chichisita skrev 2011-05-02 03:24:03 följande:
Nu var det länge sen jag hörde av mig på tråden. Mannen har deadline på ett konsultuppdrag nästa vecka och har monopoliserat vårt internetmodem långt in på småtimmarna varje kväll och på jobbet har de lagt in någon form av superfilter som gör att nästan alla sidor som inte är jobbrelaterade är spärrade så där kommer jag inte in på FL. Kul att höra att det går framåt med barnverkstan för så många!
Jag är gravid! Plussade dagen innan TD och fick det bekräftat via blodprov på TD. Men tyvärr är det för tidigt för att ropa hej ännu. Mitt HCG värde är lågt, till och med lägre än vad det var förra gången jag var gravid och då var det ju utomkveds. Så jag är jätteorolig för att något ska vara fel!
Imorgon ska jag på VUL. Jag är då i vecka 5+4. Enligt läkaren kommer det vara för tidigt för höra hjärtljud men det ska gå att se om det finns en hinnsäck och om denna är normal. Jag är livrädd!! Båda mina utomkveds har upptäckts vid VUL så jag förknippar VUL med dåliga nyheter. Kommer förmodligen inte kunna sova alls i natt.
En annan sak som spär på oron är att jag inte har några gravidsymtom alls. Det enda jag känner är att brösten är ömma men de har de ju varit sen ÄP så det räknas inte. I övrigt känner jag ingenting. Dagarna före och efter TD var jag väldigt trött och kände mig som om jag vore bakis men det har gått över nu. Jag mår alldeles prima vilket ju dessvärre inte heller är något bra tecken.
Grattis!! Hoppas allt går bra!! Här är det ruvardag 2, inatt svettades jag och hade svårt att andas nån som varit med om det? Känner mig orolig i kroppen , Tar både prednisolon 10 mg och fragmin nu!!
Nåväl, det finns inget jag kan göra mer än att hoppas på det bästa och samtidigt stålsätta mig för att klara av dåliga nyheter om det blir så (hur stålsätter man sig för att eventuellt förlora en graviditet för fjärde gången?).
Snälla, håll tummarna för att där ska finnas en hinnsäck (eller två) imorgon, jag behöver verkligen allt stöd jag kan få!