• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-05-01 21:20:04 följande:
    Fjällsippan: Spelar det någon roll för resultatet om man startar med sprutor dag 2 eller 3? Jag skall börja dag 3 denna sprutomgång. Vid förra IVF fick jag välja mellan dag 2 eller 3.
    Jag har faktiskt ingen aning om det spelar någon roll. Hoppas inte det. Läkaren sa till mig att jag ska börja på dag 2 förutom om mens kom på söndag eller måndag, så då drog jag slutsatsen att det var att föredra en start på dag 2. Iofs det positiva med en sprutstart mitt i veckan är att det finns fler dagar att "spela på" om man skulle vilja förlänga sprutdagarna (eftersom sprutdag 10,11,12 ligger på fredag/lördag/söndag) . Men nu måste jag tänka att det är det bästa det som sker - jag kan ju ändå inte påverka situationen. 
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-01 21:15:05 följande:
    Fjällsippan: jo visst är det härligt att få drömma lite, bara en tidsfråga brukar jag tänka. 

Men jag tog ju äggmognadsspruta samtidigt som alla andra sprutor så de kan ju göra så det ändå blir den dag de nästan vill iaf,,så det löser sej!
    En tidsfråga ÄR det, så tänkte jag alltid innan vi till slut lyckades. 

Och du har rätt, det brukar alltid ordna sig med sprutandet. Nu minns jag att även jag har tagit ÄP-sprutan tillsammans med östrogensprutan. Bra att du påminner mig, tack.

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-01 15:20:46 följande:
    Vad roligt, vad föreläser du om..? När börjar du spruta och vad?
    Jag börjar troligtvis spruta på tisdag. Ska på kontroll på tisdag morgon för att se att nedregleringen är ok. Gonal-F 375IE är det som gäller för min del de senaste gångerna.

Föreläsningen är om dosberäkningsalgortimer för protonterapi mot cancer... Ca 30 stackars doktorander från hela landet som går kurs i Linköping den här veckan som får stå ut med att lyssna på mig imorgon Glad.

Sov gott alla
  • kattenizze

Enya: Det där lät avancerat! Hu algoritmer håller jag mig långt ifrån! Men Linköping är en sån trevlig stad, vi planerar faktiskt att bosätta oss där om några år. Jag bor i norr nu men kommer inte att bo kvar häruppe.

Fahlvik: Tack.

• Zinfandel

Jaha du Enya, det lät ju spännande SkrattandeSkrattande men alla kunskaper om sjukdomar är bra! Imponerad!!

• Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-01 22:11:32 följande:
    Jaha du Enya, det lät ju spännande SkrattandeSkrattande men alla kunskaper om sjukdomar är bra! Imponerad!!
    Ha ha Skrattande.
  • chichisita
    Fjällsippan skrev 2011-04-30 15:49:32 följande:
    Hurra, grattis till dubbelruvningen och en liten till frysen, Spears! 
    Grattis Spears! Nu håller vi tummarna för en lyckad ruvning!
  • chichisita

Nu var det länge sen jag hörde av mig på tråden. Mannen har deadline på ett konsultuppdrag nästa vecka och har monopoliserat vårt internetmodem långt in på småtimmarna varje kväll och på jobbet har de lagt in någon form av superfilter som gör att nästan alla sidor som inte är jobbrelaterade är spärrade så där kommer jag inte in på FL.  Kul att höra att det går framåt med barnverkstan för så många!

Jag är gravid! Plussade dagen innan TD och fick det bekräftat via blodprov på TD. Men tyvärr är det för tidigt för att ropa hej ännu. Mitt HCG värde är lågt, till och med lägre än vad det var förra gången jag var gravid och då var det ju utomkveds. Så jag är jätteorolig för att något ska vara fel!  

Imorgon ska jag på VUL. Jag är då i vecka 5+4. Enligt läkaren kommer det vara för tidigt för höra hjärtljud men det ska gå att se om det finns en hinnsäck och om denna är normal. Jag är livrädd!! Båda mina utomkveds har upptäckts vid VUL så jag förknippar VUL med dåliga nyheter. Kommer förmodligen inte kunna sova alls i natt. 

En annan sak som spär på oron är att jag inte har några gravidsymtom alls. Det enda jag känner är att brösten är ömma men de har de ju varit sen ÄP så det räknas inte. I övrigt känner jag ingenting. Dagarna före och efter TD var jag väldigt trött och kände mig som om jag vore bakis men det har gått över nu. Jag mår alldeles prima vilket ju dessvärre inte heller är något bra tecken.  

Nåväl, det finns inget jag kan göra mer än att hoppas på det bästa och samtidigt stålsätta mig för att klara av dåliga nyheter om det blir så (hur stålsätter man sig för att eventuellt förlora en graviditet för fjärde gången?).

Snälla, håll tummarna för att där ska finnas en hinnsäck (eller två) imorgon, jag behöver verkligen allt stöd jag kan få!

• turlid70

Oh, Chichisita, säger försiktigt grattis. Jag hoppas hoppas hoppas att du har inget att oroa dig för. IVF graviditet kan inte jämföras med vanlig rakt av, den startade ju 2-3 dagar senare, så att det är inte konstigt med lägre HCG. Jag tänker på dig och håller tummarna för dig idag så gott jag bara orkar. Kramar.

• Zinfandel

Hej Chichisita, vad härligt att höra ifrån dig!! Vi håller gemensamt alla möjliga tår & tummar för dig, för nu ska det allt gå bra!! Meddela oss när du kan, kramar Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?