• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna, grattis! Så skönt att få en förklaring till blödningarna o fantastiskt med ett litet fint pickande hjärta. Säger som vår kloka vän Zin, se ljust på allt nu och njut! Om jag var du skulle jag vara strålande lycklig. Du har fått den finaste julklapp man kan få - en graviditet. Kram

• myran6801

Hej alla goa vänner, har haft telefonsamtal med Svend Lindenberg på CFC idag och jag tror han var ganska upprörd över att deras svenska samarbetsgyn inte ville hjälpa till med IVF utan menade att det enda raka är ÄD. Han sa att hon har både rätt och inte rätt för det är inte omöjligt att det kan gå men chanserna bedömde han till allt mellan 1-10%. Inte stora chanser, men han tyckte absolut att vi kunde prova en Crash IVF. Han skulle prata med en kollega i Sverige som skulle kunna hjälpa oss och återkomma nästa vecka.
    Min man och jag kommer att åka till Spanien i februari för ett första besök inför ÄD. Där är väntetiden ca 1 månad tills man får en donator. Men vi kör nog ett sista IVF försök medans vi väntar. Kram

• myran6801

Nu är prov skickat till Aten och Penny för analys. Vi får se vad det blir för resultat.
    Det är ju helt fantastiskt vilken plusregn det har varit här i tråden. Blir så varm i hjärtat och önskar er alla lycka till.
    TomteTomte

• myran6801
    Fjällsippan skrev 2011-12-23 15:29:42 följande:
    Åh vad bra att prov är på g för analys! Jag har ingen koll. vilka test är det som Penny gör? Jag har tänkt på hur CFC skulle reagera på den omedgörliga distansläkaren, och vad skönt att du fick ett bra samtal med Svend angående det. Vad bra att han ska hjälpa dig med annan gynekolog (det måste vara ohållbart för dem att ha en samarbetsgyn som inte samarbetar!). Nästa år ska du vara en av dem som står för plusregn i trådenHjärta!
    Halloj, Penny rekommenderade hidden chlamydia, ureaplasma och mycoplasma eftersom jag har haft återkommande UVI i många många år. Ingen läkare härhemma har tagit någon notis om detta trots att jag flera gånger frågat.

Ja, verkligen skönt att Svend på CFC hjälper till är dock rädd att det blir en läkare långt ifrån där jag bor, men vad gör man inte........

Om jag fåt plus nästa år tror jag att jag svimmar av lycka, oj oj vad det vore underbart Kyss
  • myran6801
    42an skrev 2011-12-23 18:52:04 följande:
    Supergrattis till er som plussat! Härligt med +, tickande hjärtan och växande magar!

Myran: Grattis till ett bra samtal. Då kan vi köra crasch ihop i Januari.

God Jul på er alla goa tjejer!
    Åh ska du oxå göra Crash, vad spännande. När startar du?
  • myran6801

34an, vet inte exakt när jag börjar eftersom alltvberor på när vi får tag på en Gyn. Svend ska maila oss i veckan.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?