• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-04-29 16:35:15 följande:
    Tack Inanna, en vecka före då kanske. Men jag brukar få spruta länge ca 12-13 dagar så du kanske hinner ikapp Flört
    Jag brukar spruta i10 dagar. Vi får se vad som händer nu när jag får en högre dos på 300. Hoppas inte några äggblåsor växer alltför snabbt så spruttiden blir kortare än vanligt innan alla blåsor hinner mogna ordentligt. Det ska bli väldigt spännande med denna tredje behandling. Jag har liksom ingen aning då jag inte vet mitt aktuella AMH-värde och fortfarande hoppas på att det finns variationer i antalet antrala folliklar varje månad.
  • Mia69

Nej, Underverket! Så tråkigt att du blöder. Tänker på digHjärta

• Snösport
    Inanna Li skrev 2011-04-29 16:44:32 följande:
    Just det. Vi med kombinerad barnvagn och rullator och ev kaffelattemugghållare också.
    Hi,hiu...se till att bana väg nu  Zinfandeln och Innan så kommer jag sedan med min coola rullatorbarnvagn också, ska bara svetsa den klar och lackasTungan ute
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-04-29 17:47:54 följande:
    Hi,hiu...se till att bana väg nu  Zinfandeln och Innan så kommer jag sedan med min coola rullatorbarnvagn också, ska bara svetsa den klar och lackasTungan ute
    Glöm inte sätta skidor under vagnen oxå så vi kan ha med dem i backarna Flört
  • mirakel

Hej....bara inne o kollar till er! :)
    Har nog bestämt oss för ÄggDonation nu.
    Nu ska vi bara bestämma vart den ska göras...
    50-60 % chans säger de att vi har med ÄD = Fantastiskt!

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-04-29 17:47:54 följande:
    Absolut. Vi väntar på dig! Med skidor under kan du ju snösporta med den oxå Skrattande! Bra tips Enya Skål!
  • Inanna Li
    mirakel skrev 2011-04-29 18:05:55 följande:
    Hej....bara inne o kollar till er! :)
    Har nog bestämt oss för ÄggDonation nu.
    Nu ska vi bara bestämma vart den ska göras...
    50-60 % chans säger de att vi har med ÄD = Fantastiskt!
    Vad bra att få såna höga odds! Ta tid på er att bestämma klinik så att ni hitttar det ställe som passar er bäst. Jämför priser, behandlingsmöjligheter och annat. Jag har tittat lite på avaclinics hemsida för att informera mig lite om det någon gång skulle bli aktuellt. Håll oss gärna uppdaterade om hur det går. Hoppas verkligen att det blir en liten 2012-bebis för dig och din man. Många kramar!
  • Snösport

myrslok: Lycka till och 50-60% chans vill man ju egentligen ha!!

Enya, Innan : tänkte inte på det men självklart ska jag ha medar eller skidor på också

• Zinfandel

Myrslok: bra nyheter! Lycka till och kom in till oss ibland och meddela oss hur det går Glad det är ju fortfarande iVF!!

Klart det ska vara skidor på Solig Snacka om multitasking Glad

• Boe

Underverket,
    Tänker på dig & hoppas ändå!

Myrslok,
    Spännande med ÄD, jag har 2 st i min bekantskapskrets som lyckats vid 46 & 47 år ålder med detta. Den senare med tvillingarSkrattande

Själv så har jag såklart blivit sjuk nu precis innan spraystart. Måste äta antibiotika. Någon som vet om det påverkar? Frågade husläkaren men hon såg ut som en fågelholk (tror knappt hon visste vad IVF var) men hon trodde inte det skulle påverka.

Undrar så hur det gått för vår vän i Guatemala!!!???

Kram & Trevlig valborg till er alla!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?