• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ypke, vad bra att enheterna var lika. Värdet kan variera i olika cykler, mitt gick fr 0.2 till 0,7 på några månader. Från jätte katastrof till katastrof och året innan hade jag 1,7. Men precis som Zin skriver säger värdet inget om kvaliteten. Man måste väga in resultat man får vid en ivf dvs vad för rating de befruktade embryona får. I mitt fall har jag bara fått ett med hög poäng och mer än 3 celler så kvaliteten verkar helt enkelt kass.

• myran6801

Hej finisar, jag undrar om det är ngn som har ett pkt Gonal-f 450 över. Jag samlar medicin för att ta med till donatorn. Har ju som ni vet gått över till ÄD. Kram

• myran6801

Lillan15, jag har inte egen donator. Kliniken väljer ut donator. Vi har vänt oss till IVI i Spanien för äd.

• myran6801

Lillan15, jag råder dig att söka runt bland olika kliniker på nätet för att hitta ngn som du tycker verkar bra. Det första du måste ta ställning till är om du vill ha öppen el dold donator. Om du väljer öppen donator är det bara Finland och Island som har det. Viktigt att veta är att FK ersätter bara ÄD i utlandet om det är öppen donator. Vi har valt IVI kliniken för att de har mkt hög success rate och kort väntetid. Om du undrar över ngt, tveka inte att höra av dig.

• myran6801

Lillan, ja du tar själv kontakt med kliniken och du kommer då få en egen koordinator som du har all kontakt med. Det är skönt att det är samma person hela tiden. Klinikerna är vana att ha med utländska patienter att göra. Sedan får du ett schema med provet du ska ta här hemma. Det är viktigt att fixa en Gyn som kan hjälpa dig med VUL och mediciner. Men lycka till nu med ditt ivf och låt oss hoppas att du inte behöver ÄD! Kram

• myran6801

Sunseed, super grattis till fint resultat. Får en liten tår av glädje för dig och din mans lycka! Kram

• myran6801

Hej alla vänner! Var ett tag sedan jag var här, men som ni vet gick vi över till äd. Jag kände att tiden började rinna ut och jag började få panik över att jag var 44 och barnlös. Vi fick 2 fina blastocyter tillbaka och på testdagen visade hemmatestet ett svagt plus och hcg 75. Har blödit lite hela tiden. Tog om hcg idag och nu visar det 165. Så nu vågar jag vara lite glad.

• myran6801

Tuvalina, vad spännande att ni oxå ska göra äd!!! Det är så fantastiskt att denna andra möjlighet finns. För oss ökade chansen till graviditet fr 5-10% till 50-60%. Det behövs många försök med 5-10%!!!! Vill inte trampa ngn på tårna, men eftersom jag vet hur svårt det är att komma till beslutet äd så vill jag uppmana alla att tidigt ta reda på så mkt som möjligt parallellt med ivf-försöken. Om utifall det sen skulle bli aktuellt med äd så går det då så mkt fortare. Eller så behövs det aldrig!!!
    Jag håller tummarna för er alla finisar, ni är såå fantastiska!!! Kram

• myran6801

Inanna Li, tack för grattis!

Sunseed, gullig du är som tänker på mig. Det värmer. Jag lunkar på i förhoppningen att det är ett litet liv som gror. Min Gyn är inte tillbaka förrän 14 jan så jag får vänta tills dess innan jag kan göra vul och ta nytt hcg. Hur går det för dig? Kram

• myran6801

Hej,
    Har varit lite frånvarande för det har varit lite upp och ner med småblödningar och krafti magsmärta.
    Tyvärr gick det inget bra för oss. Har just kommit hem efter många timmar på gynakuten. Mitt hcg värde var bara 116 och i livmodern syntes en skugga på 2mm som eventuellt var en rest, ett tidigt mf. Det som oroade läkarna mer var något de såg vid vänster äggstock som kan vara ett X, en blodansamling. Då jag inte har några direkta smärtor eller blödning just nu sa läkarna att kroppen tar hand om det själv. Efter många undersökningar så fick vi gå hem, men precis innan vi skulle gå frågade den ena läkaren, tänker ni försöka få barn igen, du är ju 44 år och det kan ta lång tid för hcg nivån att sjunka, och det är stor risk att ett embryo fastnar igen vid ärret vid äggledaren, vill du operera bort den nu? Där står vi i korridoren och ska svara ja eller nej. Vi var ju för sjutton i chock! Vi har inte planerat längre än till denna ÄD för det var ju liksom vårt sista halmstrå. Fick tillslut fram att måste jag bestämma det nu eller kan vi höras på måndag kanske. Svaret var att det är ju inte säkert jag får opereras, men hon kanske kunde rekommendera det....

Känner mig ledsen, tom och orkeslös. Det verkar som vi kommit vägens ände vad gäller barnverkstan.

Kram kära vänner

• myran6801

Snorpan02, jag tycker ni ska göra båda parallellt (om ni har möjlighet).

Ställ er i kö till ÄD och skulle det inte gå med ivf:en så har ni inte tappat tid vilket är en bristvara i vår ålder.

Jag är gravid med tvillingar efter äd och är så lycklig att denna möjlighet finns. Men självklart så är ju det fantastiskt om det fungerar med egna ägg! Jag ville inte vara för gammal så när det inte funkade med den sista ivf:n gick vi vidare men då hade beslutet redan sjunkit in så vi behövde inte fundera vilket var skönt.

Lycka till!!!

• myran6801

Tyvärr vet man ju aldrig vilken kvalitet embryona har. Man kan få ut många och fina ägg som befruktas bra men ändå är det inte friska embryon och antingen fäster de inte eller så blir det mf.

• myran6801

Hemulen, tack för grattis!!! Min graviditet har bitvis varit jobbig, men som du säger inget att belasta denna tråd med. Har planerat snitt om 12 dagar.

• myran6801

Mamma gås, vad roligt att höra av dig. Nu har våra små mirakel kommit, en pojke och en flicka! Vi är så lyckliga! Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?