IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Zin - jag försöker säga det men hon vil gärna prova så jag försöker stötta. Men nu har jag sagt ett försök, sen ivf! Hur är det med dig?
Zin - jag försöker säga det men hon vil gärna prova så jag försöker stötta. Men nu har jag sagt ett försök, sen ivf! Hur är det med dig?
Tack Nu syskon, Tuva och Miss B för era svar! Nu kan jag jobba vidare med mitt "projekt".
Jätteroligt att "se" er också. Tänker på er ofta och det är alltid lika roligt att kika in och se hur det går.
Zin - det är bra med mig! Jättebra! Roliga jobb, köpt lägenhet, planerar sommaren och har det bra. Roligt att höra att det är bra med dig! Måste kika in framöver och följa det som händer dig.
Kram på er!
Vi4 - läste om det som hänt dig och kände att jag måste komma in och kommentera. Jag är så ledsen för din skull och jag vet precis hur overklig känslan är när ägget dör. Allt man gått igenom, allt man laddat inför och så är allt plötsligt förgäves. Jag hoppas att du får stöd av din man och jättebra att du bearbetar hos psykologen. Apropå hemmaförsök efter att man slutat m ivf så är det ju individuellt hur det blir men för vår del blev det så att det var en sån otrolig lättnad att vara klar med ivf och plötsligt kändes allt mycket enklare. Särskilt i relationen. Inget mer räknande av dagar och ha koll på äl, utan bara vara. Och jösses så attraktiv min man blev helt plötsligt! När jag såg honom som min man igen - och inte en avelsmaskin. Haha! Men vi försöker inte bli gravida och det är ju skillnad om ni tänkt jobba aktivt för att bli gravida. Men jag håller tummarna för er, hur ni än gör. Stor kram!!!
Syskon - läste om det som hänt dig också och vill bara säga att jag är så ledsen för er skull. Det låter på dig som ni nu avslutat försöken. Så sorgligt i så fall... Ta hand om dig. Kram!
Just det - grattis mamma gås! Så fantastiskt!
Vi4 - om du vill "prata" mer framöver så kan du inboxa mig. Jag kollar in ibland. Jag förstår verkligen dina funderingar. Kram!
Hej tjejer! Hur är det med er? Hoppas att sommaren börjat bra trots vädret. Ser att du ruvar Miss B -håller tummarn! Myran- min vän som gör nsemination nu åt Pergotime i en vecka och sen inväntades äggblåsornas tillväxt, sen orgalutran och så insemination två dagar efter. Men då var ju hon under tät kontroll så de visste exakt hur stor äggblåsan var. Lycka till! Sen har jag en fråga t er - min mens som alltid varit i 30-32 dagars cykler kommer nu helt plötsligt redan på dag 27-28! Har ni märkt av det? Att ivf och fet förkortat menscykeln? Eller är det bara för att jag börjar bli gammal? ;)
Hej Victoria! Roligt att se dig också! Det är alltid så trevligt att kika in här. Hur ärendet m dig? Ser att du har lite funderingar kring hur du ska hå vidare. Hoppas att det blir en bra lösning! p-piller låter lite konstigt.... Önskar dig också en fin sommar! Kram!
Myran - jätteroligt att se dig med! Tänker ofta på er! Kram! Hoppas det går bra m Pergotime och sprutor.
Victoria - glömde ju säga tack! För din input om mensen. Jag gillar inte att den förändrats så efter ivf. Men det är väl så m åldern också.
Inanna - kikar in och säger grattis!!! Vad fantastiskt att du äntligen har din lilla flicka hos dig. Kram!
Ni andra - saknar er och tänker på er då och då. Kikade in här och såg att en del försvunnit (tråkigt, hoppas att ni har det bra!) men att många är kvar. Hejar på er alla!
Själv har jag haft den lugnaste och skönaste sommaren på länge.
Kram!
Grattis Hemulen! Så roligt!!! Jag är sällan här men det är alltid lika roligt att följa er och se hur det går. Sunseed - stort grattis till dig också!
Vi4...ledsamt att höra om er. Har tänkt på dig.
Sunseed - jag har det bra! Jag saknar er också! Inga nya mirakel i sommar men det känns alldeles okej. Och vi har nu ställt in oss på det liv vi har och är faktiskt lyckligare än vi varit på mycket länge. Hittat ett lugn och en acceptans som är jättebefriande, på alla sätt.
Hur är det med dig?
Önskar er alla lycka till! Så härligt med er som lyckas som ger hopp åt andra. Jag håller tummarna!
Tack Sunseed!
Ja, det känns verkligen så bra.
Vad härligt att höra att du är mitt i det underbara. Även om tröttheten är förlamande. Men så värt det förstås. Bra att vara halvtidssjukskriven. Jag ska kika in bland och följa det som händer dig. Kram!
Hemulen och Sunseed - jag jublar här vid datorn! Har inte varit inne på så länge och så just idag kände jag att det är nog dags att kolla läget och så möts jag av dessa fantastiska nyheter. Jag blir så glad för er skull! Äntligen! Ta hand om er och hoppas att ni får en underbar sommar med era små.
Tack Hemulen!
Vi5 - jag blir så glad när jag läser att ni fått en flicka! Grattis! Jag är ju här så sällan så jag hade helt missat det. Så fantastiskt! Hoppas att du mår bra! Kram!
Myran - grattis! Jag är här så sällan numera men kikar in ibland. Och blev så glad när jag läste om dina tvillingar. Önskar er ett fantastiskt 2014 med era små.
Och till er andra som jag hade mycket kontakt med förut (och alla ni andra också förstås - även om jag inte "känner" er) vill jag bara säga Gott Nytt År och hoppas att 2014 blir allt ni önskat.
Vi 5 - sent svar men ja, allt är jättebra! Ingen bebis förstås men jag är alldeles jättenöjd med mitt liv eftersom jag bland annat fått syskonbarn som känns som mitt eget. Och med jobbet funkar allt strålande. Gjort en del roliga resor också. Så 2013 blev ett fint år.