• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

mamman030 skrev 2012-04-27 06:05:13 följande:
    Önskar att jag hade kunnit skriva in mig under gravid, men igår på vul upptäcktes MA. Så nu går jag här o väntar på att kroppen ska fatta det.

Vet inte om jag orkar göra fler försök. Just nu känns det som om jag skiter i allt som har med ivf o göra. Men jag har ju två ägg i frysen, o det är ju dumt att låta dom ligga kvar. Om jag använder dom så kan jag ju aldrig ångra att jag inte försökte i alla fall.

Men åh vad ledsamt. Beklagar verkligen. Stor kram
  • MissBoring

Enya, det va skönt att höra crinonen va banne mig det äckligaste på länge!

• MissBoring
    mammaG, men då har du ju redan haft kontakt med Falun och det är ju bra, kommer säkert få en annan känsla än jag då. Tror att det beror på att min hemma gyn är lite "stel" han tycker bara mina mf varit pga min ålder så han ser ingen anledning till att göra nått för det.. så han har säkert itne fört det vidare till Falun. Blir det Falun igen så kommer jag själv kontakta dem innan och prata med dem! Fast nu har ju Svend lovat oss bäbis Flört Drömmer har alltid sagt att jag vill ha tvillingar och i Danmark får man ju tillbaka två om man vill så jag känner att det är nu det blir!! Vill iaf ha den fina känslan att det kommer gå bra Solig
    Tror det blir toppen med Falun när du pratat med dem och de är villiga att lyssna på dig!! Spännande att följa dig!
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-04-27 11:21:08 följande:
    Boring: du kan nog få 3 också Flört
    haha nu ska vi inte överdriva det hela Skrattande jag är nöjd med en, dubbel glad vid två men livrädd om det skulle bli tre Förvånad
  • MissBoring
    Mamma gås skrev 2012-04-27 13:36:21 följande:
    De kommer gå så bra för er i Denmark Solig Som Zin säger, du kan säkert få tre tillbaka å då ökar väl sannorlikheten att det blir tvillingar? Skrattande

Vi har oxå en gammal å stelbent hemgyn som inte gärna tar in det vi har att berätta.., så jag gjorde en liten fuling när jag märkte att han inte helt var med på min bana - jag mejlade Falun å låtsades att det regnade å skrev att jag visste inte om jag skulle kontakta Falun el hemgyn om mina önskemål. Det gick iaf hem å så var det bara att få receptet utskrivet av hemortsgyn Flört Hihi...  
    Ja man måste va lite om och kring sig :)
  • MissBoring
    Victoria71 skrev 2012-04-27 11:32:18 följande:
    Härligt med denna positiva inställning, MissB! Jag känner mig också positiv den här gången, vi är på G!!

Snillen spekulerar en tråkig fredag på jobbet med lite för lite att göra: Undrar hur man ser ut på VUL mellan mens och ÄL i normala fall, utan hormonstimulering? Jag vet ju att kroppen utvecklar ganska många äggblåsor varje månad och att en blir dominant och sedan spricker och släpper ifrån sig ägget, medan övriga tillbakabildas. Men ser man detta på ett UL, hur ser det ut? Jag kommer ihåg att inför fertilitetsutredningen förra året gjordes ett VUL på mig och då sa läkaren direkt att jag tyvärr inte tillhörde kategorin som var biologiskt yngre än min ålder. Vad var det hon såg det på? Anledningen att jag frågar är en kollega som är i 32-årsåldern och som vid ett VUL kring ÄL fick höra att hon 'bara' hade två blåsor. Undrar om det är så det ser ut (alltså att man inte ser de blåsor som inte blev dominanta), eller om det är lite onormalt? Någon som vill spekulera lite kring detta?

JA det är vi nu!! Nästa tåg gravidtåg hoppar vi på Solig

Vad bra Vi4 Glad

Ja det låter ontkligen som att hon som är 32-år kanske producerar lite få, min gyn såg också på mig "ett gäng" i en ostimulerad cykel, han preciserade sig inte men då antar jag iaf de var fler än 3, annars är det ju par...
  • MissBoring

Bengalen. Varför får du inte träna nu när du ändå är van vid att träna?

skönt att höra om lutinus

ego: fick svar av min tråkgyn att det behövdes mer info och recept från CFC för att han kanske skulle kunna skriva om recepten... Men vi ska ju betala 5000 kr för den tjänsten å ett vul, behöver man då skriva kanske :-/ 2 dgr fick vi vänta på det svaret med en annan fråga jag ställt.

mailade CFC ang ett svar Svend saknade å skrev lite frågor ang recept etc å skickade. 5 min senare ringde telefonen å sköterskan på CFC tänkte hon skulle ringa istället för att maila så jag kände jag fick svar på alla frågorna snacka skillnad på behandling

• MissBoring

Tog din betalt för att skeiva om recepten?

zin: har för mig att du skrivit att du inte skrivit om utan använt dig av dom danska å utanför högkostnads skyddet? Vad har medicinerna kostat dig då? Tänker att eftersom min gyn stänger så jag inte kan göra vul där ändå så kanske det blir billigare att ta ut medicinerna på danska... Har ju faktiskt recept kvar på menopur hemma... Men inte till hel behandling..

• MissBoring

Jag tänkte hel hel behandling med medicin bara, inte själva IVF:en. Mina recept är ju inte ens ett år så det bör ju inte va några problem! Tar jag ut medicinen jag har så bör ju inte tilläggen komma upp i 5000 kr som min gyn ska ha för att skriva om dem?

kosta er IVF ca 25 000 kr ink AHA? Blir ju betydligt dyrare Ivf för oss denna gången men det får det va värt

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-04-27 20:04:26 följande:
    Boring : nä, en hel behandling mediciner kostar ca 25000..... Så vi är lyckligt lottade i Sverige! IVFn kostade bara 17500 DKK :))

Oj fy fan (ursäkta språket..) ja då va det ju inget att fundera på jag trodde du missuppfattade mig

tack för info! Å trevlig helg.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?