• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • dallas

Tack för alla grattis!

Ja nu hoppas vi på  fler plus och massvis med små bebisar!

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-04-30 08:58:05 följande:
    Saknar också Guatemala... Rynkar på näsan Chichisita är du där..?! Skäms
    chichisita; såg på din sida att du inte varit inloggad sedan i söndags. Jag blir nästan lite oroligSkäms. Stor kram till dig och hoppas att allt är ok!
  • turlid70

Zinfandel, härligt att även du är igång. Vilken trevlig överaskning! Skönt också att du fick som du ville med alla mediciner. Ville du köra korta metoden också och varför i så fall?
    Nu är vi många som ligger +/- 1 vecka imellan. Massplussandet blir det, unget annat är beställt Solig.

Kram alla!

• Fjällsippan
    mirakel skrev 2011-04-29 18:05:55 följande:
    Hej....bara inne o kollar till er! :)
    Har nog bestämt oss för ÄggDonation nu.
    Nu ska vi bara bestämma vart den ska göras...
    50-60 % chans säger de att vi har med ÄD = Fantastiskt!
    Wow, vilka bra siffror . Fantastiskt. Hoppas att du stannar i vår tråd och håller oss uppdaterade. Kram.
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-04-30 08:25:46 följande:
    Själv så har jag såklart blivit sjuk nu precis innan spraystart. Måste äta antibiotika. Någon som vet om det påverkar? Frågade husläkaren men hon såg ut som en fågelholk (tror knappt hon visste vad IVF var) men hon trodde inte det skulle påverka.

Kram & Trevlig valborg till er alla!
    Ska vara helt ok att behandla med antibiotika. Vissa IVF-kliniker i utlandet ger tydligen till och med antibiotika innan IVF för att undanröja eventuella bakterier. Krya på dig och trevlig valborg till dig också .
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-04-29 16:39:09 följande:
    Japp, fick allt jag ville från Trombyl till Menopur till lite längre spruttid, de orkar väl inte debattera med mig längre Skrattande 
    Grattis till uppstart ! Härligt att du har fått igenom alla dina önskemål!!! Hur blir det med "ruvarbehandlingen" - Fragmin, Pred? Du har säkert nämnt det men jag har glömt...Drömmer.
  • Fjällsippan
    Mimmsann72 skrev 2011-04-29 13:00:10 följande:
    SoligHej Alla!
    Jag läser om er och känner med er. Vi tjejer har ömsom våra med- och ömsom våra motgångar.
    Jag har precis plockat ut 10 ägg efter en hittills 40 dagar lång behandling, med nässpray, sprutor, blodprover och ultraljud. Är ganska utmattad, men glad att det blev 10 ägg.
    Mitt första IVFförsök i vintras gav 6 ägg inget till återföring Gråter.
    Nu får vi se om det kan gå denna gången, väntan till måndag då beskedet kommer känns låååååång.

Stor kram till er Alla {#emotions_dlg.flower}!
    Grattis till jättefin äggskörd ! Förstår att väntan till måndag känns som en evighet, håller tummarna stenhårt för fin befruktning den här gången!
  • Fjällsippan
    underverket 06 skrev 2011-04-29 14:48:32 följande:
    Turlid70: Vilken läkare var det? Var det Holte? Oddvar brukar alltid vara förstånend o inte stressad, likadant med Thomas, men Jan Holte upplever jag kan var stressad. Det var han vid mitt vul i höstas när jag gjorde försöket då.

Stor blödning här, så nog är det kört. har inte testat dock, men ska göra imorgon på TD. Vi fick 2 stycken 4 toppcelliga ägg tillbaka nu o det fick vi när sonen blev till också. Så varför lyckades det då, men inte nu? Är det åldern? Elelr är det bara slumpen? Oddsen att lyckas var ju runt 25-30% mot kanske 45% när sonen blev till, så visst är oddsen sämre, men ändå. Känner mig ledsen nu o vet varken ut eller in eller hur vi ska gå vidare. Hade ganska stora förhoppningar om att lyckas denna gång med 2 toppägg insatta.
    underverket: Stor kram till dig. Vet hur det känns med alla frågetecken; jag hade också 2 toppägg förra gången !
  • turlid70
    Mimmsann72 skrev 2011-04-29 13:00:10 följande:
    SoligHej Alla!
    Jag läser om er och känner med er. Vi tjejer har ömsom våra med- och ömsom våra motgångar.
    Jag har precis plockat ut 10 ägg efter en hittills 40 dagar lång behandling, med nässpray, sprutor, blodprover och ultraljud. Är ganska utmattad, men glad att det blev 10 ägg.
    Mitt första IVFförsök i vintras gav 6 ägg inget till återföring Gråter.
    Nu får vi se om det kan gå denna gången, väntan till måndag då beskedet kommer känns låååååång.

Stor kram till er Alla {#emotions_dlg.flower}!
    Välkommen hit och grattis till fin skörd. Håller tummarna för fullt befruktning. Vilken klinik gör du behandling på?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?