• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Zinfandel skrev 2011-05-15 18:03:30 följande:
    Turild, Turild!!! E dä sant!!! Men det är ju underbart!! 10 dagar från Ovitrellen är det eftersom den höjer HCG-hormon. Och 10 dar sen dess är det ju!! GRATTIS!!! Gravid
    kattenizze skrev 2011-05-15 18:18:11 följande:
    Turlid: Har ärligt talat svårt att tro att ÄL-sprutan ger utslag så länge efter...Så du kan nog räkna med en liten. Grattis!
    Fjällsippan skrev 2011-05-15 18:21:15 följande:
    Jag menade också 10 dagar från ÄL-sprutan, vet inte varför jag skrev plocket. Förmodligen för att jag själv bara tänker på plock just nu! Vågar mig också på ett grattis!!!
    Vad är det ni säger, 10-dagar efter ÄL-spruta, det sa Enya också, jag blir alldeles darrig. Kan det vara sant? Är ju bara på RD7/8, kan man verkligen testa plus så tidigt? Eller kan det vara lite kombo, lite spruta och lite det man väntar på. Strecket var lite starkare vill jag minnas då jag plussade på BIM-2 förra gången, men nu är jag ju på hela BIM-5. Jösses må det vara sant Drömmer.

Har inte sagt något till maken, han vägrar ju testa tidigt så jag skulle smyga upp imorse och testa, men han vaknade och jag kunde inte plocka fram testet. Gick vackert på toaletten och kissade i en mugg som jag gömde i skåpet. Kunde inte somna om sen förstås och så fort han åkte så åkte kisset fram. Oj oj oj, vilken grej! Tar naturligtvis inget i förskott, men om det blir plus på tisdag igen så berättar jag kanske för honom.
  • Boe

Jösses vilket action det är i tråden,

Kalimero,
    Lycka till på ÄP på tisdag! Hoppas alla 5 är toppägg!

Fjällsippan & Enya,
    Ska tänka på Er i morgon & håller tummar & tår för fina resultat!

Turlid,
    Det låter ju super lovande! Vågar man sig på ett litet & tyst grattisGlad

Stib,
    Välkommen hit! Hoppas Ni lyckas med ny gemensam bebbe trots tidigare barn!

Ego, Jag blir TOKIG på denna spray & väntar på mens som aldrig dyker upp. Undrar om jag sprayat för mycket?? Tycker ibland det kommer så lite så jag sprayar lite extra. Om det blir fler gånger vill jag verkligen köra korta metoden för detta är tortyr. Vad är det som gör att vissa kör korta alt långa?

Önskar alla tappra kämpare trevlig söndagskväll. Själv blir det ET & Mästarnas MästareSkrattande

Kram

• Boe

Turlid, Guuud vad komiskt med gömt kiss i skåpet. Hihi...

• Fruttan2

Men Turild!!! Wow! Klart att det inte är sprutan som syns på testet, så Grattis! He he, både tjuvtest och smygtest  

Det är ju så fantastiskt mycket på gång här i tråden nu så jag måste erkänna att jag inte har allt under kontroll.

Stort lycka till i morgon Enya och Fjällsippan! 

Kalimero, skönt att det ordnade sig med dina blåsor även om det kostade en extra resa upp till Falun. Håller tummarna nu!

Lokalt där jag befinner mig verkar tiden passera aningen långsammare än annars, hur annars kan man förklara att det bara är RD 4 för mig? Herregud, jag har förlorat all självbehärskning. Hetsätit godis, googlat på tidiga graviditetssymptom fastän jag redan vet vad det kommer stå och att jag inte blir klokare, klämt på brösten 500 ggr för att känna om de känns annorlunda (bara det gör väl att de blir ömma), känt efter i magtrakten efter något tecken. Detta samtidigt som jag har försökt skriva på min uppsats och intalat mig själv att slappna av. Jag är sååå dålig på att vänta, att inte veta. Tur att jag ska till jobbet i morgon, där är det inte tid till att hålla på med det här tramset. 

