, det verkar handla så mkt om att ha alla förutsättnignar på plats samtidigt, det talar för att inte ge upp! så tufft med din mamma, jag beundrar dig som kämpar på så!
msBoring, ska kolla din kurva, hoppas nu det ska klaffa! Längsta gången sprutade jag 13 dagar ÄP dag 16, (men då var det långa metoden), men nu bara 8 dagar, ÄP dag 11.