• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-01 18:05:21 följande:
    Sorry, missade din fråga! Jag kommer börja ta dem vid ÄP.
    Tackar för svar . Det är lätt att missa i denna inläggsintensiva tråd.
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-01 18:02:37 följande:
    Gjort fint runt våra svarta vinbärsbuskar idag....hur gör man saft utan en massa socker? någon som kan det...det ska helst bli gott också.

Må väl!!
    Jag har aldrig gjort saft, men vad jag har hört är att det är mer eller mindre omöjligt att göra god saft utan socker. Men i denna innovativa kvinnoskara skulle det inte förvåna mig om det är någon som har bra tips
  • Snösport

Fjällsippa: gjorde flera liter saft i höstas och köpte så mycket socker innan jag gjrode det och nä så mycket som jag köpt går inte åt...har typ 4 kg i skafferiet nu hi,hi,hi,hi,hi!

• Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-01 18:24:29 följande:
    Fjällsippa: gjorde flera liter saft i höstas och köpte så mycket socker innan jag gjrode det och nä så mycket som jag köpt går inte åt...har typ 4 kg i skafferiet nu hi,hi,hi,hi,hi!
    Vad härligt med hemkokt saft! Det är ju synd på fina bär och "förstöra" dem genom att ta för lite socker .
  • Fjällsippan

...från saftsnack till mensstrul . Givetvis så krånglar mensen just den här månaden när jag vill att den SKA sköta sig. Är på CD 30 idag, och imorgon är det den sämsta dagen för den att komma för då måste jag vänta med sprutstarten till dag 3 istället för dag 2 för annars riskerar man ÄP på helg. Jag är ju extra nojig nu när jag gör den korta metoden för första gången, och vill att allt ska bli optimalt. Typiskt också.

• Snösport

Har 4 liter bär kvar i frysen...ska bara köpa mej en riktig saftkoksanordning för det var så slabbigt med det jag hade. ...plockade ju 12 liter svarta vinbär på våra buskar så gelé och saft blev det endel
    Hoppas på tvillingar så vi kan ha ett riktigt saftkalas ngn sommar och varm vinbärssaft på vinterutflykterna.

• Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-01 18:49:51 följande:
    Har 4 liter bär kvar i frysen...ska bara köpa mej en riktig saftkoksanordning för det var så slabbigt med det jag hade. ...plockade ju 12 liter svarta vinbär på våra buskar så gelé och saft blev det endel
    Hoppas på tvillingar så vi kan ha ett riktigt saftkalas ngn sommar och varm vinbärssaft på vinterutflykterna.

Hoppas också på tvillingar för dig! Och varm svartvinebärssaft ska tydligen funka utmärkt som hostmedicin (slemlösande) under "hosttider". Perfekt för små barn! 
  • Fahlvik

Har inte varit påloggad på några dagar och jag har missat en hel del glada nyheter, grattis Kattenizze och Dallas!
    Och er andra ska jag gratulera inom en snar framtid, hoppas jag!

• Snösport

Fjällsippan: jo visst är det härligt att få drömma lite, bara en tidsfråga brukar jag tänka. 

Men jag tog ju äggmognadsspruta samtidigt som alla andra sprutor så de kan ju göra så det ändå blir den dag de nästan vill iaf,,så det löser sej!

• Mia69

Grattis Spears! Vilket jättebra resultat. Fick du 2 blastocyster insatta? Trodde inte man satte in 2 blastocyster i Sverige? Det låter ju väldigt lovande!

Fjällsippan: Spelar det någon roll för resultatet om man startar med sprutor dag 2 eller 3? Jag skall börja dag 3 denna sprutomgång. Vid förra IVF fick jag välja mellan dag 2 eller 3.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?