suss74 skrev 2010-10-16 14:37:30 följande:
Hej, ny på denna tråd. Ja ny överhuvudtaget på denna sidan faktiskt.
Har väl liksom ni andra här inne haft en lång resa innan denna vår första ivf.
Ångrar att jag inte gått in på dessa sidor tidigare, men bättre sent än aldrig :)
Är i ruvarstadiet just nu, superlycklig att vi kommit så långt, TD 1nov.
Många ups and downs och har hållit det mesta inom mig själv eftersom jag inte
haft någon direkt jag tyckt jag kunnat anförtro mig till, förutom min man då förstås.
Men han har ju haft alla hormoner stabila ;) När man kommer upp i 35+
så har ju de flesta vännerna redan lyckats skaffa familj och för min del har det
känts så oerhört svårt att prata och berätta för vännerna vad vi går igenom.
Har nu "släppt nyheten" för arbetskollegor eftersom det blev helt ohållbart annars
pga alla resor fr/till Sahlgrenska. Men tycker fortfarande att det känns så otroligt
utlämnande att berätta - vet inte varför, har ju sett att vi är så många och eg inget
konstigt med det. MEn när de nu frågar "hur går det" vet jag inte vad jag skall svara
på, vill inte att de skall veta så exakt när det är ÄP och återinförande och TD osv.
Fler som känner igen sig? Har inte läst igenom tråden än, så förlåt om detta diskuterats
en massa innan.
/ kram till er alla / suss
Suss, kul att du hittade hit. Välkommen! Har kan du prata om allt och få massa bra tips om allt möjligt. Underlättar faktiskt att man inte behöver disskutera saker med vänner som inte vet vad det här handlar om.
På jobbet har jag inte berättat något alls. Det här är mit första IVF i för sig, men jag sjukskrev mig den mest intensiva veckan. Maken hade det lite svårare på jobbet, men snart får han väl erkänna.