• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya, tack för att du delar med dig av de intressanta nyheterna fr CFC. De tänker verkligen framåt där och utforskar nyheter! Blir förbannad när jag tänker på hur stelbenta svenska kliniker är och ändå så klappar de sig på bröstet och skryter om att vi är såååå i framkant här!! Men så fort någon inte passar in i deras mönster döms man ut och de är livrädda för att få dålig statistik. Så känner iallafall jag!!! Jag ska nog ta och påminna Svend att han lovade att återkomma med tips på en Gyn som kan hjälpa mig med VUL, tror han glömt bort oss, och passa på att fråga om det där med LH simulering. Kanske ngt för mig, har ju gjort många Ivf-försök har dåliga ägg och är gammal så jag borde ju platsa! Kram

• myran6801

Maryhe, vilken pärs du fått vara med om och vad skrämmande. Men skönt att det ska utredas ordentligt nu. Förstår att du vill se till att få några ägg till frysen, det tycker jag du gör klokt i för i vår ålder ändras kvalitet och antal så snabbt. Tag väl hand om dig nu, kram M.

• myran6801
    Söte79 skrev 2011-12-31 11:26:18 följande:
    Vill bara passa på att önska er alla ett riktigt gott nytt år!! Tänker på er och önskar er det bästa inför 2012! Igår såg jag min böna på UL och den var helt perfekt! Jag blöder men bönan fäktade med armarna och sparkade med sina små ben!! Stor lycka!! Vi fick jätte fina 3D bilder. Kram!

Åh underbart! Gott Nytt År till dig oxå!!!
  • myran6801

Zin, lycka till i Grekland! Tror helt klart att du gör helt rätt och att 2012 kommer ditt plus!!! Kram vännen

• myran6801

Tjorven, hur har du det??? Har inte fått ngt mail fr Cfc så jag tror inte det blir ngt försök denna månad. Känns så hopplöst allting. Men vi får glädjas åt vår vän Curlys plus!!!! Det är underbart!! Kram vännen

• myran6801

Zin, låter fantastiskt att ha en sådan klar och tydlig plan framöver. Hoppas verkligen det ska ge utdelning i form av en bebis!!! Låter så underbart med en doktor som engagerar sig och ger stöd. Det är vi ju inte vana med här hemma.

Måste passa på att fråga dig som är så medicinskt insatt, jag har nämligen fått svar fr Aten på provet jag skickade dit och det blev positivt på hidden Chlamydia men negativt på ureaplasma och mycoplasma men däremot står det att de funnit förhöjt med bakterier, kan vara "vaginal infektion", dock inte de sökta bakterierna uran E-colli el ngt annat. Vad ska man göra nu, vad ska jag be Gyn kolla?

• myran6801

Zin, detta är behandlingen som Penny rekommenderar för både mig i mannen:

Day 1:
    4 pills of zithromax (azithromycin) 250mg* all together preferably with empty stomach

Day 2:
    NOTHING

Day 3-7:
    Vibramycin 100mg (Doxycycline), 2 tablets/ day, one in the morning and one in the evening. Please avoid dairy products one hour before and one hour after the tablet.

Day 8:
    4 pills of zithromax (azithromycin) 250mg* all together preferably with empty stomach

Day 9-24:
    Vibramycin 100mg (Doxycycline), 2 tablets/ day, one in the morning and one in the evening. Please avoid dairy products one hour before and one hour after the tablet.

Day 25:
    4 pills of zithromax 250mg* all together preferably with empty stomach

Vad säger du om det?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?