• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan

Chichisista, jag säger också försiktigt grattis. Mina tankar och tummar kommer att finnas med dig idag! Kram.

• Spears
    chichisita skrev 2011-05-02 03:24:03 följande:
    Nu var det länge sen jag hörde av mig på tråden. Mannen har deadline på ett konsultuppdrag nästa vecka och har monopoliserat vårt internetmodem långt in på småtimmarna varje kväll och på jobbet har de lagt in någon form av superfilter som gör att nästan alla sidor som inte är jobbrelaterade är spärrade så där kommer jag inte in på FL.  Kul att höra att det går framåt med barnverkstan för så många!

Jag är gravid! Plussade dagen innan TD och fick det bekräftat via blodprov på TD. Men tyvärr är det för tidigt för att ropa hej ännu. Mitt HCG värde är lågt, till och med lägre än vad det var förra gången jag var gravid och då var det ju utomkveds. Så jag är jätteorolig för att något ska vara fel!  

Imorgon ska jag på VUL. Jag är då i vecka 5+4. Enligt läkaren kommer det vara för tidigt för höra hjärtljud men det ska gå att se om det finns en hinnsäck och om denna är normal. Jag är livrädd!! Båda mina utomkveds har upptäckts vid VUL så jag förknippar VUL med dåliga nyheter. Kommer förmodligen inte kunna sova alls i natt. 

En annan sak som spär på oron är att jag inte har några gravidsymtom alls. Det enda jag känner är att brösten är ömma men de har de ju varit sen ÄP så det räknas inte. I övrigt känner jag ingenting. Dagarna före och efter TD var jag väldigt trött och kände mig som om jag vore bakis men det har gått över nu. Jag mår alldeles prima vilket ju dessvärre inte heller är något bra tecken.  

Grattis!! Hoppas allt går bra!! Här är det ruvardag 2, inatt svettades jag och hade svårt att andas nån som varit med om det? Känner mig orolig i kroppen , Tar både prednisolon 10 mg och fragmin nu!!

Nåväl, det finns inget jag kan göra mer än att hoppas på det bästa och samtidigt stålsätta mig för att klara av dåliga nyheter om det blir så (hur stålsätter man sig för att eventuellt förlora en graviditet för fjärde gången?).

Snälla, håll tummarna för att där ska finnas en hinnsäck (eller två) imorgon, jag behöver verkligen allt stöd jag kan få!
  • Spears

Det blev fel lyckades skriva mellan raderna i förra inlägget! Håller tummarna för dig, och hoppas att allt går bra! Chichisita!! 

Nån som haft svettningar på natten men ändå lyckats blivit gravid???

Har lite svårt att andas också och orolig i kroppen :(

• Snösport

Chichisista: hoppas det går bra på undersökningen och att ditt HCG värde går uppåt. Vi håller tummarna nu!!!

• Boe

Grattis chichisita!!! Håller tummar & tår för dig! Jag kände absolut inga gravidsymptom förrän vecka 20 typ. (Brösten lika små som vanligt hela tiden)Glad

Snösport,
    Nej jag går inte på massage när jag är sjuk men annars så ofta jag har råd.

• Snösport

Enya: häftigt med föreläsning för doktorander. Coolt!

• Mia69

Chichisita: Grattis till Plus! Hoppas det går bra nu på VUL och att hcG stiger normalt.

• pralinen jessica

Hej tjejer!
    Jag har varit inne och smygkikat lite i denna tråd ett tag nu och tror att det är här jag hör hemma!
    Vi har gjort vårat 2:a ivf nu på SU i göteborg, första tog sig inte.  Vi gjorde äp 25/4 och dom fick ut 12 ägg, 27/4 fick jag tillbaka 1 och 2 hamnade i frysen. Blev jätteglad över detta resultat eftersom det bara var ett (av 11) som tog sig i höstas. Jag är nu på ruvardag 6 och allt känns finfint, har lite funderingar på hur ni kände er under ruvartiden. Jag har "kramp"  nästan som lite träningsvärk i livmodern och äggstockarna, brösten e ömma som tusan... Hur var det för er?
    Ha det fint! Kram Jessica

• pp08

Grattis chichisita: lågt hcg behöver inte betyda att det är något fel. DIn kropp börjar producera hcg när embryot fäster, det fäster vid olika tidpunkter; så även om hcg:t inte är så högt borde de kunna se någonting på VUL. Om de tar ett nytt blodprov om några dagar kan de tom se om det stiger som det ska. Själv har jag haft svaga utslag på mina grav.tester när jag var gravid. Kunde ta upp till en hel vecka efter TD tills det blev riktigt starkt.

♀ 090619
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?