• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • callimero
    turlid70 skrev 2011-05-15 19:45:13 följande:
    kattenizze skrev 2011-05-15 18:18:11 följande:
    Turlid: Har ärligt talat svårt att tro att ÄL-sprutan ger utslag så länge efter...Så du kan nog räkna med en liten. Grattis!
    Vad är det ni säger, 10-dagar efter ÄL-spruta, det sa Enya också, jag blir alldeles darrig. Kan det vara sant? Är ju bara på RD7/8, kan man verkligen testa plus så tidigt? Eller kan det vara lite kombo, lite spruta och lite det man väntar på. Strecket var lite starkare vill jag minnas då jag plussade på BIM-2 förra gången, men nu är jag ju på hela BIM-5. Jösses må det vara sant Drömmer.
    Jag tror det är alldeles sant Turlid och viskar grattis!
  • kattenizze

Turlid: Nog 17 är du gravid, jag testade också så tidigt och jag tror inte att jag fått något streck om jag inte varit gravid. Så du kan nog sluta tänka på flera IVF:er!!

• Zinfandel

Snösport! Jodå tack bra, känner man inget så blir man orolig och känns det nåt så blir man orolig Foten i munnenSkrattande Men nu ska jag lägga mig och ruva.

/Agda 

• turlid70

Tack Kattenizze och Kalimero! Om ni har rätt så är det ju bara första steget, sen börjar nya nojjor, men jag hoppas verkligen att jag inte behöver fler IVF:er.

Kunde knappt sova inatt, tänker bara på vad som händer i min kropp. Tycker nog att jag börjar uppleva lite grav symptom och då ligger man och väntar när nästa symptom dyker upp, galenskap är detta. Ny test imorgon!

Kalimero, ska du gära ÄP imorgon eller ta ÄL-spruta? Det glädjer mig att dina blåsor har saktat av i tillväxt och hade bra storlekar på kontrollen sist.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-05-16 09:15:39 följande:
    VUl imorgon kl 10:30. Känns oerhört nervöst! Tycker inte att jag känner nån aktivitet i äggstockarna än men det är nog för tidigt att oroa sig för det än Obestämd! Vad härligt att du åkt skidor i solsken i helgen!
    Lycka till imorgon Inanna! Håller verkligen mina tummar för dig. Så mycker otur som du har haft, nu måste det vara nog. Kommer tänka på dig imorgon!
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-16 15:14:52 följande:
    Snösport! Jodå tack bra, känner man inget så blir man orolig och känns det nåt så blir man orolig Foten i munnenSkrattande Men nu ska jag lägga mig och ruva.

/Agda 
    Skrattande, lycka till med runvingen!
  • turlid70
    Boe skrev 2011-05-15 19:50:33 följande:
    Turlid,
    Det låter ju super lovande! Vågar man sig på ett litet & tyst grattisGlad

Kram
    Väldigt litet i så fall, tack. Kram tillbaks!
  • turlid70
    Fruttan2 skrev 2011-05-15 21:33:30 följande:
    Men Turild!!! Wow! Klart att det inte är sprutan som syns på testet, så Grattis! He he, både tjuvtest och smygtest   
    Tack, men först ny smygtest imorgon. Lycka till med runvingen!
    Snösport skrev 2011-05-15 23:31:16 följande:
    Turild: Då håller jag tummarna att även testet på tisdag har 2 streck

Här har jag just i helgen åkt mina förhoppningsvis sista åk för året...ska ju bli gravid tänkte jag så sommarskidåkningen i juni/juli får nog vänta har jag ju sagt till sambon. Helgen var underbar!!  
    Sambon kallar mej "tvättis"...va? ser jag ut som en tvättbjörn? öööh...kanske då!!!!Cool
    Ja, gör gärna det, är så tacksam för dina tummar!

Skönt med så mycket härliga åk naturligtvis sista gång för säsongen. Sommarskidor blir det inget av iår för att då siiter du hemma och mår illa självklart :))
  • kattenizze

Ja du Turlid, jag kan nog snart räkna in dig bland illamående-systrarna!

• slemtorsk i din bralla

smyygtest...ååå så spännande.. ska det smygas undan kiss i toalettskåpet nu igen ??*S*

Jag är ju gammal testmissbrukare sen min förra graviditet.. då vi också väntade läääänge innan det blev nåt, många ägglossningstester blev det... och många gravtester.

Det är ju inte riktigt lika för mig som för er..ÄN iaf.. vi har ju inte kommit någon vart i utredningen och även om den visar att min sambos spermier är bra så får vi ju IVF direkt pga skadan.. men vi kan ändå köra hemma med hjälp av "apparaten" och heminsem... vi lyckades få till det en gång precis i sluttampen av ägglossningsperioden den här månaden men en gång är ingen gång som vår sexrådgivare säger ... så jag väntar in min mens som ska komma ons-tors. Vi kommer förmodligen inte komma i gång med något förrän tidigast augusti-sept eftersom de har stängt i Juli... men det är så spännande OCH lärorikt att följa er...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?