• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej allesammans! Jag kastar mig in i er tråd eftersom det känns som det är några stycken här i min ålderskategori och ni verkar ha så bra utbyte av info och erfarenheter just för oss! Hoppas det är ok!?
    Kalimero, vi har ju haft lite kontakt redan
    Lite kort om mig, tog inte hjälp förrän sent men hann med 4 Ivf innan jag fyllde 43 i början av året. Fick plus vid ett försök som dock slutade i tidigt MF. Läkarna skyller på mina dåliga ägg o har väl aldrig varit så positiva. Har provat insemination 2 månader som ej blivit något men det var inte så oväntat men jag kände bara att jag måste göra ngt. Har varit i kontakt med DK o de har sagt ok till försök där så det blir nog vårt nästa steg.
    Låter mkt intressant det där med Infolic, skulle jag oxå kunna tänka mig att testa.

• myran6801

Kalimero, absolut vi kan göra en gemensam order så inte M åker dit för langning
    Har förstått att det är fler här som funderar på att göra Ivf i DK. Hur ser planen ut tidsmässigt för er?

• myran6801

Kalimero, åh jag vet precis vad du menar med att känna sig osäker. Jag vet precis som du att jag har liten chans men då kan man ju tycka att kliniken borde vara super noga med att man får rätt dos, typ av behandling osv. Jag önskar att det fanns en klinik som man kände dig välkommen till och som man visste gör allt och inte bara rutinmässigt. Så frusterande att tiden bara tickar på oxå. Vad ska vi "gamlingar" ta oss till?? Känner precis som dig en sådan sorg över barnlösheten. Kram

• myran6801

Hej allesammans!
    Har läst ikapp här i tråden eftersom jag varit på konferens ett par dagar. Är helt imponerad av all kunskap härinne och att alla är så fina och hjälper varandra.
    Zin, låter super att få ta alla prover och kolla att allt står bra till. Tycker det är konstigt att klinikerna inte gör det inför IVF. Jag som har jätte problem med återkommande UVI tog de inte ens en odling på. Har fått UVI vid alla mina IVF:er och man undrar ju om det verkligen inte påverkar negativt. Läkarna hävdar att så inte är fallet, men jag tror dem inte.......Spännande att du börjar med Infolic!

Kalimero, hur går det för dig? Ska du köra en insemination till? Jag har fått spotting idag så min mens är på G. Så min plan lutar fortfarande åt en IVF nästa mens (september) i Danmark på CFC. Om du gör IVF där kommer du att köpa 3-pack? Jag funderar på att kontakta någon klinik som gör ÄD parallellt för att inte tappa tid om det inte blir ngt av IVF. Vet bara inte vilken klinik man ska kontakta, tycker det är en djungel ......

Hoppas ni alla har en fin helg.
    Kram M

• myran6801

Skytten, jag tror uvi absolut påverkar! Läkarna får säga vad de vill! Inte vill väl kroppen ta hand om en graviditet när den har fullt upp med att motverka en infektion. Frågar man runt bland dem som gör Ivf så är det många som har återkommande uvi.

• myran6801

Skytten, vad är GBS?
    Jag har oftast haft uvi med e-koli men nu senast hade jag den andra sorten. På andrlogen där jag gjorde insemination skrev de ut antibiotika som jag ska ta 1 tabl på kvällen i ett par månader för att få bukt med uvi. Första gången någon tagit mig på allvar, andra läkare har bara sagt att vissa får det ofta. Var hos en orolig när jag var runt 25 som vidgade urinröret men när jag fick uvi efter en behandling där gick jag inte tillbaka. Var för ung och snäll på den tiden och orkade inte klaga. Sen har mina problem med uvi kommit och gått sedan dess. Är helt övertygad att det har påverkar min möjlighet att få barn.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?