• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Just det fragmentering..nope ingen info att komma med tyvärr, som vanligt Skäms

• MissBoring

Tuva: när jag pratade med sköterskan efter att vi fått ett tillbaka så nämnde jag att min mamma precis fått en stroke och att allt va helt upp och ner och hur mycket jag gråtit och antagligen skulle fortsätta gråta och all nervositet över hur allt skulle bli, då sa hon: folk har fått barn även under krig och andra hemskheter som orsakat oro och ångest så fundera inte på det. Det lilla ligger där det ligger oavsett hur du mår nu! kram

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-05-06 20:51:35 följande:
    Jag har det bra! Tog ett digitalt idag som sken Gravid mot mig...  Gravid?! Det är ju galet overkligt efter allt så jag har lite svårt att ta det till mig, trots massor med symtom. Idag har jag surfat runt på vad som händer i v 4-5, dels för att försöka göra det mer verkligt, dels för att jag ska frossa i allt så länge det varar, tänk annars vad jag skulle ångra mig om jag inte gjort det!! Har även ringt väninnan barnmorskan som hjälpt mig med många prover osv, hon ska ta hcg imorrn och i egenskap av verksamhetschef på en klinik har hon även lovat att förse mig med både en BM och en läkare. Sen har jag både Svend & Dr D som får regelbundna provsvar så jag känner ett bra medicinskt stöd som håller koll på mig. Så jag leker gravid under tiden de gör sitt jobb  Muaahahaaaa 

Det låter så underbart. Skönt du njuter å har det bra!

vad säger sambon då? Antar det är än svårare för honom somm inte har några symtom
  • MissBoring
    finafina skrev 2012-05-06 21:13:30 följande:
    Härligt Frossa på  vad skönt att du känner stöd av både CFC och Dr D, snart åker jag också tjohooooo 

När åker du? Vad fick du för rek. behandling? Kanske du skrivir det men just nu kan jag inte komma ihåg..
  • MissBoring
    finafina skrev 2012-05-06 21:26:23 följande:
    Åker om en vecka, vet inte vad det blir för behandling ännu? Jag får se vad han säger

Ska bli spännande hoppas så klart på det bästa  

Aha ni ska på konsultation. Åker dit istället för telefon Spännande! Kul å höra vad dom gör för förändringar lycka till
  • MissBoring
    finafina skrev 2012-05-06 21:52:21 följande:
    Miss Boring åker till dr d för utredning det är standard - han måste ta prover etc innan han vet vad ska göras samma som zin å lully kram
    Vi hade ju prover sen tidigare så vi hade samtalet över telefon, vi bor ju typ 130-140 mil från så...
    Kram
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-05-07 07:47:26 följande:
    Men då har du inte tagit Chicagoproverna och undersökningen som är vitsen med att åka dit...?

Hmmm näe, menar du CFC? Näe, jag uppfattade som att det räckte att jag skickade över alla journaler..?
    Har jag missat nått nu igen alltså Skäms
    Vad är chicagoproverna?
  • MissBoring
    finafina skrev 2012-05-07 09:47:02 följande:
    miss B hon menar greklands testerna...
    Jaha du ska till Grekland!! Jag ska ju "bara" till Danmark Skrattande
    Då missupfattade jag! tack för klargörandet. Åh vad skönt att få åka till Grekland nu med lite mer värme och sol också. Hur länge stannar ni?
  • MissBoring

Tuva min vän, har du TD idag?? Har du vågat testa än? Kram

• MissBoring
    germany skrev 2012-05-07 09:54:47 följande:
    Maryhe - Hur kommer jag åt dropboxen för att läsa allt intressant som kommer in?

Tänker mycket på er som ruvar, håller tummar för att det lyckas!
    Själv ska jag väl börja med sprutor till helgen, men känner mig inte alls uppladdad denna gång heller....
    Pga släkting som blev sjuk i helgen och inlagd på sjukhus så har jag nästintill inte ätit nånting, inte sovit, bara mått skit och varit orolig och stressad Gråter Nu är jag orolig att detta ska påverka mina chanser då jag mått dåligt de här dagarna och att jag inte kan reparera detta då tiden är så knapp nu fram till sprutstart. Vad säger ni, är min oro befogad eller kan jag slappna av och känna att det inte inverkar så mycket på resultatet?

Tacksam om någon vill svara....
    Jag kan bara säga som jag skrivit tidigare att när min mamma blev sjuk så sa sjuksköterskan på min klinik att människor blivit gravida och fått barn under krig och alla möjliga eländen så jag skulle inte tänka på om jag va orolig/ledsen/inte mådde så bra eller inte för att det inte spelade någon roll. Men som med allt annat så finns det säkert någon som säger motsatsen, men just det där med krig etc fick mig ändå att lugna mig. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?