• Zinfandel
    Fruttan2 skrev 2011-05-15 21:33:30 följande:
    Lokalt där jag befinner mig verkar tiden passera aningen långsammare än annars, hur annars kan man förklara att det bara är RD 4 för mig? Herregud, jag har förlorat all självbehärskning. Hetsätit godis, googlat på tidiga graviditetssymptom fastän jag redan vet vad det kommer stå och att jag inte blir klokare, klämt på brösten 500 ggr för att känna om de känns annorlunda (bara det gör väl att de blir ömma), känt efter i magtrakten efter något tecken. Detta samtidigt som jag har försökt skriva på min uppsats och intalat mig själv att slappna av. Jag är sååå dålig på att vänta, att inte veta. Tur att jag ska till jobbet i morgon, där är det inte tid till att hålla på med det här tramset. 
    Låter som en underbart bra beskrivning på vem som helst här inne, skulle jag tro SkrattandeSkrattande
  • Snösport
    astrea: jobbig sits men läkare brukar ju testa lite olika saker så hoppas de hittar på något.

Fruttan2: ha,ha..jo tiden går ju fruktansvärt långsamt när man ruvar, riktigt roligt att läsa hur du upplever ruvandet för jag känner igen en hel del Skrattande

Turild: Då håller jag tummarna att även testet på tisdag har 2 streck

Zinfandeln: hur går ruvandet?  Bra du har endel på jobbet så kasnke ruvartiden går lite snabbare.

Innan68: När ska du på VUL? Går det bra ?

Här har jag just i helgen åkt mina förhoppningsvis sista åk för året...ska ju bli gravid tänkte jag så sommarskidåkningen i juni/juli får nog vänta har jag ju sagt till sambon. Helgen var underbar!!  
    Sambon kallar mej "tvättis"...va? ser jag ut som en tvättbjörn? öööh...kanske då!!!!Cool
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-05-15 23:31:16 följande:
    Innan68: När ska du på VUL? Går det bra ?

Här har jag just i helgen åkt mina förhoppningsvis sista åk för året...ska ju bli gravid tänkte jag så sommarskidåkningen i juni/juli får nog vänta har jag ju sagt till sambon. Helgen var underbar!!  
    Sambon kallar mej "tvättis"...va? ser jag ut som en tvättbjörn? öööh...kanske då!!!!Cool
    VUl imorgon kl 10:30. Känns oerhört nervöst! Tycker inte att jag känner nån aktivitet i äggstockarna än men det är nog för tidigt att oroa sig för det än Obestämd! Vad härligt att du åkt skidor i solsken i helgen!
  • Snösport

Innan68:  Då får vi se hur det ser ut imorgon   förra gången kände ju jag inget och var då beredd på bra eller dåligt men där var fler blåsor än jag brukade ha och ändå ingen känning förrän efter spruta nr 8 liksom...så det kan ju vara olika från gång till gång.  Det går nog toppen!

• slemtorsk i din bralla

så.. då har man varit o lämnat blod då... en underlig känsla att kliva in på reproduktionsenheten.. o ensam dessutom.. var riktigt tungt. Sa till sambon att "nääe du behöver inte följa med" han har jäääättemycket på jobbet nu och jag trodde i min enfald att jag skulle till ett "vanligt" lab o lämna prov.....

Jag var helt skakig och tårögd o kände mig sååå misslyckad som mår så dåligt för att lämna blod....men fick en medlidsam blick av en man i paret intill och sköterskan var sååå underbar.

Så nu är det gjort iaf...sen ville de visst att mannen också skulle lämna blod..jag funderade en del på det där varför det var så viktigt att JAG lämnade i förväg men inte han, sköterskan propsade på att han masar sig dit samma dag han lämnar sitt spermaprov så de får sticka lite i honom också ha !

Känns som att tiden både rusar förbi i 120...är ju bara någon månad sedan (6/4) som vi fattade beslutet att försöka... och nu är vi redan på väg mot läkartid liksom..

• Lenafena

Jadu Brallis, var glad att tiden rusar förbi! Nu när man ruvar så går det så snigelsakta så du anar inte Skrattande
    Skönt att det gick bra med proven!

Kram på er alla i tråden Nalle

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?