• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • underverket 06

Jag fattar inte alls hur man kopierar en lista på familjeliv.Tänkte ändra i min text.  Kan någon igen förklara hur jag gör när jag markerat texten? Ska jag gå ner till "svara i tråden" då? Trycka på ctrl o c v som någan skrev? Snälla kan någon förklara ingående. Har aldrig fattar hur man gör dett på familjeliv.

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-10-05 15:11:05 följande:
    Hej! Hur går det för dig? hoppas att ingen mens i sikte. Känner något annat?
    Hej! Ingen mens i sikte. Molvärk till och från sen ruvardag 2. Genomskinliga flytningar (hoppas det ej är livmoderslemhinnan som börjat brytas ner och läcka). Jag fick på ruvardag 2 natten till lördag en ihållande smärta i magen som varade ca 5 minuter och gick över av sig själv. Jag hoppas att det var känningar från att embryot fäste (men det är ovanligt att man känner av det). 

Inga "riktiga" graviditetssymptom. Jag struntade i att hämta ut vagitorierna och har gjort helt ostimulerat. Så jag har inga symptom av progesteronet heller. Jag är på ruvardag 6 och cykeldag 35. Det känns som om jag lever i min egen lilla "mardröm" just nu. Varje toabesök är ett helvete.
    Vore ju skönt om man kunde få ett "kvitto" på att man lyckats. Ge mig lite illamående och ömma bröstSkrattande! Jag vägrar/vågar inte gravtesta än! Men, jag tröstar mig med att det kanske är för tidigt att känna något och att molvärk faktiskt kan vara ett symptom och inte bara ett tecken på att mensen signalerar sin snara ankomst.
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2010-10-05 15:23:39 följande:
    Jag fattar inte alls hur man kopierar en lista på familjeliv.Tänkte ändra i min text.  Kan någon igen förklara hur jag gör när jag markerat texten? Ska jag gå ner till "svara i tråden" då? Trycka på ctrl o c v som någan skrev? Snälla kan någon förklara ingående. Har aldrig fattar hur man gör dett på familjeliv.
    Gå till listan och ställ musen precis på det ställe du vill kopiera ifrån, det blir ju stjärna innan Väntar på nytt försök. Du ser inte musmarkören, men om du västerklickar där du ska kopiera ifrån och drar til vänster och ner så mycket du behöver så kommer den texten du vill ha med att markeras. Klicka sen på Ctrl C och till Svara i tråden och klicka på Ctrl V. Jag gör så och det funkar för mig, hoppas det gör för dig också.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-10-05 15:24:48 följande:
    Hej! Ingen mens i sikte. Molvärk till och från sen ruvardag 2. Genomskinliga flytningar (hoppas det ej är livmoderslemhinnan som börjat brytas ner och läcka). Jag fick på ruvardag 2 natten till lördag en ihållande smärta i magen som varade ca 5 minuter och gick över av sig själv. Jag hoppas att det var känningar från att embryot fäste (men det är ovanligt att man känner av det). 

Inga "riktiga" graviditetssymptom. Jag struntade i att hämta ut vagitorierna och har gjort helt ostimulerat. Så jag har inga symptom av progesteronet heller. Jag är på ruvardag 6 och cykeldag 35. Det känns som om jag lever i min egen lilla "mardröm" just nu. Varje toabesök är ett helvete.
    Vore ju skönt om man kunde få ett "kvitto" på att man lyckats. Ge mig lite illamående och ömma bröstSkrattande! Jag vägrar/vågar inte gravtesta än! Men, jag tröstar mig med att det kanske är för tidigt att känna något och att molvärk faktiskt kan vara ett symptom och inte bara ett tecken på att mensen signalerar sin snara ankomst.
    Låter hur spännande som helst. Håller tummarna att du kände då ägget fäste. Den här väntetiden är värst och jag förstår att plågas och varje toaletbesök  är som tortyr, men testa inte för tidigt bara. Det är långt till testdag, men försök att stå ut, så länge mensen är borta är ju lugnt.
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2010-10-05 15:24:48 följande:

Spännande! Vilken ruvardag är du på nu?
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2010-10-05 17:48:26 följande:
    Spännande! Vilken ruvardag är du på nu?
    Ruvardag 6 men den är 5-dagarsodlad så det blir väl som ruvardag 9 med en 2-dagarsodlad.
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2010-10-05 18:22:51 följande:
    Ruvardag 6 men den är 5-dagarsodlad så det blir väl som ruvardag 9 med en 2-dagarsodlad.
    Coolt! Då kan du snart testa! Med femdagars embryon går man ju lite fortare fram. Från ÄP och befruktning räknat borde det motsvara dag 11 (5+6)? Min TD var 14 dagar efter ÄP eller 12 dagar efter ET (tvådagarsodlade). 

