• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-04-29 14:25:08 följande:
     Tack! Hoppas det samma för dig!
    Tack själv Solig
    Fjällsippan skrev 2011-04-29 14:11:44 följande:
    *vinkar hej, hej till alla*, men hinner bara läsa turlids inlägg just nu.

Usch vad tråkigt med stressad läkare. Bläärk. Och synd att du inte vågade och hann fråga de frågor som du hade på hjärtat - jag känner igen det där. Men visst dubbelkollar dom spermaprovet inför varje omgång; min sambos prover har varit väldigt varierande och man har tagit beslut om ICSI/IVF från gång till gång. Förstår din oro, men jag tycker ändå att det är "bra" att de har vanlig IVF i åtanke inför varje behandling och sedan ställer om i fall det behövs. Håller tummarna för ett fint E2-värde!

Nu måste jag springa vidare. 
    Okej, det känns tryggare nu, du kan ju deras rutiner. Jo, E2-värde var bra, låg på 1700 på dag 8 och bättre än förra gången tror jag fast då 800 på dag 6, men jag fick ny tid för kontroll ändå, på måndag och det känns bra. De orkar nog inte argumentera med mig längre helt enkelt, då jag har en kaskad av frågor varje gång jag träffar eller ringer dem. Ungefär som Zinfandel, du får som du vill blir det enklast för alla Skrattande.

Igår började jag förstås diskutera hans planer för vanlig IVF samt långtidsodling och till slut sa han, lite lite irriterad, att jag bör lämna dessa beslut till dem (han menade att det är dem som är proffs ju). När jag öppnade min pärm för nästa fråga så sa han att han hade fler patienter att ta hand om och det skulle finnas tid för mina frågor nästa gång, då hade han ÄP i tanke. Smart, man frågar ju inte mycket när man är morfin påverkad! Men nu ska jag ju ditt på måndag ändå, så jag kommer fråga lite till, försöker låta bli att irritera honom. Gubben min, han sväljer allt vad läkarna säger, så han ska inte med på måndag.
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-04-30 14:26:26 följande:
    Tack själv Solig
    Fjällsippan skrev 2011-04-29 14:11:44 följande:
    *vinkar hej, hej till alla*, men hinner bara läsa turlids inlägg just nu.

Usch vad tråkigt med stressad läkare. Bläärk. Och synd att du inte vågade och hann fråga de frågor som du hade på hjärtat - jag känner igen det där. Men visst dubbelkollar dom spermaprovet inför varje omgång; min sambos prover har varit väldigt varierande och man har tagit beslut om ICSI/IVF från gång till gång. Förstår din oro, men jag tycker ändå att det är "bra" att de har vanlig IVF i åtanke inför varje behandling och sedan ställer om i fall det behövs. Håller tummarna för ett fint E2-värde!

Nu måste jag springa vidare. 
    Okej, det känns tryggare nu, du kan ju deras rutiner. Jo, E2-värde var bra, låg på 1700 på dag 8 och bättre än förra gången tror jag fast då 800 på dag 6, men jag fick ny tid för kontroll ändå, på måndag och det känns bra. De orkar nog inte argumentera med mig längre helt enkelt, då jag har en kaskad av frågor varje gång jag träffar eller ringer dem. Ungefär som Zinfandel, du får som du vill blir det enklast för alla Skrattande.

Igår började jag förstås diskutera hans planer för vanlig IVF samt långtidsodling och till slut sa han, lite lite irriterad, att jag bör lämna dessa beslut till dem (han menade att det är dem som är proffs ju). När jag öppnade min pärm för nästa fråga så sa han att han hade fler patienter att ta hand om och det skulle finnas tid för mina frågor nästa gång, då hade han ÄP i tanke. Smart, man frågar ju inte mycket när man är morfin påverkad! Men nu ska jag ju ditt på måndag ändå, så jag kommer fråga lite till, försöker låta bli att irritera honom. Gubben min, han sväljer allt vad läkarna säger, så han ska inte med på måndag.
    Det är inte CvL's rutiner som jag "kan", men som jag förstod det på min förra behandling (som var min första på CvL) så har de samma upplägg. För mig blev det dock "åt andra hållet" den behandlingen, de körde med ICSI på alla äggen trots att mannens leverans var hyfsad. De vågade inte chansa. Iofs är det tryggt, men jag hade 8 ägg och tycker personligen att det skulle ha funnits utrymme för 50/50, d v s ICSI på endast halva kullen. Men, men man måste ändå lite på deras bedömning . Vad skönt att ditt E2 var bra, och jättebra att du får kolla blåsorna igen på måndag. Det kan ju kännas absurt att ligga med "staven i sig" och ställa en massa frågor. Men ibland så passar jag på att fråga "i förbifarten" under själva "VUL'et". Hoppas att du får svar angående Albylminorn i alla fall.
  • Spears

Hej på er! Det gick bra idag 2 st till mig och ett till frysen :) Kram på er!!

• Fjällsippan
    Spears skrev 2011-04-30 15:41:16 följande:
    Hej på er! Det gick bra idag 2 st till mig och ett till frysen :) Kram på er!!
    Hurra, grattis till dubbelruvningen och en liten till frysen, Spears! 
  • Enya70

Grattis Spears! Nu håller vi tummarna!

Chichisita jag undrar så hur det har gått för dig. Kramar och hör gärna av dig

Nu ringde just alarmet på min mobiltelefon kl är 16 och jag ska ta min spray...suck...men snart snart är det dags för sprutorna Glad

Glad sista spril på er alla från ett vårrusigt Uppsala Hjärta 

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-04-30 11:52:03 följande:
    Zinfandel, härligt att även du är igång. Vilken trevlig överaskning! Skönt också att du fick som du ville med alla mediciner. Ville du köra korta metoden också och varför i så fall?
    Jag kör korta precis som jag gjort de andra gångerna men vi diskuterade faktiskt lite överraskande långa, eftersom jag inte provat den förr och eftersom nedregleringen ofta ger fina resultat på oss äldre, vilket jag inte trodde innan men nu vet jag lite bättre Flört. Jag valde att "bara" byta all preparat denna gång som förändring och eftersom jag reagerar kraftigt på hormonerna så jag lite orolig för min reaktion på hela långa nedregleringen. Sen inbillar jag mig att jag kanske fastnar i klimakteriet hahahaha Skrattande
    Fjällsippan skrev 2011-04-30 12:02:55 följande:
    Grattis till uppstart ! Härligt att du har fått igenom alla dina önskemål!!! Hur blir det med "ruvarbehandlingen" - Fragmin, Pred? Du har säkert nämnt det men jag har glömt...Drömmer.
    Menopur & Trombyl och ev Pred.

Så nu är man igång igen! Tog sista vinkvällen igår Skål för 4 veckor eller 9 månader & lite till Skrattande Vilket som så är jag lycklig!! Solig
  • Inanna Li

Zinfandel - Nu hoppas vi du får vara alkoholfri länge! Jag slutade dricka alkohol vid förra behandlingen redan och tänker avstå tills jag får ett Plus! Hoppas Menopur-trixandet gick bra igår! Min läkare tog också upp långa med mig som ett alternativ då den metoden kan ge fler ägg och det är lättare att kontrollera behandlingen. Men vi bestämde oss ändå för korta en tredje gång för att se vad som händer. Jag är ju inte heller sugen på att bli en klimakteriekossa.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?