• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lillstoran, det är nog ingen som säger att AMH inte har betydelse. Däremot ska man inte hänga upp sig på det totalt.

• Tuvalina

Mammagås, så det blev det inte i helgen alltså...?? Falun gör inte ÄP på helg, eller? Hur stora var dina blåsor nu?

Ni som tar Omega-3, tar ni E-vitamin till också för att det ska tas upp i kroppen på bästa sätt?

• Tuvalina

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET, alltid minus.....
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Sista syskonförsöket i juli, CFC. Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF, negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sunseed 41 år, I väntan på IVF 3 eller FET (6:e insättningen)
    Sushi, 42 år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon
    Poppy 39 år, gjort 3 IVF, långa metoden, och 1 FET, hos FC.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 1 IVF/japanen på CFC i början på juni. Hemulen 38 år, RPC Uppsala, 2 IVF, 4FET (1MA, maj-11 och maj-12),
    Zinfandel, 40 år i Skåne, FET i juni
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Tuvalina, 41 år, Trönö/Hälsingland - hoppas på ett mirakel över sommaren!

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Germany, 38 år, IVF-försök nr 3 (korta med menopur 375 IE)  
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9 Sprutstart 22/5 VUL 29/5

***ÄP/ET/FET***
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall ) ÄP 23/3
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 Falun, ÄP 28/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11, 27/11 TD 6/12 Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Gbg, (3 ICSI + 3 FET, 2 MA). ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1 hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012 .
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj, Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012

• Tuvalina
    susmar72 skrev 2012-05-25 15:25:36 följande:
    Tuvalina och lillan15: Jag har fått mer akne nu efter jag började med prasteron. Har ni upplevelse detsamma? Man kunde visste få det av prasteron har jag läst.
    Har bara ätit det i tre dagar än... så det har inte märkts något än
  • Tuvalina
    Mamma gås skrev 2012-05-25 13:45:28 följande:

Tuvalina - Nej, de gör inte ÄP på helger. Igår var de största ca 17-18 mm så det optimala hade varit ÄP på sönd men det går att hålla dom i schack tills månd morgon :) Ska ta en extra orgalutran i morgon vid 11 för att vara säkra på att jag inte ägglossar å sen Ovitrellen kl 20 imorn kväll. :) Det känns bra, jag känner mig oerhört lugn.. Var lite småirriterad i tis em å igår en sväng. I tis skulle jag hämta ut lite mer Puregon för att det jag hade hemma skulle inte räcka å vul:et visade ju att jag skulle spruta några extra dagar mot vad som var tänkt från början. Jag vet ju att Puregon (bla) kan vara beställningsvara, men jag tänkte att det är ingen ide att stressa upp mig i onödan innan jag vet hur det ligger till. Mkt riktigt, finns inte på lager hos något apotek i hela stan.. Plus att det är slut hos grossist.. Hmm.., ok.., lugn å fin tänkte jag.., efter nästan en timme så kom dom på att "jaha, det finns i andra doser än 900iu.. Å igår får jag reda på att mina infektionsprover gick ut den 11 maj, vilket jag påpekat till min hemortsgyn å han svarade då att det är lugnt, det räcker att det är samma månad.. ELLER HUR!! Socialstyrelsen har tydligen haft kontroller på olika kliniker å många kliniker har fått påpekande om att det inte följs strikt. Det var bara att dra sig iväg till lab imorse. Bönade å bad om att om jag ändå skulle dit kan jag väl få ta TSH, T4 å T3. Vilket jag fick efter mkt om å men.. Att det ska vara så svårt att fylla i några prickar, det är ju för fasen jag som betalar för det..

Puuuhh, nu fick jag ur mig det :)) Haha..

Grattis Lillstoran!! 

Snorpan - Skit oxå! Kramar till dig!   

Precis så har upplägger för mig också varit. Cetrotide på lördag kl 11 och ÄL spruta på lördag kväll och ÄP på måndag!! Lycka till!!
  • Tuvalina

Tjorven, vi är ju några här som fått det utskrivet av läkare i Sverige. Det skrivs också ut mot Lupus. Det beror nog på läkaren i vanlig ordning. Jag har inte tagit prov utan de går på den kliniska bilden och chansar även för att se om det kan vara positivt. Det är väldigt få biverkningar har min läk sagt. Det finns en del kontraindokationer och man ska inte ta antikoagulantia samtidigt då det potentierar då. Ska skriva till lkmbolaget där de tillverkas och fråga mer. Om ni köper kosttillskottet DHEA ska det vara den rena formen. Det som enbart heter DHEA vad jag förstår. Det är nog ingen mirakelmedicin men jag har inget att förlora på att prova

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?