• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2012-06-04 19:45:29 följande:
    msBoring, ja typiskt när vi bestämt att köra på med FET före sommarstängningen med, men får väl hoppas på mirakel med DHEA ist annars
    Jaaa det hoppas vi på och du, jag har också funderat över varför jag bara ska ta 25 x 2... och inte mer... hm... det var ordinationen jag fick. Tror inte att det finns något som säger att man just med Prasteron ska äta just den dosen...
  • Tuvalina

Först vill jag säga till dig Bengalen att jag verkligen blir ledsen att höra om ditt misslyckade försök! Fy vilket nederlag att upptäcka något sånt! Sänder massa kärleksfulla tankar och kramar till dig!!

Hej Skytten!!
    Vad jag vet om Pergotime är att hela cykeln blir mycket längre och att det tar lång tid för Äggblåsorna att växa. Men var hon på VUL idag på pergotimes femte dag? Det torde då vara dag 10 i cykeln? Det har jag inte heller hört att man gör... utan man brukar gå runt dag 14... ÄL sker först runt dag 17 - ännu längre fram ... kanske... svårt att säga exakt. Det kanske låter lite litet... men man vet ju aldrig. Om de växer ca 3 mm varje dag så går det ju utmärkt!

• Tuvalina

Nej, inte några svenska studier kanske som talar att kortison är bra vid graviditetsförsök men många många imperiska praktiska studier från verkligheten finns! Alltså - människor som om och om bevisar att prednisolon fungerar för att det ska fästa ett litet embryo i livmodern. Sen får läkare säga vad de vill!!

• Tuvalina
    Cathy skrev 2012-06-05 10:24:51 följande:
    Hej tjejer! Har inte varit aktiv på jättelänge men eftersom jag är ledig nu så har jag tid att titta in här igen Glad

snorpan; läste ditt inlägg om kortison och hur du inte får det utskrivet - här har du länken till min favorit studie www.hindawi.com/journals/cdi/2012/762541/ - (handlar inte bara om antikroppar mot FSH utan ger en inblick i olika sorters antikropppar, sidorna 4-5). Läs sista kapitlet under punkt 6. Den kan du visa för din läkare om han vill ha svart på vitt! Det finns otaliga orsaker till att embryot inte fäster och jag är så innerligt trött på alla läkare som frågar varför kvinnor i alla tider blivit gravida om dessa problem finns. Man kan t ex få antikroppar för att man gjort flera ivf:er - hur många av våra svenska fertilitetsläkare vet ens det??

Så alla ni som inte får kortison (prednisolon) utskrivet - skriv ut denna studie och ge den till en gynekolog! Det gjorde jag Flört

kram på er alla {#emotions_dlg.flower}
    Tack Cathy! Jättebra inlägg!!
  • Tuvalina
    Mamma gås skrev 2012-06-05 21:07:53 följande:
    Tack tack för alla grattis! Solig Det känns skönt att det blivit en sån markant förbättring på resultatet eftersom mitt mål med självmedicineringen var att ge allt till det sista försöket så jag inte skulle gå efteråt å tänka: Tänk om, tänk om jag skulle gjort så istället.. Även om det skulle vara så att ingen av embryona resulterar i bebis så kan jag tänka att jag gjort det jag kunnat utifrån våra ekonomiska förutsättningar.

Nej, nej germany.., inte mens... Men du, testa för säkerhets skull!! Kramar om å skickar styrkekramar Hjärta

Sunseed - Jag fick ju Prednisolon efter att jag frågat Falun, så det ska nog inte vara några problems för dig. Glad Jag kommer få 40 st 5 mg över om du vill att jag ska skicka dom till dig?      
    Grattis mamma gås till alla fina frysisar!! Det är ju en underbar förutsättning!

Hur länge ska du äta prednisolon?
  • Tuvalina

Germany... FÖRLÅT, läste inte ordentligt. Gjorde samma sak som jag var så arg på några som läste min blogg häromdagen, som inte läste ordentligt vad det stod! Nu ser jag att det står att du redan har testat.
    Sanningen är hård. Livet är orättvist. Kram till dig!!

• Tuvalina

Germany, du har tillfört oerhört mycket här med din värme och ditt engagemang! Välkommen tillbaka när du känner för det! Kan meddela att jag ska personligen av VD:n få 100 tester gratis från testlagret och 1000 kr till vårt IVF konto som plåster på såren i och med testerna med det falska positiva resultatet!! Vilken grej. Jag tänker så här: eftersom livet har varit orättvist mot oss så känns det skönt att världen är någotsånär rättvis i alla fall ❤

• Tuvalina

Victoria, eftersom det inte finns några biverkningar med DHEA så skadar det som sagt inte att testa. Jag undrar mest över dosen... 25mg x 2 är ju min ordination. Men undrar om jag ska ta 50 mg på morgonen och 25 på kvällen istället? Vad skulle ni gjort?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?