• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Härligt Söte! Grattis! Nu håller vi tummarna!

Zin - tack för varningen! Jag hade precis köpt just ekologisk bacon. Men som tur var var det ett annat tillverkningsdatum på min förpackning. Puh! 

• Skytten

Jag är så glad över den här tråden! Var annars på FL skulle man få det här stödet när man ventilerar sina mörka tankar? Ni är verkligen så fantastiska! Och det är högt i tak, inga fördömanden. (Jag läste förresten en ledarartikel som gick ut på att FL befolkas av typ "white trash" och att det var skandal att göra nyhet av en undersökning på FL med tanke på det - nyheten var att svenska kvinnor vill bli hemmafruar)

Vi 4 - jag håller helt med dig, det finns risker med att överbeskydda sitt barn. Såg förresten Malin Alfvén i dag på morgon-tv och hon tyckte att barn borde gå ensamma till skolan när de går i ettan. Och det slog mig - det gjorde man ju när man var barn. Det var inget snack. Och nu finns det inte en chans att man låter barnen gå själva, förrän möjligen i tvåan. Jag kämpar med det där, att inte begränsa min son utan snarare begränsa mig själv. Som nu med ivf. Jag tvekar pga honom. Men å andra sidan går mitt hjärta sönder när jag tänker på att aldrig få se honom med ett syskon. Det är inte lätt. Du är verkligen en inspiration och jag har tänkt på det du, och ni andra skrivit, och det känns så bra. Verkligen som om du gav mig modet tillbaka. Och faktiskt så tror jag att det också handlar om akupunkturen. Mensen har småstartat och vid det här laget brukar jag ligga utslagen i smärtor men jag är pigg och inte alls så deppig som jag brukar. Och plötsligt har nytt hopp vaknat. Och jag har läst på om akupunktur anpassad för levern och vilka pms- och infertilitetsbekymmer man kan få när levern strejkar. Du vet Zin, vi pratade om mörka klumpar i mensen - det kan hänga ihop med levern. Jag låter nyfrälst. Vi får se. Men det och era kloka tankar har verkligen hjälpt mig. Jag är så tacksam! Kram!

Underverket -  jag kan verkligen rekommendera akupunktur! Särskilt det jag testade, aku med pulsdiagnostik. Han undersökte också min tunga och palperade magen. Testa det!

Fjällsippan - vad ledsen jag blir. Ta hand om dig.

Zin - det är en strålande idé! Och du vet att jag vill skriva om det och dig när du väl har startat den.

• Skytten

Myran och Underverket - ni är inboxade.
    Tack Myran! Ja, det känns verkligen så mycket bättre. Kram tillbaka! Hoppas att du också får tid hos honom.

Boe - grattis till så bra kub-resultat! Hoppas att du kan njuta och ha det bra nu.

• Skytten

I natt kom mensen. Så i dag ska jag....

.......ringa CvL!
    Jag har bestämt mig. Jag ger FET en chans. Tack vare er och att jag vill ge akupunkturen en chans.
    Igår fick jag lite värk i ryggen och lite förhöjd temp men betydligt bättre än det brukar vara, så jag måste verkligen fortsätta hos akupunktören.
    Ja Vi 4 - du gav mig verkligen en extra knuff så att jag nu vågar.
    Stor kram till er andra som också svarade mig och gav perspektiv på mina kval. 

• Skytten

Myran - jag blev rekommenderad att söka upp honom och jag såg att hans namn nämndes i något forum här på FL. Men du har rätt han är anlitad av Stressmottagningen på KS också. Jag frågade om han kunde det här med infertilitet och det blev tydligt direkt att han var insatt i "allt" gällande ivf. Han fattade direkt och sa att han ville hinna behandla ett antal gånger innan FET. Men om du vill avvakta kan du ju se hur det går för mig.

Kalimero - jag inboxar dig.

Maryhe - ja, tänk vad det kan betyda mycket att få andras perspektiv. Hur går det för dig?

• Skytten

Myran - jag förstår. Du kommer att gilla honom tror jag. Jag är också en stressad person till och från och det la han ju märke till utan att jag behövde säga det för jag hade mycket spänningar lagrade i kroppen. Jo, han kändes helt införstådd med ivf-processen och kunde själv räkna ut när  FET kan tänkas bli (bara det gjorde mig trygg) för att kunna planera behandlingen. Kram!

• Skytten

Usch uvi är så hemskt! Krya på dig Maryhe! Det ska förresten akupunktören också hjälpa mig med. Han sa att det finns ett klart samband mellan min ansträngda lever och urinvägarna.
     Vi verkar ligga rätt lika i tid den här gången också. Håller tummarna för dig!

• Skytten
    kattenizze skrev 2011-11-14 14:48:32 följande:
    Zin: aporopå syskon, alla säger till oss men vad roligt för min son att få syskon, vad bra att ni skaffade syskon etc etc. Jag brukar faktiskt svara att jag skaffar inte syskon till min son, jag ville ha flera BARN och hade den fantastiska turen att bli gravid igen!
    Det här var det bästa jag läst på länge! Precis så är det för mig också. Jag tänker inte att jag vill "skaffa" syskon till min son utan jag/vi vill ha fler barn. Visst är det en fantastisk bonus att han skulle få ett syskon men det är inte det avgörande när jag vill ha ett till barn. (även om det ibland gör ont i hjärtat av tanken på att han inte får syskon - men det är ändå två olika saker)

Kalimero - grattis till ÄP!

Jag var hos min akupunktör idag och fick en ny läxa av honom. Att inte träna när jag har mens. Jag gick på hårt danspass i går och idag har jag så ont i kroppen. Han berättade att kvinnorna i Japan får vara lediga från skola och arbete när de har mens. Men varför har ingen sagt det?! Jag flyttar genast!
  • Skytten

Jag älskar min akupunktör! Igår var jag helt förstörd i kroppen pga träning och mens och efter hans behandling är jag alldeles mjuk och avslappnad. Hoppas att han gör min livmoder lika glad.  

Inanna....hoppas att det är bra med dig.  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?