• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-16 17:20:03 följande:
    Fjällsippa, : härligt 7 ägg är bra, hoppas vi de är mogna och fina!!  De var nog perfekta!

Boe:  och de ska vara ca 16-20mm när de plockas inte för små för då har de inga ägg eller omogna ägg men inte för stora för de kan som sagt sticka iväg då ibland iaf .-)
    Tack Snösport . Okej, jag visste inte att blåsor runt 16 mm också kan innehålla mogna ägg. Nu känner jag mig lite lugnare.
    Zinfandel skrev 2011-05-16 18:06:26 följande:
    Fjällis: grattis till superresultat!! När tror du att du får tillbaks dem?
    Tackar, Zinfandel . Det blir återföring på onsdag. CvL odlar alltid "bara" i 2 dagar, verkar det som.

• Enya70

Boe, Fjällsippan, Zinfandel och ni andra. Tusen tusen tack för era magiska tummar!!!
    En helt normal äggledare utan vätska i såg vi idag Solig. Såååååå skönt. Jag begärde att professorn himself, som oxå är vår läkare, skulle göra VUL och han intygade att jag hade så fina äggledare så. Phew!

På äggfronten såg det ut som vanligt 2 st på 20 och 18 mm och ca 5 st runt 14.
    Så det blir äggplock för mig på onsdag morgon och förhoppningsvis ET på fredag.

Grattis Fjällis till god skörd! När har du ET?

Kramar Hjärta

• Fruttan2
    Enya70 skrev 2011-05-16 18:25:36 följande:
    Boe, Fjällsippan, Zinfandel och ni andra. Tusen tusen tack för era magiska tummar!!!
    En helt normal äggledare utan vätska i såg vi idag Solig. Såååååå skönt. Jag begärde att professorn himself, som oxå är vår läkare, skulle göra VUL och han intygade att jag hade så fina äggledare så. Phew!

Kramar Hjärta
    Fantastiskt skönt att höra att allt såg bra ut med dina äggledare!
  • Fruttan2
    Fjällsippan skrev 2011-05-16 16:40:18 följande:
    7 ägg blev det. Helt ok, men tyckte mig höra (i morfindåset) att flera blåsor "endast" var runt 15 mm. Sambon hörde inte det, men nu oroar jag mig ändå för att det ska vara många omogna ägg. Mannens leverans var helt ok idag, så de övervägde att göra 50/50 IVF/ICSI, men jag vet inte vad läkaren bestämde sig för till slut. 

Enya: hoppas att allt har gått bra för dig idag! 
    Jag håller tummarna för att äggen är fina och befruktas fint till i morgon! 
  • Fruttan2

Usch, jag mår inte alls bra. Det började i natt, uppsvälld och ont i magen (tarmarna), feber och ont i kroppen. Det känns inte så hoppfullt för ruvningen direkt.

• Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-16 18:25:36 följande:

Kramar Hjärta
    *pustar ut* - vad otroligt skönt att höra att äggledaren såg prima ut idag. Fortsätter att hålla tummarna för blåsorna! Tack för grattiset !
  • Fjällsippan
    Fruttan2 skrev 2011-05-16 18:39:34 följande:
    Jag håller tummarna för att äggen är fina och befruktas fint till i morgon! 
    Tack, Fruttan ! Uppsvälld och ond mage (tarmarna) hade jag som första gravsymptom! Hoppas att det är detsamma för dig!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?