turlid70 skrev 2010-10-06 13:48:42 följande:
Men hur kan man tappa ett embryo, det är ju så fruktansvärt.
Ja, det var HEMSKT!!! Det enda jag fick i kompensation s a s var att jag fick göra nästa FET i cykeln direkt efter (på SU fick man vänta 1 mån emellan varje FET pga av kö..)
sushikatten skrev 2010-10-06 18:48:17 följande:
Underverket06: angående frågan på hur vi bekostar försöken. Vi sparar hela tiden och som tur är så har vi inte några stora utgifter och har möjlighet att lägga undan en heldel om man vill. Vi har lagt undan ungefär mellan 10-15 tusen i månad den sista tiden men vi har även tagit pengar från huskontot. Vi har gjort 3 ET och 2 FET. 30tusen*3 + 10 tusen *2 =110 tusen. Ett försök gjorde vi något avdrag via min mans jobb. Förmånsavdrag. Jag försökte få igenom det på kommunen men det funkade inte. Nu kör vi på en fjärde gång så ja pengarna rullar. Det är det värt!
Turlid70: Förstår att man blir besviken men det är inget ni kan göra nu. Mys i kväll och funkar det inte så har ni FET. Tänk så skönt att slippa göra ET.
Dallas: Rekommenderar Calanderska. Känner att det lyssnar mer och lägger mer tid på varje besök. Bättre VUL maskiner och bättre uppföljning med vul inför varje försök. IVF kliniken gjorde bara en VUL inför ÄP och då var inte äggen mognad när det togs ut. Endast ett och inget vidare kvalite på den heller. Fick ändå betala fullt pris. Sen lite andra grejer.
Inboxa gärna om de andra grejorna....Vet du vad ett 3-pack kostar på CA?
underverket 06 skrev 2010-10-06 16:09:16 följande:
En lite privat fråga, så svara om ni vill. Hur finansierar ni era IVF? Tar ni från sparade pengar eller får ni ekonomisk hjälp av t.ex föräldrara o svärföräldrar. Sparar ni lite varje månad eller hur gör alla? IVF är ju inte billigt ,speciellt inte för oss över 40, som måste köpa ett försök i taget. 25000- 30000 är ju inget man direkt bara har i bakfickan om man nu inte tjänar enorma summor varje månad, men då måste man ha ett väldigt välbetalt jobb om man har 25000 över varje månad. Vi har som tur fått mycket hjälp av mina föräldrar, dels har de sponsrat större delen o en mindre del har vi fått lånat. Vi är nu uppe i 44000 för trepack när sonen blev till, 9000 misslyckat FET o 23000 detta försök= 76000. Det är mycket pengar tycker jag.
Vi skall ta sparade pengar, men jag hade kunnat tänka mig att ta lån, det finns ju nåt som heter "Humanfinans" som samarbetar med klinikerna.