• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria71 skrev 2012-06-26 13:08:45 följande:
    Miss B: Roligt att höra att det gick så bra för dig idag!! Kan vi inte få lite plus här i tråden snart, så säg?!
    Jo det tycker jag!! å jag går gärna först i det ledet nu, inte mig emot Flört
    Hmm eller Angeliq är nog först så jag går gärna som tvåa då Solig  (eller har jag missat någon nu??)
  • MissBoring
    myran6801 skrev 2012-06-26 13:25:23 följande:
    Miss Boring, grattis till fint resultat!!!!! Härligt att äp gick hyfsat smärtfritt och spännande att höra om fortsättningen! Kram
    Tack.
    Hoppas verkligen du får ett positivt besked imorgon {#emotions_dlg.flower} 
  • MissBoring

Tack igen alla fina

snorpan så hoppas jag med det blir

• MissBoring

Mary, skönt att höra att allt va bra, bara datorn som är trasig ;) Hoppas ni fixar den snart så vi får se dig här lite oftare igen!

Oj Tjorven är det redan v17!! Har läst lite i gravidtrådar när jag undrat lite hur det skulle kännas... å det verkar va allt från vid rul till v 23 som folk har känningar första gången så för den skull ska du inte misströsta Glad
    Du har mina tummar imorgon kan jag lova Hjärta

Mammagås, nu börjar veckorna rulla på för dig med :) ska du ha nått vul de närmsta veckorna? sorry om jag missat det. 

• MissBoring
    myran6801 skrev 2012-06-27 21:08:38 följande:
    En fråga till er vänner, jag har ett pkt pergotime och en orgalutran hemma kvar efter vi gjorde inseminationer. Tänkte va lite busig och bättra på hemmaförsöken, men när ska jag ta orgalutran? Kommer ju inte kunna göra VUL som man brukar. Någon som vet??
    Men orgalutran?? det vet jag inte tycker ju att blåsorna tar ganska lång tid på sig när man tagit pergo, jag fick inte äl förrän dag 17 då tror jag och jag brukar ha 14/15 Jag har gjort pergo med läkare och då bara kört pergo och sen äl-test och det blev jag gravid på då. (ja hon gjorde ju ett vul för att kolla hur jag svarade på behandlingen etc men det vet du ju redan som kört förut)

Fy vad surt med sköterskan, det va ju inte alls det jag höll tummarna för Skrikandes   
  • MissBoring
    Zin, härligt med bra förutsättningar. Är IRAP-injektion för det imunoligiska?
  • MissBoring
    MissBoring skrev 2012-06-26 12:41:12 följande:
    Tack Solig
    Ja så hade jag också uppfattat det att dom gör det på alla över 37 men så lät det inte riktigt idag.. jaja, vi frågade hur stor risk det va ang skador men Hanna sa att det va nästan obefintliga så då sa vi att vi kör på det.
    Har du gjort det? fick du svar vid ET eller fick du isf maila och fråga ang hur äggen såg ut? 

Zin jag läste tillbaka att du fått äggen kollade med spindelmicro. Fick du svaret på plats eller i journalen??
    Vill helst inte tjata ihjäl stackarna Skrattande 
  • MissBoring

* så jag tjatar ihjälp snälla dig istället Kyss

• MissBoring
    Cice, lycka till med allt i Aten {#emotions_dlg.flower}

Anne, nu närmar det sig din stora dag Solig hoppas det går bra med förberedelserna och att du mår bättre Hjärta 
  • MissBoring
    Fjällsippan skrev 2012-06-27 23:21:19 följande:
    Enligt min läkare är inte Orgalutran en äggmognadspruta, och han var därför försiktig med att sätta in den på mig vid korta metoden för att inte riskera att äggtillväxten hämmandes (läste nu på FASS där ”anti-gonadotropinfrisättande hormoner” och ska hindra spontan LH-stegring vid IVF. Någon annan i tråden som vet?

Jag körde 200 IE Puregon,  började på CD 2 och fick ÄL-omslag någon dag tidigare "än vanligt". 

Till mig sa dom att jag skulle få orgalutran för att förhindra förtidig ägglossning, att jag skulle kunna spurta någon dag extra för att äggen skulle blir i rätt storlek och för att ev mindre skulle hinna ifatt.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?