• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack Hemulen och Bengalen för era inlägg. Ja, det är ganska knäckande faktiskt... men jag försöker att släppa det nu... Ska göra något praktiskt nu istället för att sitta här...

Kram alla!!

• Tuvalina
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-03 17:13:37 följande:
    använd firefox som webläsare och välj att blockera...adblockplus heter funktionen så slipper man sånt.
    Det enda jag kan hitta i firefox är blockera pop ups....
  • Tuvalina

Försökte ladda ned det tillägget men det tilläts inte att göra till min version av firefox... Jag har blockerat popups nu och det verkar fungera, får väl ta bort den blockeringen sen när jag vill ha popups

• Tuvalina
    eviglängtan5 skrev 2012-06-03 21:46:02 följande:
    Zin: ja det är samma eviglängtan som tidigare. Man måste på något sätt lära sig leva med den enorma sorg som jag bär på...., frågan är bara hur jag skall orka bära den.... Men men, nog snackat om det, hur går dina planer, är dåligt uppdaterad om saker som händer här i tråden, har haft lite upphåll då jag har fullt upp. Måste bara säga att jag blev så glad när du plusat och så ledsen när det inte gick hela vägen, men visst är det väl så att du / ni har i frysen?

Lycka till  
    Du och jag verkar ha en sak gemensamt - bara det att mitt barn dog i magen. Beklagar verkligen din sorg. Hur gör du för att gå vidare? Tar du till några verktyg? Har du något samtalsstöd... osv osv... Är ni aktiva med att försöka få barn igen?
  • Tuvalina
    Vi 4 skrev 2012-06-03 22:16:13 följande:
    Tack snälla Tjorven! Så bra att få ta del av din erfarenhet av att det faktiskt givit utslag i blodproverna med, Vad svårt detta är, hur vet man att de är likvärdiga? i studierna har de använt 3x25mg per dag. På de på DHEA.com står det att man ska ta 1-2 per dag. De är ju också billigare, hur kan det skilja så mkt?
    Av den syntetiska versionen tar jag 2 x 25 mg varje dag...
  • Tuvalina

Håller helt med dig Soligor. Det är mycket stigmatiserande för kvinnan och ger näring åt det tänket.
    Det är så färdiga föreställningar som finns. Det t.ex. om att vi ska göra allt först som utbildning, resor, karriär m.m. vad jag förstår så gäller inte det så många här inne i detta forum (vilket inte förmodligen är representativt) men här är det ju en del som träffat sin man väldigt sent i livet av olika anledningar.

Sen Germany (du skrev i den andra tråden om att du levt med din man i 20 år) vill jag verkligen säga till dig att du har ju dina skäl med och jag kan förstå att du grämer dig, men det hjälper ju sällan.

Jag har fått tid för HSG med spolning den 18 juni. Först sa hon att det inte kunde bli aktuellt förrän till hösten, eftersom de har semesterstängt, men när jag sa att vi skulle göra nytt IVF i början på augusti så började hon kolla efter tider i juni och det fanns ju!! Det blir en spolning på cykeldag 10 vilket är perfekt för då kan jag få ägglossning sen och kanske spolning ger resultat!

• Tuvalina
    MissBoring skrev 2012-06-04 19:23:09 följande:
    Vi4, jobbigt om äl uteblev Rynkar på näsan tänk vilka spratt våra kroppar spelar oss med jämna mellanrum... Hoppas den kanske bara behövde vila och uteslöt äl därför. Så att den är på topp nästa månad och vill göra bäbis Solig

Anne, har du vågat testa nått mer eller väntar du lite?? {#emotions_dlg.flower} 
    Jag testade igår kväll med RFSU bara för att ta bort de missförstånd som skett. Det var blankt neg. Det var ett testa tidigt. Visst det finns fortfarande potentiell chans att jag är gravid men det har inget med de testerna att göra i så fall. Enligt Testlagrets tjej i kundtjänsten så fanns det inga tvivel att ett sånt streck som jag hade på mitt test var negativt, det borde jag väl ha förstått??? Eller??
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?