-
Nä, vi får verkligen hoppas att det går fortare än så.... När ska du ta nya test?Zinfandel skrev 2012-09-20 15:27:01 följande:Här pågår "Operation dra-ner-TNF-jävla-värde". Vi påbörjade ett försök som fick avbrytas pga för högt värde. Nu är det rejäl medicinering och förhoppningsvis har värdet gått ner innan jag är 89 år
-
Nu har jag ännu en fråga som jag går och funderar på och oroar mig lite för...... hur funkar det med assisted hatching egentligen? Om hur viktigt är det?
När jag kom hem igår frågade mannen om de gjort assisted på kliniken med detta ägg.
Jävlar!! tänkte jag då direkt, det hade jag glömt att be CFC om vid ÄP. Jag antar att chanserna sjunker nu då äldre har hårdare skal på ägget.
Ja, det går ju inte att ändra nu, men ska be dem skriva in det i journalen så att det finns med där. När man ligger där uppfläkt i stolen är det lätt att glömma hälften man vill fråga om.... -
Har bråkat med personalen på apoteket idag. Var inne i tisdags och beställde Ovitrelle, pennan, för att jag ska ta 1 klick/dag nu efter ET.
Kom dit idag för att hämta den och vad ger hon mig, jo, sprutan. Blev ilsken och ifrågasatte deras kompetens om läkemedel och förklarade igen att jag specifikt bett dem beställa pennan, då den andra inte funkar. Om de inte kan leverera ett läkemedel ska de inte heller lova det. Fick till svar att pennan inte tillverkas längre. Härjade lite mer om att de då fick kontakta sjukhusets fertilitetsklinik och lösa vad de lovat. Hm, vänta lite säger hon då..... kanske att jag har något annat. Hon går iväg och kommer ut med...... Ovitrellepennan!!! Höll på att strypa henne då. Men där har ni den ju sa jag. Varför står du och säger att ni inte har den och att den inte tillverkas? Ja, jo, det kommer så mycket medicin så vi har inte alltid koll fick jag som svar. Detta på ett stort apotek på ett universitetsjukhus!!!!!! De om någon måste vara noga med sina läkemedel och att man som kund förväntar sig att de kan ta hem det man behöver.
Fick, som plåster på såren, en massa produkter, tvål, lotion, balsam och schampoo. Fast det räddar inte dem från att jag talar illa om dem! -
Lite bra är ju att du kan njuta av goda viner som ZinfandelZinfandel skrev 2012-09-20 16:02:34 följande:Om 2-3 veckor kanske.... vad är väl denna IVF-väntan
-
Ja, det var lite stressigt, men det ordnade sig till slut. Men retade upp mig rejält på plats. Jag gillar pennan mycket bättre än sprutan.An onym skrev 2012-09-20 19:46:48 följande:Linköping, stackars dig. Den stressen vill man inte ha! Ska du ta ett klick av ägglossningssprutan efter ET? Nu blir jag nyfiken. Tar man inte bara den inför äggplock?
Till mig sa de på apoteket här om dagen att det numera bara finns pennan. Kändes lite onödigt komplicerat tycker jag. Och det fanns bara med en nål till pennan. Men nålarna från Gonal F har man ju kvar i överflöd.
Jo, jag ska ta lite Ovitrelle för det är ju HCG och det ska väl, antar jag, lura kroppen att tro att den är gravid och stötta upp att ägget fäster. Rätta mig gärna om någon vet bättre.....
Har nålar från denna kuren med Gonal-f och fick även med ett paket från CFC. -
Hemulen; super mycket grattis!!! Vad roligt
-
En fråga till er främst matkunniga....... Tror ni vinbladsdolmar är " farligt"att äta när man ruvar? Alltså äta som en hel måltid? De är ju ganska så syrliga och ofta är ju även bladen inlagda i mycket citronsyra. Inte borde det vara någon fara?
-
Många varma kramar till dig Snorpan
-
Håller tummar för att fler blåsor dyker upp och att de du har lugnar sig och inte växer för fort! Har glömt vad du sprutar med denna gång?Vi 4 skrev 2012-09-24 09:32:07 följande:Linköping, har ingen koll på dolmarna, hur gjorde du?
Har varit på vul 3 blåsor på ena sidan o 1 på andra, hon tyckte de var lite små, men den största var 12 mm, o förra gången var den största 13 mm o då blev det ju väldigt tidigt ÄP så jag väljer att tolka det positivt att de växer lite långsammare denna gång. Hoppas dock några nya dyker upp t nästa vul på tors har ju haft 8-9 st och de flesta blir ju inget av så jag kan behöva några att ta av.
Tror väl egentligen inte att dolmarna var "farliga". Nojjar mest lite grann för allting nu när jag ruvar. Har ju bara gjort det 1 gång förut, för länge sedan, så det känns lite......
Gjorde dolmarna med vinblad och lök och i dem rullade jag in en blandning av nötfärs, lök, lite ris, tomat och persilja. Sen sjuda på svag värme under någon timma. Blandade en buljong med lite citronsyra i. Har ätit dem och de var goda. Lökdolmarna var godast -
Har äntligen internet tillbaka efter 3 dagar utan! Kikar bara som hastigast in för att vinka hej till alla! Ska packa och fara med dottern till föräldrar imorgon fm, för mannen far iväg och jobbar. Har inte tillgång till Internet hos dem så nu blir det 1 vecka utan er!!!! Hur ska jag klara mig???
Ruvar på utan några som helst känningar åt något håll. Har möjligen haft lite lätt mensvärks-värk, men bara liiiiite. Fortsätter hoppas tills jag vet...
Hinner tyvärr inte läsa ifatt, måste packa inför resan.
Många kramar till er alla