• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mary73 skrev 2011-02-22 11:04:49 följande:
    Jag har testdag imorgon, jag är så nervös så jag knappt vet vart jag ska ta vägen, svårt att fokusera på jobbet! Jobbar i modebranchen, där vi går in i den mest hektiska perioden nu, då vi tar fram nästa vårs kollektioner. Jag sitter med suddig blick framför ritbordet (det blir nog jättefina plaggObestämd)
    Just nu har jag väldigt mycket molvärk och spända bröst, dessa symtom kom först runt ruvardag 9-10 och har ökat för varje dag. Vet inte vad jag ska tro, men hoppas givetvis att det är växtvärk. Uppdaterar i morgon när jag vet resultatet!
    Håller tummarna för alla er andra ruvare, och för alla er tappra som fortsätter kämpa.
    Dina symptom är väldigt lovande! Du verkar ju faktiskt vara Gravid! Spännande! Precis de symptomen hade jag när jag var gravid i oktober. Kul att du jobbar i modebranschen. Är tokig i allt som handlar om mode fast jag jobbar med böcker och information Flört ...
  • Inanna Li

sushikatten - Lycka till hur du än väljer att gå vidare.  Ta hand om dig och din förkylning!

Jag kan ju inte lita på hemmaförsök pga fästmannens spermier! Och jag har ju inte gjort så många IVF-försök än heller så jag hoppas ha några chanser kvar!

• Inanna Li

pp08 - Nej, vad hemskt! Jag fick ju missfall (MA) i oktober så jag vet hur det känns. Kram till dig! Håller tummarna för att det ändå ser bättre ut på torsdag. Mirakel kan ju ske!

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-22 18:21:46 följande:
    pp08: en kram till dig Hjärta

Tack för era svar. Vi har bestämt oss för att avvakta ett tag och bli starka igen. Njuta lite av livet rent allmänt. Sedan tar vi nya tag. Om vi inte lyckas själva bokar vi tid för FET framöver.
    Bra idé att ta det lugnt ett tag. Frysisarna har ni ju kvar i tryggt förvar.
  • Inanna Li

Mary73 - Trist att det blev minus! Bra att du redan fokuserar på nya försök! Kram Glad!

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-02-23 13:17:48 följande:
    Tjejer: jag var tvungen att visa leg. för att få köpa en trisslott på ICA på lunchen...jag som inte tänkt ta hela stora plånkan med på lilla promenaden i -20 och strålande sol....jag brukar bli smickrad men vart riktigt irriterad ända tills jag kom på att jag hade leg med mej någonstans i stora dunjackan. Helkonstigt= ny lag var det sa hon.  Så humöret kasnke är lite lättretligt iaf.
    Det är tydligen 18-årsgräns för att köpa trisslotter numera läste jag på nätet efter att tagit del av din lilla historia. Ta det som en riktigt härlig komplimang Skrattande!
  • Inanna Li

Tack för alla fakta och för er hjälp! Jag ska genast köpa D-vitamin. Sol och solarium är ingen hit för min ljusa bleka hy och mitt mörkblonda hår med kopparröda inslag. Jag får soleksem när jag vistas för länge i solen. Antar att jag faktiskt skulle kunna ha D-vitaminbrist. Omega 3, Folsyra och Mitt Val Kvinna äter jag redan varje dag. Sköldkörtelvärdet ska jag fråga om när jag träffar min läkare på onsdag.

• Inanna Li

Välkommen Lumix! Lycka till med ditt FET! Själv ska jag göra ICSI 2 korta metoden runt 10 mars då det kan tänkas bli sprutstart. Jag har en mysslyckad ET och 2 FET bakom mig. Barnfri än så länge och hoppas slippa bli barnlös!

• Inanna Li

Snösport - Hoppas inte att det är mensvärk du känner! Kom ihåg att det kan vara växtvärk. Jag hade jätteont innan jag fick plus på stickan i oktober förra året! Vi ska hinna få barn före september Kyss!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?