• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

tack Zin, men jag känner min kropp tyvärr...

Tack Mia! jag är på RD 8. Ja, min lutealfas är väl kanske lite kort. Fick utslag på äl-sticka på dag 14 och brukar oftast får det först kring dag 17-19 och då brukar mens komma dag 30-32 men jag gissar att det blir tidigare den här gången då eftersom äl-omslag kom dag 14. Är på dag 25. Tar inte progesteron eftersom jag gör ett ostimulerat FET. Hur har du det?

• Skytten

Zin ja, så kan det ju vara. Ibland. Inte nu.

Vi4 - tack för ditt pepp! Jag är inte så ängslig den här gången, utan mer uppgiven.  RD8 är tidigt men det var likadant förra gången, jag kände direkt när det var över. Och det är precis samma sak den här gången. Då såg jag bruna flytningar på crinonet och den här gången ser jag dem direkt. Och jag har sån molvärk i ryggen. 
    Men heja dig, bra resultat! Vad skönt!

• Skytten

Maryhe - tråkigt att du förlorade ägg i upptiningen. Håller tummarna för ET på onsdag!

• Skytten

Maryhe - vad härligt att du ruvar igen. Lycka till och ta hand om dig.

Jag blöder fortfarande. Bruna blödningar som kommer och går. På lördag ska mensen starta så det här är som det brukar vara (ibland) med spottings. Hade för en sekund hopp om att det var en blödning som skulle avstanna eftersom jag inte blödde på hela förmiddagen i dag men nu har det satt igång igen. Tyvärr.

Kram till er alla! 

• Skytten

Så var det över. Igår övergick den bruna blödningen i knallrött jätteblödande. RD 11, dag 28. Vaknat nu och har så fruktansvärt ont. FET 2. Fail.

• Skytten

Tack fina Zin. Jo, det är jättetråkigt. Uppförsbacke nu när jag vet att jag inte hinner med ett nytt FET förrän i slutet av januari. Men den här gången kommer jag nog att be om en utredning och lite provtagning. Vi får väl se hur det går. Och jag måste diskutera min menscykel för jag tror nämligen att de satte in ägget för sent. Det gjordes måndag 28/11 och redan den dagen hade jag börjat få den här pre-mensvärken som jag får ganska snabbt efter äl som brukar hålla i sig till mens. Inte för att det kanske har någon betydelse men jag vill kolla det.
    Ja, fy, det är inte lätt det här. Kram! 

• Skytten

Tack Turlid, så gulligt av dig. Jo, jag måste, men jag känner bara: orkar jag? Jag har ju följt alla här som kämpar och stångar sig trötta med bångstyriga läkare och just idag känns det så överjobbigt att orka gå igenom det. Men om någon av er som kan det här (vet ju på ett ungefär vilka ni är) vill, får ni gärna ge mig en lista på vilka prover jag ska be om. Det känns så tråkigt att "slösa" bort ägg som de gett procentchansen 40-45 % om det finns ett fel som borde åtgärdas. Mina AMH och THS-värden är strålande och har varit så i alla år. Och slemhinnan är fantastisk. Så nu då?

• Skytten

Hej alla fina!
    Jag har läst allt stöttande och fint ni har skrivit men inte haft orken att svara. Dippen blev djup den här gången. Främst för att sonen som i princip aldrig pratat om syskon nu säger att han gärna skulle vilja ha en bebis i familjen. Precis nu, när jag blöder som värst. Han har förstås ingen vetskap om vad vi genomgår men när han sa så då brast mitt hjärta totalt. Fast jag bet ihop och väntade med gråten tills han var i skolan.

Turlid - jag har fortfarande hopp om att få CvL med på noterna och utreda lite. Fick i alla fall ett fint svar av en sjuksköterska, vi får väl se. Tack för alla råd! Jag hade skrivit upp gyn i Täby men visst tappat namnet. Kan någon hjälpa mig med det? Tack för ditt stöd!
    Mia - så intressant med kort lutealfas, det ska jag absolut prata med CvL om. Tack och tack för din omtanke! Men DU, GRATTIS till plus! Det är ju fantastiskt!
    Sushi - tack för fina ord! Och jag håller verkligen tummarna för ett mirakel för er!
    Inanna - kram och tack! Jo, jag hoppas verkligen på en utredning. Hoppas att du mår bra.
    Myran, Maraki, Enya, Tjorven - tusen tack för allt gulligt ni skriver. Det betyder mycket!
    (hoppas att jag inte glömt någon nu....)

Vi 4 - hur går det? Insättning idag eller nästa vecka? Vad kul att det blev en så bra skörd!
    Kattenizze - hoppas att du laddar och mår bra inför måndag! Så spännande!
    Slemtorsk - jag blir så ledsen när jag läser vad du skriver och jag förstår förstås precis vad du går igenom. Ta hand om dig.

• Skytten

Thuleslapper glömde jag - tusen tack fina du!

Och maryhe - jag håller med dig - det är så så irriterande att man inte får göra ordentliga undersökningar innan man börjar en fertilitetsbehandling. Låter förresten inget vidare med sprutan du tar och biverkningarna....kanske läge att ringa doktorn och fråga? 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?