IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Riita - Välkommen tillbaks till vår underbara tråd! Håller tummarna för dig att det ska gå bra!
Riita - Välkommen tillbaks till vår underbara tråd! Håller tummarna för dig att det ska gå bra!
Fjällsippan - Nej, vad synd ! Bra att du redan ser fram emot FET.
Sunseed - Hoppas du får klarhet i hur många gratisförsök du har. Det kan vara bra för kroppen att vänta en cykel innan du kör igång med FET vad som än gäller.
Mia69 och Södertjej - Välkomna hit. Långa eller korta metoden för äldre verkar variera väldigt på olika kliniker. Det spelar ju också in hur regelbunden mens man har och om man har ÄL varje månad. Man kan få lite fler ägg med långa metoden men om man har bra värden brukar korta metoden funka bra och då slipper man ju också nedregleringen som ger kroppen klimakteriebesvär. Det går också fortare med korta och det är ju också att föredra om man är äldre och har bråttom !
Jag gjorde korta i maj förra året för att jag har regelbunden mens och ÄL varje månad. Min klinik (IVF-kliniken i Göteborg) brukar ofta låta äldre göra korta metoden.Jag ska göra IVF-försök 2 runt 10 mars när mensen kommer och jag får förmodligen göra korta igen. Ska träffa min läkare på onsdag och diskutera hur vi ska lägga upp behandlingen.
Södertjej - Håller tumamrna att du får plus på TD!
Mia69 - Med dina kanonvärden har du ju all chans att lyckas med IVF! Har aldrig hört talas om nån annan med så högt AMH-värde vid din ålder. Du kanske borde uteda orsakerna till dina missfall men du verkar ju ha superduperlätt att bli gravid.
Mimmsann72 - Välkommen hit. Fy, vad trist att det inte blev någon ET. Vi får hoppas på att det blir bättre nästa gång. Man kan ju ändra behandlingsmetoder som sprutdos, hormonpreparat (Gonal-F, Menopur eller annat) och antal sprutdagar. Förhoppningsvis har din läkare bra idéer.
Det ska ske ett mirakel för både dig oss andra !
Barnvagnstanterna
Kaffelattemorsorna får se upp! Hmmm, inser att jag också riskerar bli en sån då kaffe är min livspassion (en av dem i alla fall ) ...
Tjejer - det är ju bra att ni inte gillar kaffe. Då slipper ni kaffeabstinens under ruvartiden! Själv vågar jag inte riskera mina kvarvarande ägg med koffeinintag men jag får ju stå ut med suget ...