• Skytten

Hehe Zin, man kan säga att jag gjort en pudel. Nämen, jag är ju yrkesskadad som du vet och tror inte på mycket förrän jag utrett det själv. Och nu är det gjort och så måste man ju dela med sig av den nya kunskapen.
    Fast, jag ska ändå inte göra det själv. Jag har ju satt min gräns för vad jag vill göra. Och den går här. Två FET till och sen är det över. Men nu undersöker jag det som går i Sverige och hoppas på det bästa med det. Men jag hejar ivrigt på er som vågar och kör!

Thules - intressant, om du kommer ihåg får du gärna meddela hennes svar när du fått det.

Maryhe - en typisk energitjuv skulle jag vilja säga. Bra att du kapat henne.

• Skytten

Miss B - jag har många läkarvänner och alla säger samma sak: ST-läkare är oftast bäst. De är noggranna, rädda för att göra fel så de tar hellre i med en extra utredning för att vara på säkra sidan. Visst nackdelen är att de kan sakna erfarenhet men å andra sidan kan de vara uppdaterade på det senaste eftersom de nyss gått utbildningen. Lycka till! Maryhe - lycka till m ÄP! Linköping - tänker på dig! Zin - den dagen du slutar vara en iller i den svenska sjukvårdens rumpor korkar de nog upp champagnen. ;) Kämpa på!

• Skytten

Och Zin - klart att du ska anmäla dem! Anmälningarna är offentliga så vem vet kanske just din hamnar i händerna på en undersökande journalist. :)

• Skytten

Det kommer att bli bra m ST! :) Jag väntar mest just nu. Ska ta ytterligare immunitetsprov och göra en gyn. Räknar med FET 2 i mars.

• Skytten

Zin - vilken jäkla gyn du hamnade hos. Du borde spela in alla samtal som du går igenom.... Men vad bra att du hittade en läkare i Helsingborg som kan operera så snart! Bra kämpat!

Maryhe - men jösses! Jag förstår att du blev arg. Håller tummarna för att det ska gå bra nu!

Spears - grattis! Vad mysigt med sonen! Gillade du KS?

Ego: I morgon ska jag ta antifosfolipid-provet hos husläkaren och nästa vecka börjar jag på "IBS-skolan" på min vårdcentral för att lära mig att hantera min mage. Ska prata med dem om IBS kontra infertilitet.

• Skytten

:- D Haha! Jag tyckte väl att "genom KS" var en konstig svenska men jag vill ju inte vara den som är den och leker språkpolis.  

• Skytten

Förresten, en fråga till er som fått ivf via landstinget i Stockholm - hur lång väntetid var det? Och kan man ställa sig i kö till särskild klinik eller får man ta den klinik man får?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?