• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fahlvik skrev 2011-02-15 14:13:40 följande:
    Det var nog jag som sa att värdet är för högt innan hon nämnt det, vet inte vad hon tänkt göra... Det var också jag som påminde om att/när nya prover bör tas. När TSH var nere på 0.8 (om jag inte minns fel) så var det på mitt initiativ att vi väntar en cykel till för att allt ska stabiliseras.
    Menar att man nog inte alltid kan lita på att de har koll på allt...
    Skruttefia skrev 2011-02-15 12:03:33 följande:
    Jag har förstått att listeria egentligen är ganska ovanligt även i länder som Spanien, Frankrike, Italien m fl där man äter goda ostar o andra saker som "nono" i Sverige - men OM man drabbas kan det gå riktigt illa.

Min chef (kvinna i 55-årsåldern) har en god vän vars barn dog i magen pga listeria (detta är dock längesedan, ca 20-30 år sedan). Jag tror inte att man själv blir så sjuk, utan att infektionen är allvarlig för fostret.
     Du har helt rätt! Man får nog hålla koll på sånt själv i första hand!
  • Inanna Li
    VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Hönan, 38 år, IVF1, vecka 11
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Sunseed 39 år, IVF 1, Falun, ÄP 9/2, ET 14/2, ruvar på en blastis. TD 27/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök nr3 (=IVF5), BF 19/10, Stockholm

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
  • Inanna Li

Glenda Glad - Välkommen hit! Du får gärna sätta upp dig på listan! Lycka till!

• Inanna Li

pp08 - Härligt att du nu får ändra status på lsitan!

Snösport - Grattis till dina fina embryon! Hoppas nu att du får till frysen också!

• Inanna Li

För övrigt är det fantastiskt roligt att så många nya hittar hit. Det känns betryggande att veta att man inte är ensam runt 40 med att kämpa för ett barn!

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-16 11:15:53 följande:
    Det verkar vara många fler än man tror. Jag håller mig mest här inne för jag har sett att man kan få mycket skit för sin ålder kontra barn ute i andra trådar, och det är ju liksom inte det man behöver höra i en sådan här situation.

Själv är jag oerhört glad och tacksam över att jag inte fick barn med någon av dom där killarna jag hade i yngre dagar. Jag hade inte träffat "denna där" ur familjesynpunkt.
    Jag är oerhört glad och tacksam över att jag äntligen har träffat en person som - oavsett om det skulle hålla mellan oss eller inte - skulle vara världens bästa pappa i alla lägen och jag är oerhört övertygad om att jag hellre skulle haft mig som mamma nu än när jag var 25. Men jag har inga fördomar om unga mammor, jag har väninnor i åldrar från 23 och uppåt 50 och alla dom pärlorna skulle vara eller är jättefina mammor. Folk får göra precis som dom vill om jag får göra som jag vill. Skrattande

Jag har heller inga fördomar om i vilken ålder man vill ha barn. Alla får göra som de vill. Jag kan inte "skylla" på att jag träffat min sambo sent då vi varit tillsammans i snart 19 år. Jag har flera skäl till att vi inte börjat försöka förrän för ca ett och ett halvt år sen. Det är ju liksom inte bara så att vi "väntat" för sakens skull. Jag ångrar mig djupt att vi inte börjat tidigare men tyvärr kan jag inte göra nåt annat än att hoppas på det bästa och att jag helst blir gravid innan det här året är slut och att pengarna räcker till det antal försök som krävs.
  • Inanna Li

Sunseed - Grattis även i denna tråd till tre blastisar.  Och icke att förglömma den som växer och frodas i din livmoder! Härligt att ha reserver i frysen!

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-16 17:03:52 följande:
    Jag är GLAD. Gammtanter kan! Av dom 6 befruktade äggen var det 4 som klarade långtidsodlingen! Jag fick ett i måndags och frysen fick ett, och idag kom brevet att dom andra två också hade klarat sig.
    Nu har vi TRE i frysen. Vilken tur om det är så att det här skiter sig.
    Det är ett fantastiskt resultat för en snart 40-årig "tant" och för vilken ung pingla som helst också!
  • Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-16 17:08:02 följande:
    En stor kram till er... Jag är på ruskigt bra humör just idag så jag vill sprida lite värme. En annan dag sitter jag väl bara och svär. Hjärta
    Jag behöver smittas av ditt goda humör då jag själv nyss varit nere i helvetets absoluta botten. Nu börjar jag se framåt igen även om det känns lite läskigt inför en ny behandling.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?