• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi4,. om jag inte minns fel så sov jag dåligt också när jag sprutade menpour, men jag hade iof långa metoden då. Ska också göra korta med menopur nästa månad, ska bli spännande att se vad resultatet blir. Känner också att det ska bli skönt att slippa sprayen, även om jag bara sprutade 2 ggr per dag så va det allt lite tröttsamt Flört

Spännande med vul på fredag, hejja "äggen" Solig 

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-05-03 08:44:48 följande:
    Har inget val Gåsan, har ju tagit Ovitrelle ganska sent.... Solig Hihi, jag kan inte gå in på allt för då går ni i spinn så jag låter det vara, har ju haft det 5 ggr förr.... Flört

Solig
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-05-03 01:49:55 följande:
    Jag har fått jättetydliga ådror på brösten idag, det hade jag inte ens i början på min graviditet med vår son.
    Är det en biverkan på Lutinus/progesteron?

haha den biverkningen tar jag gärna i juni Drömmer
    vilken dag är du på nu? 
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-05-03 18:42:03 följande:
    Jag behöver hjälp! Skulle nån vilja översätta lite engelska texter till hemsidan?
    Äsch inte ens här kan jag hjälpa till Rynkar på näsan helt kass på engelska i skrift Skrikandes
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-05-03 20:38:51 följande:
    Så gjorde jag Vi4, det är bättre att göra så än att ta en ny kanyl för det innebär att du tar in luft i sprutan mellan varje. Var noga med att sprita av gummiplutten på flaskan bara så ska det går bra!!

Jag är super super ledsen. Tror inte på detta. Har fått herpes. Är varm. Men tror bara inte på det. RD 8. .-(

Men kära du, varför Förvånad Här kommer iaf soliga Solig och vackra tankar till ert lilla frö, som jag tror och hoppas på Hjärta
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-05-03 21:34:33 följande:
    Håller fullständigt med Katte, hellre lägre dos och fler sprutdagar, Inanna är ett levande exempel på det och jag också med tanke på resultatet även om vi ännu inte vet utfallet.... 

hoho nu fladdrade det till i magen när du säger så där...  Solig 

Hur stor dos tog du? och hur stor dos har du tagit tidigare? 
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-05-03 21:51:12 följande:
    Dosen i mitt fall var det samma (300 ie) men fler sprutdagar och så hade jag nedreglerat.
    okej och innan hade du kört korta??

Tvärt om för mig... långa tidigare med 375 ei och nu korta och 225 ei, känns spännande och lite nervöst.
    Jag hade ju många blåsor sist IVF (han räknade typ 15), 9 tömde dom och 7 ägg hittades. Men när jag gjorde hemma stimulering (måste ju typ va som korta fast vi gjorde resten hemma) så sprutade jag fostimon ca 200 och då blev det bara en stor blåsa och resten små som inte hann med alls, det är det som känns lite nervöst. Fast jag tror på att Svend vet vad han gör! Drömmer
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-05-04 08:54:58 följande:
    Tack Tjorven, men tempen då?

Du får vänta tills Vi4 eller Bengalen tittar in igen.. dom är ju proffsen!! Jag tempar ju för andra månaden men har ju inte förstått hur det funkar än med alla upp och nedgångar Skäms
  • MissBoring

Victoria, fy vad tråkigt att höra! hoppas läkaren ger dig ordentligt med info sen och att de små hinner ikapp sig.
    Stor kram 

• MissBoring
    Maryhe skrev 2012-05-04 13:09:55 följande:
    Jag planerar att ev åka till Danmark och den sista IVFen misslyckas nu i maj.
    Problemet är att  jag inte har någon läkare som skriver ut recepten (min läkare gör det INTE) och då har vi inte råd att göra IVF (17.000 DK i behandling + 2.600 euro i mediciner + VUL och flygresor).

Mailade till CFC nyss och fick svar av Gitte efter 8 minuter att en läkare kommer att kontakta mig för mer info!
    Hon ville bara ha födelseuppgifter, adtess och telefonnummer så skulle hon ordna samtalstid. fantastiskt snabbt svarat! 
    Men Maryhe, du är väl fortfarande skriven i Sverige? Kan du inte kontakta en samarbetsgyn i Malmö/Skåne som kan hjälpa dig med recepten?? Nog måste det finnas kontaker här på det!?
    Om inte annat så efter samtalet så vet du ju vad de vill att du ska göra för IVF och då kan du ju kolla om det finns medicin här så du klarar dig! Hoppas det löser sig på ett eller annat sätt Glad  
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?