• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jaha Linköping då klarnade det

tur vi är några som kör IVF nu iaf. Skönt å inte va själv tycker jag. Jag räknar med sprutstart på onsadag el torsdag!

• MissBoring

Bengalen, ännu en gång så säger läkarna olika! Tröttsamt. Men bra du har dina örter iaf

känns det ändå inte braa att göra någon justering i behandlingen, eller va resultatet utan pergotime så pass bra att du hellre vill "safe:a"? Jag kommer inte ihåg vilket resultat det blev då...*skäms

Linköping, jag kör menopur igen men korta metoden och 225 enheter. Känns både spännande och nervöst. Själv tycker jag ju menopur långa metoden gav hel ok resultat så det känns lite osäkert att byta till korta men men

ni som vet så mycket, brular det skilja på antal ägg man får ut? Om man gör långa eller korta menar jag?

undrar vad jag kan förvänta mig för skillnad?

• MissBoring

haha tack alla, ja Bengalen, jag blev ju inte så mycket klokare på det Skrattande men tacksam för svar.
    Häftigt att det kan bli så olika på olika personer!! 

När jag körde långa (glömde skriva det) så gick vi på 375 enheter, fick ut 7 ägg, 5 befruktade och 3 va kvar tills dag två för att vi skulle få tillbaka men inget klara sig till blastysar.
    Sen gjorde jag ju ett stimulerat hemmaförsök. Fostimon fick jag då och tror det va 225 ie och det blir ju som ett kort protokoll fast vi sen inte gick till plock utan provade hemma. Då fick jag precis som du, Chaty, en större blåsa och många små... det är det jag är lite orolig för att det ska bli så!! Vill ju gärna försöka få 2 tillbaka när vi ändå är i Danmark och kan få det!
    Men så tänker jag så här, att Svend c/o kollar ju lite mer noggrannt så kanske dom kan justera dosen om det skulle bli så och kanske jag kan få en sån där "hålla tillbaka spurta" för att inte lossa förtidigt..?
    Jaja ska inte oroa mig i förtid, Svend har ju även sett resultatet från Fostimon så han vet väl vad han gör.

Chaty, jag har aldrig kollat AMH. Frågade min läkare och han sa att det tar vi inte så länge det ser bra ut, bara om ni tvekar för att göra ett nytt försök men det har vi ett tag kvar till :)     

Bengalen, jag kände faktiskt inte så mycket av långa protokollet.. fick inte så mycket biverkningar alls. Enda jag tyckte va jobbit med medicineringen var att hela tiden inte glömma sprutor och sprya etc. Det jobbigaste slipper vi ju inte nu heller.... att först se om det blir nogra folikar och sen OM det blir några ägg å sen OM de blir befruktade och OM de klarar sig till insättning, pust!
    Men det känns bättre denna gången än första, säkert för att vi ändå vet vad vi ger oss in på :)
    Måste säga det känns helt idiotiskt att läkaren sa så om Pergo, för varför 17 fick du det då?? jätte konstigt.  
    När sätter du fart igen? 

• MissBoring

Tack snälla alla för att ni delat med er av era korta och långa erfarenheter.
    Jag återkommer med min när jag kommit så långt Kyss
    Hoppas bara det blir ett litet guldägg, det är ju egentligen helt tillräckligt!!

Märks att solen är framme, inte så många här..

Själv har jag idag fått bevis på hur mycket levaxiet hjälpt mig. Va ute och spelade en runda golf, jag är nybörjare, och det va inga problem att orka. Förra året när jag började så gick jag nästan bara 9 hål och va då väldigt trött, en gång gick jag 18 hål å då va det inte långt till tårarna!! Kom på det på vägen hem att det va säkert pga mitt dåliga sköldkörtelvärde, fast jag ju inte visste då att det va dåligt. Å jag njuter av att inte va trött hela tiden, det är lycka i vardagen Solig      

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-06-10 20:56:29 följande:
    Jag har bara jobbat, jobbat... Var det tisdag som Mary skulle vara tillbaks?

Vilka ruvar egentligen nu..? Har tappat greppet lite denna vecka Obestämd 
    Hoppas det varit roligt iaf på jobbet Glad
    Japp Mary hemma på tisdag igen.

Ang ruvarna kan jag inte hjälpa dig, har också tappat bort dem lite Skäms   
  • MissBoring

Välkommen Angeliq Glad

Snorpan, jag är inte heller så bra på äl men om du letar upp en tråd som heter tempare fertilityfriend så kan de verkligen allt om detta!!

Härligt mamman att det blir starkare!

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-06-11 11:28:58 följande:
    Här är svaret från apotekaren ang om klomifen är synonymt med prasteron:

Prasteron (dehydroepiandrosteron, DHEA) är en steroid med svag androgen effekt som produceras i binjurarna. Det produceras även i små kvantiteter i testiklar och ovarier. Prasteron är en prekursor till mer potenta androgener bl a testosteron.
    DHEA anses även ha affinitet till vissa receptorer i hjärnan och verka som neurosteroid. Androgenproduktionen från binjurarna minskar med stigande ålder hos både män och kvinnor och utgör vid 70 års ålder ca en femtedel av an 20-årings nivå.

Prasteron är inte synonymt med klomifen.

Vänliga Hälsningar
    Nils Kållberg
    Leg. Apotekare
    Toppen Anne, då är den saken utredd. Kanske får ta med utdraget till Svend när jag åker dig ;)

• MissBoring

Tjorven..?? Känner jag blir lite orolig när du inte hör av dig om dagen... Mina tummar är fortfarande dina!!

• MissBoring
    Hej!!!! Jag tänkte bara säga att jag nu testar för ägglossning inför FET dag 12 inget ännu...sist jag gjorde samma sak fick jag utslag dag 17 det är också ganska sent...men då blev jag gravid...tyvärr slutade det illa i v 10-11 men det hade ju inte med grav chansen att göra!!!! Jag hade vagitorier i alla fall.....hört flera som tar de i alla fall vid ostimulerat
  • MissBoring
    Vi 4 skrev 2012-06-11 19:42:38 följande:
    msBoring, tack vad söt du är som googlar till mig Jag hittade nu vad jag läst och det är i CvLs information som jag fått hem, där står att man inte "ska testa med clearblue mer än 7 dagar" utan om l inte ännu kommit då höra av ig till dem för planering. De har ett schema för när man ska börja testa och om man har en cykel på 26-27 dagar är det dag 10, så jag har ju passerat det. men jag ringer i morgon och frågar.

Tjorven även jag tänker på dig och hoppas att ditt vul idag har gått bra!
    Glad jag har ju inte så mycket erfarenhet att komma med och nu hade jag tiden att försöka hjälpa till lite och då vill jag ta den. Får ju så otroligt mycket av er här inne så jag vill gärna, när jag kan, försöka ge lite tillbaka Solig
    Så det va så lite så!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?