IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Ledsen Viktoria inget att bidra med i sekret väg ;)
Ledsen Viktoria inget att bidra med i sekret väg ;)
Ego: nu har jag pratat med Svend, å nu vill jag det ska va v 26
Han frågade om jag hade kollat mina äggledare... å jag vet banne mig inte, jag blev så himla stressad... måste ringa min gyn och kolla, men det går ju alltid att maila tillbaka till Svend som tur är.
Annars tyckte han att jag fått bra behandling, det han undrade lite över va att jag blivit gravid när jag inte stimulerat men inte när jag blivit stimulerad så han vill ha en lägre dos för han trodde det va bättre för min slemhinna... där förstod jag inte riktigt vad han sa men det va nått med att den inte hann med när det blev för hög stimulering tror jag Han ville köra korta medtoden på mig med lägre dos, 225 nu mot 350 som jag hade sist på långa. Sen skulle jag få lite andra tilläggsmediciner än de som de i Falun föreskrev.
Å så avslutade han med, när vi frågade efter priset: ni betalar nu för ett försök och skulle det behövas ett till så kan ni köpa paketpris då, men det tror jag inte, jag tror vi kommer få dig gravid på första försöket
Jag sa till sambon, det är lite skillnad på självsäkerhet och vad de vill/vågar säga... dom i Sverige vi varit i kontakt med har ju alla sagt och om i fall att... visst det kanske är ltie mer realistiskt men så som Svend sa nu gör ju att min/vår inställning blir en helt annan och jag tror ju mycket att det gör skilland också!!!!
Det känns så spännande
Zin: kan du hysa in oss när vi kommer för naturligtvis så blir det precis när min gyn stänger här hemma så vi kommer få köra alla vul etc i Danmark
Å jag fick menopur från början, till min första IVF
Anne: skulle gärna vilja höra av dig nu att allt gått bra och att du ruvar
Maryhe, skönt det har vänt och att du mår lite bättre. Duktig du är med motion, det gör ju gott
Anne åh vad härligt med en sån fining Glöm Danmark det testar jag så slipper du, å går hela vägen nu istället
Mammagås: inga mediciner förutom proggisar i Falun. Nu kommer jag få: Orgalutran på 6:e sprutdagen med menopuret, Medrol, och förutom Crinone (som jag ska försöka få byta bort till proggisar då jag tyckte det va hemskt sist!!) så ska jag få en spruta med HCG och så säger han jag ska äta barnalbyl istället för att ta fragmin å varför han inte tyckte fragmin va bra för mig kommer jag inte ihåg... så nog är det lite skillnad. Men så var det första försöket i Falun också så CFC har ju lite mer att gå på. Fast om jag ska va ärlig så va CFC lite mer intresserad av min historik än vad jag tyckte Falun va men det kan också bero på att jag ju hade hemortsgyn, dom i Falun hade jag ju ingen kontakt med alls innan äp.
Kanske det går att få en telefontid med falun om ni inte tänker åka dit på ett besök först?
Dom va iaf väldigt trevliga och duktiga tycker jaga :)
Lillstoran, vi hade dryga 4 timmars körning till kliniken på vårt första försök, enkel väg... och där skedde ju både plock och insättning så det blev några mil på en vecka, närmare lite drygt 120 mil.
Viktoria: skönt vul visade att det inte gick för fort, då kan du slappna av lite nu :) å jag känner precis som dig, fler gravida på listan = större chans för mig/oss :)
PP, fy vad ledsamt, ta hand om dig/er så gott det går! kram