• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mamma gås

Här händer det grejor :) GRATTIS Turlid, galet va kul!!! Klart det är ett "riktigt" plus!! Förstår att du inte kan sova å känner efter vilka grav symtom du har,, visst är det en härlig känsla :)

Jag har inte haft orken att läsa igenom allt jag missat men jag håller tummarna till alla som behöver dom :)

• Zinfandel

Hej Mamma Gås, vad skönt att se dig igen!

Turild: spänningen bara växer.... Tror att vi alla känner den och längtar tills du testat imorrn igen Hjärta 

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-05-16 15:29:55 följande:
    Lycka till imorgon Inanna! Håller verkligen mina tummar för dig. Så mycker otur som du har haft, nu måste det vara nog. Kommer tänka på dig imorgon!
    Tack för din omtanke! Det betyder oerhört mycket Hjärta! Jag hoppas verkligen att min otursperiod är över nu. Det känns oerhört nervöst inför morgondagens blåskoll. Hoppas det kommer finnas blåsor över 10 mm!

Stort lycka till inför nästa test imorgon! Håller tummarna allt jag kan för två starka streck!
  • Fjällsippan

7 ägg blev det. Helt ok, men tyckte mig höra (i morfindåset) att flera blåsor "endast" var runt 15 mm. Sambon hörde inte det, men nu oroar jag mig ändå för att det ska vara många omogna ägg. Mannens leverans var helt ok idag, så de övervägde att göra 50/50 IVF/ICSI, men jag vet inte vad läkaren bestämde sig för till slut. 

Enya: hoppas att allt har gått bra för dig idag! 

• Boe

Fjällsippan,
    Grattis! Hur många mm ska de vara? Har inte så bra kollSkäms
    Skönt att karln levererade!

Ett steg  närmare målet!

Kram

• Fjällsippan
    Boe skrev 2011-05-16 16:46:16 följande:
    Fjällsippan,
    Grattis! Hur många mm ska de vara? Har inte så bra kollSkäms
    Skönt att karln levererade!

Ett steg  närmare målet!

Kram
    Tack! Över 20 mm bör blåsorna nog vara, men jag tror att de kan bli så stora som upp till 30 mm. 
  • Snösport

Fjällsippa, : härligt 7 ägg är bra, hoppas vi de är mogna och fina!!  De var nog perfekta!

Boe:  och de ska vara ca 16-20mm när de plockas inte för små för då har de inga ägg eller omogna ägg men inte för stora för de kan som sagt sticka iväg då ibland iaf .-)

• Zinfandel

Fjällis: grattis till superresultat!! När tror du att du får tillbaks dem?

Inanna: lovar att hålla alla tummar för dig imorrn.... Äggen kommer snart titta ut genom öronen på dig Flört

Enya: hur har det gått för dig idag? Så orolig.... 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?