• Skruttefia

Åh vad spännande inanna! Håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången Solig

Jag har talat med läkaren på S:t Göran idag och hon tyckte det var realistiskt att göra nytt försök eftersom vi fick fram fina embryon, även om jag inte blev gravid. Hon betonade att det är få förunnat att lyckas när man passerat 43, men med tanke på att jag svarade bra på behandlingen och fick fina embryon så såg hon ingen anledning att avråda eller neka ytterligare försök. Så vi kör igång igen vid nästa mens. Eh mittemellanlång metod - jag ska spraya för nedreglering, men börja redan dag 1 (direkt vid yttepytteminsta spotting om sådan kommer) istället för dag 21 "som vanligt".

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Fahlvik
    turlid70 skrev 2010-10-04 08:47:55 följande:
    Skönt Fahlvik att du är på gång nu och inga biverkningar. Började du spraya dag 21 i din cykel eller du annan cykellängd än 28 dagar? Jag fick min mens på spraydag 12, vilket tyckte jag var jobbigt att vänta på. Hoppas du behöver inte vänta lika länge. Lycka till nu med behandlingen!
    Hej allesammans!
    Har varit i Kungliga Huvudsaken för lite utbildning (så nu är jag bildad ;) Bubblade av glädje i morse vid hotelfrukosten (har inte sagt något till kollegorna) när jag fick höra om nobelpriset på morgonnyheterna, och se den lyckliga familjen på TV4. Det var svårt att inte ens nämna priset, så glad har jag aldrig blivit över ett Nobelpris!

Turlid70: Började spraydag 18 men det var lite sent påkommet, skulle varit dag 18, har ganska kort cykel numera, 22-26 dagar. När jag går på akupunktur så är den 26 men nu när jag haft uppehåll har den krympt igen.
    Idag är mensen beräknad men jag har läst att det kan dröja extra så jag har inga förhoppningar, känner att den är på gång. Idag är alltså spraydag 9. På måndag ska jag in på kontroll, då de tar TSH-prov också.

Bra att du lade till mig på listan! Jag bor i Göteborg men vet inte när det är dags för äggplock. (Började med spray den 27 september så det kanske blir vecka 43?)
  • oceanney
    Skruttefia skrev 2010-10-05 20:17:00 följande:
    Åh vad spännande inanna! Håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången Solig

Jag har talat med läkaren på S:t Göran idag och hon tyckte det var realistiskt att göra nytt försök eftersom vi fick fram fina embryon, även om jag inte blev gravid. Hon betonade att det är få förunnat att lyckas när man passerat 43, men med tanke på att jag svarade bra på behandlingen och fick fina embryon så såg hon ingen anledning att avråda eller neka ytterligare försök. Så vi kör igång igen vid nästa mens. Eh mittemellanlång metod - jag ska spraya för nedreglering, men börja redan dag 1 (direkt vid yttepytteminsta spotting om sådan kommer) istället för dag 21 "som vanligt".
    Stort grattis!! Vad kul! Jag körde ett liknande protokoll där man börjar med med nedreglering dag 1 (i mitt fall sprutor istället för spray) samtidigt som man påbörjar stimuleringen. Kallas "the Flare Protocol" på engelska. Har inget att jämföra med eftersom jag bara gjort en IVF har läst om andra här på FL som fått fler ägg med denna metod än med långa. Själv fick jag ut 11 ägg vilket var förvånande eftersom mina äggstockar normalt ligger "i träda". Jag tror att resultatet hade med protokollet att göra. Ska bli spännande att höra om det gör någon skillnad för dig. 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?