• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fast det kan väl isf bli för syskon för nu ska ni ju lyckas!! Fick inte med det ovan {#emotions_dlg.flower}

• MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-05-04 14:00:15 följande:

Vad konstigt, nu ringde CvL och tycker att de redan nu kan bestämma dag för äggplock till onsdag. Jag ska alltså inte göra något andra vul på måndag uan bara ta min äl-spruta. Det känns väldigt osäkert tycker jag, förra gången växte det ju så långsamt.. Sköterskan var väldigt bestämd, så det gick inte att påverka. Funderar på om jag bara ska gilla läget eller inte...

Tycker du ska be att få prata med läkaren och påpeka hur det va sist gång och att du känner dig osäker! Det är ju du som går igenom detta inte dem så jag tycker de borde ta i beaktning..
  • MissBoring

å detta för din skull, tror nog att läkarna har koll men om du inte känner det så tycker jag du ska kontakta dem!

• MissBoring

Aha, jag tänkte semester..men det skrev jag aldrig och det kanske du inte har på nya jobbet.
    Då förstår jag, va mer inne på att du skulle komma undan att betala de dyra medicinerna!! 

• MissBoring
    pp08 skrev 2012-05-04 17:22:36 följande:
    Har förutom positiva ÄL test och ökade flytni ngar på exakta dagar i menscykel även haft ultraljud under utredningen och förra året efter misstänkt cysta. Då syntes äggblåsorna som var på gång/ folliklarna o
    Kring tiden jag förväntade ÄL.
    Har cykel på ungefär 25-26 dagar. Äl utslag mellan dag 10-14 så liite kortare lutealfas, har därför även använd progesteron efter min FET.

Tänkte mest att vi optimalt skulle använda mina sista fertila år.

Min kille har jättebra spermikvalitet och antal. Dock problem att 'komma' under vanlig samlag men det har vi löst genom samarbete, förberedelse och 'hand'arbete så att han kan komma i mig ialla fall. När det har varit som viktigast och nästan omöjligt pga tidsbrist, ledsen barn etcetc har vi gjort ' heminsemination'. Lite omständigt men inte omöjligt alltså. Möjlighet till kontakt har ju alltså spermier o ägget haft under mina mest fertla perioder.
    Du skulle kunna gå in på fertilityfriend.com och tempa ett par månader, då får du koll på hur lång lutefas du har och om du släpper ägget :)
    Finns trådar här som du kan söka på fertilityfrien också och få lite hjälp att starta.
  • MissBoring

Vi 4, jag tycker också det va bra mail!
    Har hon ringt eller måste du skicka? 

• MissBoring

Stort GRATTIS sååå glad för din skull. Från mobilen går det inte att göra hjärtan men jag hoppas du kan se dem iaf hälsa sambon å gratta också.

• MissBoring
    Victoria71 skrev 2012-05-05 10:04:24 följande:
    Stort fett grattis, Zin, så himla fint att höra! Som du kämpat för detta, tänk att du körde på det du trodde stenhårt på och att det gav den bästa möjliga utdelningen!! Stor kram!

Själv väntar jag på att Carlanderska ska ringa o säga hur de små mår idag. Det blir en lång helg, som sagt ... Hoppas få sätta in idag om de utvecklats.
    Kan du inte ringa dom då?? Håller tummarna Hjärta
  • MissBoring

Victoria, skönt du fått svar och att de inte ville fuska utan hade svar på tal! Måste ändå kännas bättre nu fast jag förstår det känns skit långt tills måndag. Håller tummarna.

Myran, tankar till dig {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?