• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Testade minus imorse men det var ju inte oväntat då jag började blöda redan RD 5 och nu befinner mig på CD 11 efter mensstart. Nu har jag i alla fall tagit testet som kliniken vill så jag kan ringa dit imorgon och planera för nästa ICSI. Hoppas på sprutstart runt 10 mars.

Ha en bra dag alla! Fortsatt lycka till alla ruvare!

• Inanna Li

pp08 - Hoppas din blödning ger med sig och att ditt starka plus stannar kvar! Vad gräsligt för dig att behöva leva i ovisshet.

Zinfandel - Snart är vi på gång och då ska vi lyckas! Får ju se när min mens kommer men vi blir ju nästan i fas i alla fall!

Tack för alla kramar men jag visste ju att det var en chans på tusen att jag skulle vara gravid trots riktiga mensblödningar.

• Inanna Li

Tack för mera kramar alla fina trådvänner Solig! Jag har ringt kliniken idag och har fått en tid med min läkare onsdagen den 2 januari. Då ska vi planera för nästa ICSI. Känner mig lite orolig för hur det kommer att gå. Vet ju inte om jag kan räkna med toppresultat igen vid 42,5 års ålder men jag får ju hoppas på det i alla fall Skrattande! Vill bara fyllas av positiva tankar och affirmationer nu!

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-21 17:17:01 följande:
    Åh, hejsan! Det går nog dessvärre inget vidare. Har haft bruna flytningar sedan RD 5 och idag RD 7 är det även blod med i det bruna. Det verkar som att min ordinarie mens har dragit igång som en klocka på dag 24. Visserligen mindre blod än normalt, men om allt följer det som det brukar så är det i full gång imorgon. Det blir nog vin på festen i helgen i alla fall.

Hoppas för din skull att det är inte mens! Håll ut till TD! Kram! Kanske får du avstå från Skål även om det är gott!

• Inanna Li

Snösport - Det är hemskt att ruva och leva i ovisshet! Stickningar i äggstockarna är ett gott tecken! Hoppas på dig!

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-02-21 18:13:27 följande:
    Vad du är gullig, men det är nog tämligen kört. Min mens har alltid varit som en klocka var 24:e dag, och det är precis 24 dagar sedan jag fick min senaste blödning. 
    Neej Gråter! Men du kan i alla fall glädja dig åt vin i helgen och att du har tre finfina blastisar i frysen!
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-02-21 18:26:51 följande:
    Innan68: bra att ditt humör är uppe nu när mitt svajjar lite visste inte att det kan vara bra med lite stick i äggstocken...bara den högra----nu har nojjet satt igång så nu inbillar jag inget och allt ..hi,hi,hi.--
    snart kommer flygtaxin och iväg till Sthlm ett dygn på kurs.
    Maskott får fälja med mej så vi kan snacka lite ikväll ...börjar ju bli lite knäpp nuDrömmer
    Ha en trevlig resa och kurs i Stockholm. Själv går jag på kurs hela veckan men det blir hemma i GBG. Jag har fått koppla på ett positivt humör denna vecka för att orka med kursen. Om kursen inte varit hade jag nog varit sjukskriven hela veckan. Men det är också bra att tänka på annat och fylla hjärnan med nya kluriga saker när man är deppig!

Krama Maskotten i kväll och dröm fina graviddrömmar!
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-02-21 18:53:34 följande:
    Hoppas inte du behöver vänta till 2012 Flört (f´låt jag märker ord ;))

Jag frågar här också: märker ni andra av ökade ÄL?! Mina blir kraftigare för varje månad och varar längre och längre, 3-5 dagar är inte ovanligt. Det stramar och drar och känns tungt. Inte särskilt mycket sekret men fullt utslag på stickan i 3 dagar. Nån mer..?! 
    Skrattande, onsdagen den 2 mars förstås! Är jag fullständigt Foten i munnen?
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-02-22 10:50:02 följande:
    Tjuvtestade megaminus i morse. Är ju "bara" på ruvardag 9 (med 2-dagarsembryon) så jag sparar en gnutta hopp ändå... Har vissa positiva symptom som jag inte kännt sedan förra graviditeten, tunga och ådrade bröst. Men det kan ju vara progesteronet som spelar mig ett spratt, men som sagt, jag (försöker) att fortsätta att hoppas i några dagar till.
    Håll ut några dar till! Stor kram Hjärta!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?